2012-11-07, 19:36
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Den slutar bara att fungera.
Hm... Jag har lånat från mitt bibliotek och mina böcker fungerar hur bra som helst, på plattan. Dock har jag blivit av med min inloggning på bibblan, verkar som dom har spärrat mig varvid jag tänker: har jag gjort nåt fel, skulle jag återlämnat på något sätt?
Citera
2012-11-07, 19:36
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Den slutar bara att fungera.
Hm... Jag har lånat från mitt bibliotek och mina böcker fungerar hur bra som helst, på plattan. Dock har jag blivit av med min inloggning på bibblan, verkar som dom har spärrat mig varvid jag tänker: har jag gjort nåt fel, skulle jag återlämnat på något sätt?
Böckerna fungerar fortfarande efter 3 månader, men utlåningstiden är en månad.
Citera
2012-11-07, 19:48
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Böckerna fungerar fortfarande efter 3 månader, men utlåningstiden är en månad.
Var det på https://biblioteket.se/ ?

Citat:
Lånetid och hur du lånar om
Lånetiden är 28 dagar och när lånet har gått ut kan du inte längre läsa boken.
Du kan låna om genom att ladda ner filen en gång till.
E-böckerna går oftast inte att skriva ut.
E-böcker har ett skydd som gör att de inte kan skickas vidare eller sparas som vanliga filer.
Citera
2012-11-07, 20:57
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Var det på https://biblioteket.se/ ?
Nä, ett av dom större stadsbiblioteken.
Citera
2012-11-09, 22:20
Medlem
utan.att.stannas avatar
På grænsen till offtopic, men en viktig fråga. Då jag befinner mig i det efterblivna landet i væst, undrar jag om någon vet ett bibliotek dær man kan få lånekort och det finns ebøcker, utan att man behøver besøka biblioteket?
Citera
2012-11-13, 00:03
Medlem
loafmasters avatar
Äger sedan en dryg månad tillbaks den nya Kidle Paperwhite och är helt otroligt nöjd. Har inte behövt köpa en enda bok från Amazon då i princip allt jag velat läsa funnits på Piratebay och andra trackers. Kan dessutom påpeka att jag aldrig trodde att en E-reader kunde vara så fantastiskt snäll mot ögonen. Den skapar ett helt perfekt ljus och displayen till och med känns som papper. Bästa köpet jag gjort på länge!
Citera
2012-11-13, 00:10
Medlem
ZIPPOZIPPOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Äger sedan en dryg månad tillbaks den nya Kidle Paperwhite och är helt otroligt nöjd. Har inte behövt köpa en enda bok från Amazon då i princip allt jag velat läsa funnits på Piratebay och andra trackers. Kan dessutom påpeka att jag aldrig trodde att en E-reader kunde vara så fantastiskt snäll mot ögonen. Den skapar ett helt perfekt ljus och displayen till och med känns som papper. Bästa köpet jag gjort på länge!
Tack för det tipset då vet jag vilken platta jag ska leta efter, måste testas
Citera
2012-11-13, 01:06
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Trevligt! Skulle gärna se hur dom ser ut, själv har jag en vanlig kindle men är väldigt nyfiken över hur det funkar med ljuset på paperwhite.
Citera
2012-11-13, 03:49
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Trevligt! Skulle gärna se hur dom ser ut, själv har jag en vanlig kindle men är väldigt nyfiken över hur det funkar med ljuset på paperwhite.

http://www.engadget.com/2012/09/30/a...rwhite-review/

I denna recensionen finns bilder som jämför med tidigare Kindle.
Citera
2012-11-13, 11:45
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
http://www.engadget.com/2012/09/30/a...rwhite-review/

I denna recensionen finns bilder som jämför med tidigare Kindle.
Snyggt! Och det är inte jobbigt för ögonen heller?
Citera
2012-11-13, 15:07
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Snyggt! Och det är inte jobbigt för ögonen heller?

Inte ett dugg.
Citera
2012-11-13, 16:08
Medlem
Citat:
Jag har börjat fundera på att skaffa mig en läsplatta för att jag tycker att det vore smidigt att ha för att slippa släpa runt på en massa böcker, speciellt på semestern. Jag är inte alls intresserad av en surfplatta utan jag vill ha en med e-ink för att kunna läsa utan att det är jobbigt.

Först så var jag inne på att skaffa mig en kindle, den mest basic som inte har touch screen eller nånting. Men sen läste jag på Bibliotekets hemsida att deras böcker inte går att läsa alls på en kindle. Stämmer det, eller går det att omformatera böckerna först och sen få in dom på sin kindle?

Sedan dess har jag varit inne på en Sony PRS-t1 http://www.sony.se/product/rd-reader-ebook/prs-t1 . Den är något dyrare men på den ska tydligen bibliotekets eböcker fungera utan problem. Dock så har jag nu börjat läsa omdömen om att e-bläcket tydligen flackar eller vad man ska säga. Alltså att det kan hacka lite. Är det någon som har testat denhär läsplattan som har något att säga om det?

Tar gärna emot tips på andra läsplattor, det jag främst vill är att det ska vara just en läsplatta, jag kommer bara läsa böcker på den. Extrafunktioner har jag inget intresse av och hur stor hårddisk spelar inte direkt någon roll (eftersom att 2gb verkar ta in över 1500 böcker). Vill inte betala mer än 1500 kronor som sony-plattan kostar heller.

vf inte bara låna böcker gratis på bibban, istället för att ha en elektronisk pryl att släpa runt på å vara försiktig med??
du kna ju i bästa fall låna på någon annans kort så kan du bara slänga boken när du e klar med den så slipper du släpa runt på onödig vikt om du nu e utomlands..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in