Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-13, 19:01
  #1477
Medlem
Bravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Lite intressant att tråden dog ut (?) i samband med corona.

Misslyckades alla de som hade preppat sig, eller sitter de fortfarande ute i någon bunker och har tappat kontakten med civilisationen? Har de vatten och mat så att det räcker till några krigsvintrar?
Vi har varit upptagna med att bunkra upp, sa nar nagot mycket varre an Covid hander, ar vi redo.

Dar jag bor hade vi mest problem att hitta toalettpapper och allt som kan sparas under en langre tid utan att bli daligt - sa vi hade alltsa inte tillgang till ris, pasta, konserver och allt det dar vanliga, men aven all sorts kott som man kan frysa var valdigt svart att hitta under flera veckor. Det gick inte heller att fa tag i hygienartiklar, sa som blojor, vatservetter, hand sanitizer, tval osv. Folk koade utanfor butikerna fran midnatt tills att de oppnade, for att kunna rusa in och kopa det som fanns kvar. Som jag forstar det var det inte lika illa i Sverige?

Oavsett sa var Covid INGENTING jamfort med vad som KAN handa, daremot tror jag att Covid fick manga att vakna upp lite grann, de flesta av oss har inte upplevt nagot liknande i var livstid.
__________________
Senast redigerad av Braves 2022-10-13 kl. 19:03.
Citera
2022-10-16, 07:27
  #1478
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Lite intressant att tråden dog ut (?) i samband med corona.

Misslyckades alla de som hade preppat sig, eller sitter de fortfarande ute i någon bunker och har tappat kontakten med civilisationen? Har de vatten och mat så att det räcker till några krigsvintrar?


ursäkta för sen återkoppling.
Jag började en inventering på mina förråd just när Covid började, och jag blev inte klar förrän i morse.
Citera
2022-10-16, 11:12
  #1479
Medlem
448s avatar
Haha nog en del som bor i jordkulor efter ukraina o covid

Man såg på fejjangrupper

Inatt påbörjas vandringen mot norr...
Citera
2022-10-20, 08:36
  #1480
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Lite intressant att tråden dog ut (?) i samband med corona.

Misslyckades alla de som hade preppat sig, eller sitter de fortfarande ute i någon bunker och har tappat kontakten med civilisationen? Har de vatten och mat så att det räcker till några krigsvintrar?
Närå, det tuffar på. Måste börja rotera saker snart. Har fokuserat på att preppa säkerhet på senare tid. Nu efter 5 år med förberedelser har jag nått en nivå där det är mindre kritiska saker som ska lösas. Känns skönt.
Citera
2022-10-20, 08:37
  #1481
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Lite intressant att tråden dog ut (?) i samband med corona.

Misslyckades alla de som hade preppat sig, eller sitter de fortfarande ute i någon bunker och har tappat kontakten med civilisationen? Har de vatten och mat så att det räcker till några krigsvintrar?
Dom har väl slut på skithuspapper?

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback