Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-03-09, 20:22
  #73
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
För sju år sedan sänktes arbetsgivaravgiften för unga för att minska ungdomsarbetslösheten. Handels rapport visar att subventionen inte har haft någon effekt– andelen unga i handeln har i stället sjunkit.
http://www.dagensarena.se/innehall/s...a-ungdomsjobb/
Citera
2015-03-09, 23:29
  #74
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Vad innebär ungdomsrabatten för McDonalds i reda pengar?

Frågan är vad ungdomsrabatten innebär i form av försämrat socialförsäkringssystem för kommande generationer. Man ska ha klart för sig att det alltid blir ett nästa steg och att moderterna alltid velat försämra socialförsäkringssystemet.

Många företag som anställer ungdomar betalar dessutom inte företagsskatt i Sverige så ungdomsrabatten är en ren förlustaffär för medborgarna.

Låt mig dessutom påtala det som de flesta glömmer eller tiger om. Den som nu är under 26 år kommer att bli äldre än 26 år. Kommer de då att vara lika förtjusta?
Citera
2015-05-19, 13:58
  #75
Medlem
Tidsresenarens avatar
Gammal tråd men såg att det diskuterades fortfarande.

SDs omprioritering att lägga pengarna på små företag är ju helt klart vettigt. Och det handlar inte om att snedvrida konkurrensen på nåt vis som någon innan i tråden var inne på. Jag tror knappast att subvention för första 10 anställningarna i ett företag får t ex Max och Siba att bli nervösa. Men det stödjs såvitt jag vet inte av något annat parti (dom gamla partierna är ju på toppskickets/elitens sida) så det är väl bara en dröm antar jag.

Men ang slopning av ungdomsrabatten; Var inte S inne på samma linje? Kommer det gå genom denna mandatperiod?
Citera
2015-05-19, 14:04
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Gammal tråd men såg att det diskuterades fortfarande.

SDs omprioritering att lägga pengarna på små företag är ju helt klart vettigt. Och det handlar inte om att snedvrida konkurrensen på nåt vis som någon innan i tråden var inne på. Jag tror knappast att subvention för första 10 anställningarna i ett företag får t ex Max och Siba att bli nervösa. Men det stödjs såvitt jag vet inte av något annat parti (dom gamla partierna är ju på toppskickets/elitens sida) så det är väl bara en dröm antar jag.

Men ang slopning av ungdomsrabatten; Var inte S inne på samma linje? Kommer det gå genom denna mandatperiod?

Sannolikt i vårbudgeten, med tanke på DÖ
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback