Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-24, 22:28
  #1
Medlem
Hej,jo, jag skulle behöva hjälp av leg doktor med behörighet att skriva ut preparat. Frågan är vilken land detta görs lättast i, till vilken kostna? Och hur stor mängd kan de skriva ut så man slipper åka åter varje månad.

Även hört att vissa apotek i vissa länder inte ens bryr sig om recept för starka preparat.

Är Oxycontin och Flunitrazepan jag tänker på i första hand.

Tackar
Citera
2012-04-24, 22:39
  #2
Medlem
road-to-ruins avatar
thailand och egytien är dom jag känner till som du inte behöver recept för att köpa benzo. men det får du ju inte ha med dig hem om inte läkare ordinerat. men kan inte tänka mig att det är specielt svårt att få det av läkare där för det finns inte samma missbrukar kultur i arab länderna
Citera
2012-04-24, 23:03
  #3
Medlem
flygandApans avatar
Något land i östeuropa kanske? Känns jobbigt att åka till thailand för att smuggla hem lite piller.
Citera
2012-04-24, 23:05
  #4
Medlem
Akilles-själs avatar
Muta en läkare i Indien att skriva intyg (vilket nog ändå troligen inte hade räkt i tullen).
Apoteken där är ett skämt och du kan få va fan du vill till minimala summor desutom.
Även apoteken i sydamerika och resten av asien är det inga problem att fixa bra grejer.
Även lätt i sydeuropa (för i tiden i alla fall).
Och i alla fattiga länder kan man muta sig fram utan större svårighet, men att smuggla är inte ett bra alternativ och inget jag rekomenderar.
Citera
2012-04-25, 20:00
  #5
Medlem
Indos avatar
Det finns nåt land nära sverige som är jävligt lätt har jag hört (kommer tyvär inte ihåg vilket,men ska forska vidare på det) där får man dessutom ha Max 5 doser av vilken drog du vill och det är lagligt så länge du har 5 doser
Sjukt,blir bitter med tanke på att jag bor i sverige där storebror är på dig mer än en finne på röven..
Citera
2012-04-25, 21:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Det finns nåt land nära sverige som är jävligt lätt har jag hört (kommer tyvär inte ihåg vilket,men ska forska vidare på det) där får man dessutom ha Max 5 doser av vilken drog du vill och det är lagligt så länge du har 5 doser
Sjukt,blir bitter med tanke på att jag bor i sverige där storebror är på dig mer än en finne på röven..

Tjeckien tänker du på, Där är de lagligt att inneha en viss mängd av Kokain,amfetamin,heroin m.m
Citera
2012-04-26, 00:11
  #7
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams
Tjeckien tänker du på, Där är de lagligt att inneha en viss mängd av Kokain,amfetamin,heroin m.m
Korrekt!! Tack så mycket
Citera
2012-04-26, 00:57
  #8
Medlem
Thnks för svaren. Följer några nya frågor

Hur gör man för att köpa större mängder? Räcker det med en vanlig läkare som skriver intyg? Man har ju rätt att ta in en månadsförbrukning om man har läkarintyg med sig

Kan apoteken sälja utan recept?

god kväll
Citera
2012-04-26, 07:15
  #9
Medlem
FrankBooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av road-to-ruin
thailand och egytien är dom jag känner till som du inte behöver recept för att köpa benzo. men det får du ju inte ha med dig hem om inte läkare ordinerat. men kan inte tänka mig att det är specielt svårt att få det av läkare där för det finns inte samma missbrukar kultur i arab länderna

jag antar att tullen skulle vilja se att en svensk läkare har utfärdat det...
Citera
2012-04-26, 07:16
  #10
Medlem
FrankBooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skateboardsucks
Thnks för svaren. Följer några nya frågor

Hur gör man för att köpa större mängder? Räcker det med en vanlig läkare som skriver intyg? Man har ju rätt att ta in en månadsförbrukning om man har läkarintyg med sig

Kan apoteken sälja utan recept?

god kväll

Du får ta in för 3 månader inom EU iaf.
Citera
2012-06-10, 22:45
  #11
Medlem
petrooks avatar
Portugal har klart liberalaste drogpolitiken i Europa och i Spanien kan du under en semester gå till samma apotek flera gånger så du lär känna honom , då får du oxå det mesta, men att gå till en vanlig läkare i spaien innrbär undrsökning. fast pris, sen tar han betalt för vad han skriver ut......
Citera
2012-06-11, 17:52
  #12
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBooth
Du får ta in för 3 månader inom EU iaf.

Om det är ett narkotikaklassat preparat får man bara ta in för några dagars bruk.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback