Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-27, 11:16
  #2749
Medlem
Kan instämma i att det är allmänt känt i vissa kretsar att J.K var den som sköt. Vi är många som vet hur det egentligen gick till.
Citera
2015-07-27, 11:58
  #2750
Medlem
FBWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Ursäkta om jag inte har hängt med, men vad sitter Kr*ns för på Hall? Och vem är mentor Dalton?

Kr*ns och hans bror gick in hos en egen företagare och rånade honom på bland annat en surfplatta och kontanter. Dom slog honom med en pistol och hotade honom en hel del. Han sitter för Grovt Rån och Grovt Vapenbrott. Hans bror har dock muckat från sin volta. Dalton är snubben som tog in Kr*ns i Brödraskapet.

Vidare så har Jerry sökt resning minst en gång och fått avslag. Problemet är det att Jerry inte nämnde Kr*ns en enda gång i förhören medans Kr*ns samtidigt satt och angav Jerry. Det avgörande var bilden på Jerrys telefon som han tagit på en död Esa Rano. Kr*ns sa åt polisen att Jerry haft ett sånt foto och hade visat det för honom, bilden var raderad men kunde återskapas. Kr*ns tvingade sin svans (L*ndfors) att följa med till Polisen och bekräfta Kr*ns story. Men L*ndfors insåg väl sen att han skulle bli stämplad som golare och tog tillbaka allt i Tingsrätten, men då var det redan försent då Kr*ns hotat dom andra att Brödraskapet skulle leta upp dom ifall dom nämnde något om Kr*ns och inte gick med på att sätta dit Jerry för mordet.
Citera
2015-07-27, 12:07
  #2751
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBW
Kr*ns och hans bror gick in hos en egen företagare och rånade honom på bland annat en surfplatta och kontanter. Dom slog honom med en pistol och hotade honom en hel del. Han sitter för Grovt Rån och Grovt Vapenbrott. Hans bror har dock muckat från sin volta. Dalton är snubben som tog in Kr*ns i Brödraskapet.

Vidare så har Jerry sökt resning minst en gång och fått avslag. Problemet är det att Jerry inte nämnde Kr*ns en enda gång i förhören medans Kr*ns samtidigt satt och angav Jerry. Det avgörande var bilden på Jerrys telefon som han tagit på en död Esa Rano. Kr*ns sa åt polisen att Jerry haft ett sånt foto och hade visat det för honom, bilden var raderad men kunde återskapas. Kr*ns tvingade sin svans (L*ndfors) att följa med till Polisen och bekräfta Kr*ns story. Men L*ndfors insåg väl sen att han skulle bli stämplad som golare och tog tillbaka allt i Tingsrätten, men då var det redan försent då Kr*ns hotat dom andra att Brödraskapet skulle leta upp dom ifall dom nämnde något om Kr*ns och inte gick med på att sätta dit Jerry för mordet.

Det blir ju lite problematiskt det hela. För att själv komma undan lindrigare måste han vittna mot den där Krans i en ny rättegång och då är han ju själv en golare. Samt att det måste till fler vittnesmål som är nya innan det kan bli resning.
Citera
2015-07-27, 12:25
  #2752
Medlem
FBWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det blir ju lite problematiskt det hela. För att själv komma undan lindrigare måste han vittna mot den där Krans i en ny rättegång och då är han ju själv en golare. Samt att det måste till fler vittnesmål som är nya innan det kan bli resning.


I Hovrätten så pekade dom ut varandra, men problemet ligger på de andra vittnen. Dessa kids är av någon anledning rädda för Kr*ns, L*ndfors drog ju tillbaka sin story under Tingsrätten. Det var även i Tingsrätten som Kr*ns sa att det var han som dödade Esa. Jerry var ju ute i ett dygn men blev haffad på nytt och Kr*ns gick loss.

Jag tror inte att Jerry kommer att lyckas få resning utan han kommer att få göra sina 10 år. Jerry gjorde ju rätt som höll käften och kunde nog aldrig ha kommit på att mördaren angett honom som skytt. Kr*ns har aldrig haft såna tendenser öht.

Men tack vare dessa hjärndöda pundare som försöker panta Esas smycken efter mordet sitter Jerry idag. Hade dom inte gjort det så hade nog aldrig misstankarna fallit på varken Kr*ns eller Jerry. Men dom här bröderna är inte kända för att vara smarta utan är som vilken pundare som helst, fast lite värre.
Citera
2015-07-29, 00:05
  #2753
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Vad är det ni inte förstår? Jerry är inte oskyldig på något sätt, även om det var någon annan som höll i bössan. Lagstiftningen har tagit några steg framåt, sen ett par pundare gick fria genom att skylla på varandra. Har man mördat i samförstånd så finns ingen oskyldig. Samtliga döms lika.

Kolla Malexander. Vem gick loss efter att Arklöf erkänt att det var han som avrättade?
Samtliga sitter på livstid. Spelar ingen roll vad Arklöf säger. SAMFÖRSTÅND!

"Oskyldigt dömd" är fan det dummaste någon kan komma med. Jerry visste mycket väl vad som skulle hända den här kvällen och han kom billigt undan ändå.

Ett så fegt rånmord borde vara livstid i min bok i varje fall.
Att Krans slapp undan är bara tillfälligt. Han är nog död innan Jerry kommer ut.
Citera
2015-07-29, 11:55
  #2754
Medlem
FBWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Vad är det ni inte förstår? Jerry är inte oskyldig på något sätt, även om det var någon annan som höll i bössan. Lagstiftningen har tagit några steg framåt, sen ett par pundare gick fria genom att skylla på varandra. Har man mördat i samförstånd så finns ingen oskyldig. Samtliga döms lika.

Kolla Malexander. Vem gick loss efter att Arklöf erkänt att det var han som avrättade?
Samtliga sitter på livstid. Spelar ingen roll vad Arklöf säger. SAMFÖRSTÅND!

"Oskyldigt dömd" är fan det dummaste någon kan komma med. Jerry visste mycket väl vad som skulle hända den här kvällen och han kom billigt undan ändå.

Ett så fegt rånmord borde vara livstid i min bok i varje fall.
Att Krans slapp undan är bara tillfälligt. Han är nog död innan Jerry kommer ut.


Haha är du hjärndöd? För det första så var detta inget rånmord utan Esa blev mördad för att det fanns en konflikt, han letade efter K och skulle plocka bort honom. Sen att pundarna valde att ta med värdesaker är bara en tillfällighet. Jag säger inte att Jerry är oskyldig och borde gå loss enligt lag, Jerry är skyldig för Medhjälp till mord alternativt Mord. MEN poängen i den här jävla röran är att personen som satte dit Jerry för mordet, personen som satt och pekade ut Jerry som skytten, personen som manipulerade Jerry till att komma och låsa upp dörren, är DEN PERSONEN SOM EGENTLIGEN MÖRDADE ESA RANO.

Jag sitter inte här och skriver att Jerry ska gå loss enligt lag. Jag skriver enbart för att sanningen ska komma fram om vad som egentligen hände i det där huset. Jerry sitter därmed oskyldig dömd för mord och mördaren har gått fri. Jag skiter fullständigt i om Jerry sitter, jag skiter i om han hade fått livstid, men jag menar att hela den här röran är outredd och hade inte Kalle Anka polisen Rutberg gjort bort sig när han hade förundersökningen, då hade två personer suttit inne för mordet på Esa Rano, inte bara en person.

Jasså K kommer vara död innan Jerry muckar? Du verkar ju ha koll på en hel del. Ta ett steg tillbaka och läs igenom ditt inlägg en gång till, då kommer du att förstå hur jävla korkat skrivet det var, jävla moralkärring.
Citera
2015-07-29, 12:58
  #2755
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Du förstår fortfarande inte, ser jag. Konflikt eller inte, spelar ingen roll. Om man mördar någon och tar hans värdesaker så är det ett rånmord. "Tillfälligheter" finns inte. Men om du själv var tredje man på plats så kan jag tro dig på den punkten. Det bevisar dock inte ett skit rent rättsligt.

Som lagen är skriven idag, spelar det ingen roll vem som höll i bössan. "Medhjälp" finns inte i det här fallet, om nu scenariot är som du beskriver. Båda ska sålunda dömas för mord. Förstår du?

Jag är också helt övertygad om att Krans varit på plats och att DNA från honom hade kunnat hittas på brottsplatsen, om KalleAnka-utredarna hade haft förstånd att be Rikskrim om hjälp.

Jag tror också att Krans är död innan Jerry kommer ut, men det får väl tiden utvisa. På vilket sätt han dör låter jag dock vara osagt.
Om du tänker lite logiskt istället för att skriva i affekt, så kommer du kanske att förstå.
Men jag tvivlar.
Citera
2015-07-29, 14:04
  #2756
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Jag ska köra ett annat scenario.
Säg att Jerry söker resning i HD och anger Krans som skytt och medbrottsling.
Säg att andra vittnen öppnar käften och vidimerar Jerrys story.

Vad kan då hända?
HD kan komma att döma båda till livstid, eftersom mordet är planerat och utfört på detta ruttna sätt.

Jag tror att Jerry har förstått det här. Det handlar inte om att gola. Han skulle vara i sin fulla rätt att göra det, eftersom han själv blev vattnad av Krans.
Att söka resning utan att ha något på fötterna fungerar inte. Det måste till rejäla nya uppgifter.

Om HD skulle ta upp fallet, riskerar båda livstid.
Jerry har förstått det här och tar "the easy way out".
Citera
2015-07-29, 16:56
  #2757
Medlem
Flashbackministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Jag ska köra ett annat scenario.
Säg att Jerry söker resning i HD och anger Krans som skytt och medbrottsling.
Säg att andra vittnen öppnar käften och vidimerar Jerrys story.

Vad kan då hända?
HD kan komma att döma båda till livstid, eftersom mordet är planerat och utfört på detta ruttna sätt.

Jag tror att Jerry har förstått det här. Det handlar inte om att gola. Han skulle vara i sin fulla rätt att göra det, eftersom han själv blev vattnad av Krans.
Att söka resning utan att ha något på fötterna fungerar inte. Det måste till rejäla nya uppgifter.

Om HD skulle ta upp fallet, riskerar båda livstid.
Jerry har förstått det här och tar "the easy way out".

Ska han göra en ansökan om resning eller har han redan gjort det?
Citera
2015-07-29, 21:07
  #2758
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackministern
Ska han göra en ansökan om resning eller har han redan gjort det?

Om Jerry gör en ansökan om resning hos HD, måste några andra börja kvittra. Annars är han chanslös.
Han är lika chanslös gällande strafftiden. Om HD slår fast att mordet begåtts av två eller flera människor, i samförstånd och planerat, så finns inget annat än livstid på tavlan.

Det är DÄRFÖR Jerry håller käften. Fatta!
Citera
2015-07-29, 21:26
  #2759
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBW
Lyssna, direkt efter mordet så åkte kr*ns och Jerry runt och visade bilden på en död Esa Rano och båda två sa att det var kr*ns som hade skjutit, han var stolt över det. Men sen när hans bror blev tagen för häleri så fattade han att han skulle dras in och åka dit på det. Då hotade han vittnen och tvingade en till luffare som var hans svans att vara med på att sätta dit Jerry.

Varför skulle både Jerry och Kr*ns ljuga om det inför hela nätverket? Visst, Jerry är kapabel till att göra så, men Kr*ns gjorde det för att Esa skulle plocka bort honom. Jerry låste upp och fixade skjuts tillbaka. Sen utan att Jerry vet om det så går Kr*ns och fyra andra vittnen och lämnar förhör till polisen om att det var Jerry som hade gjort det.

Kr*ns blev av med västen eftersom att han vittnade mot Jerry. Kr*ns har slickat BSKs arsle i mer än 7-8 år och hade på sig västen dygnet runt efter att han fått den. Han var stolt och började fronta folk med västen på. Men sen helt plötsligt så väljer han att vittna mot Jerry för ett mord, vilket han ALDRIG hade gjort om han inte gjorde det för att skydda sig själv.

Ni får tro vad ni vill men dom som vet dom vet, och det är väääldigt många här uppe som vet hur det egentligen gick till. Jerry är oskyldig dömd, han skulle egentligen vara dömd för Medhjälp. Och hade inte kr*ns brodern varit så hjärndöd att han försöker panta Esa's smycken efter mordet så hade ingen av dom varit misstänkta. Men dom är pundare och fungerar exakt som alla andra pundare. Men Kr*ns offrade något han kämpat hela sitt liv för att nå, ett medlemskap i ett gäng och att han hade "tagit steget" när han plockade bort Esa. Men han räknade som sagt ut att han hade åkt på det om han inte hade gjort en fuling mot Jerry.
Spännande på alla sätt och vis.
OM det gick att leda i bevis att det faktiskt gick till som du beskriver så hade unge Jerry inte annat än livstid att vänta. Den av dig utpekade kumpanen också, för all del. Men det verkar han ju vara på väg att få tids nog ändå, om han överlever sina vänskapskontakter. I din beskrivning verkar hans liv inte vara saft och bulle.
Citera
2015-07-31, 16:16
  #2760
Medlem
Har läst hela utredningen som finns på nätet.
Måste verkligen säga att de hela verkar mer eller mindre uppgjort med polis, vittnen osv
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback