Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-20, 22:47
  #13
Medlem
Tjabba, Tänkte med åka till Kos i sommar, Undrar bara lite med det här flykting kaoset som är nu om man kommer märka av något eller om man skall välja någon annan destination att åka till.
Citera
2016-04-24, 15:59
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymex
Tjabba, Tänkte med åka till Kos i sommar, Undrar bara lite med det här flykting kaoset som är nu om man kommer märka av något eller om man skall välja någon annan destination att åka till.

Är flyktingar överallt och dom finns på stränderna. Inte omöjligt om du ser en båt eller två komma in i viken.

Välj ett annat resmål.
Citera
2016-04-26, 21:39
  #15
Medlem
Zebratutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymex
Tjabba, Tänkte med åka till Kos i sommar, Undrar bara lite med det här flykting kaoset som är nu om man kommer märka av något eller om man skall välja någon annan destination att åka till.

Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Är flyktingar överallt och dom finns på stränderna. Inte omöjligt om du ser en båt eller två komma in i viken.

Välj ett annat resmål.

Skitsnack. Befinner mig på ön just nu och läget är stenlugnt. Du kan ta det lugnt och komma ner utan tvekan
Citera
2016-04-27, 11:28
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebratutt
Skitsnack. Befinner mig på ön just nu och läget är stenlugnt. Du kan ta det lugnt och komma ner utan tvekan

Tjenare! Du som befinner dig där kanske kan svara på lite frågor. Vi drar nämligen dit 28 juli, och även om det är ett tag kvar så har jag redan nu massa frågor och lite resfeber haha

Vad kostar en öl ute på klubb?
Är det värt att köpa taxfree på flygplatsen?
Vad kostar alkoholen i affärer där?
Är det moppe-vänligt?
Vet du något om Lambi? Vi ska bo där
Citera
2016-04-27, 19:47
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleragnar
Tjenare! Du som befinner dig där kanske kan svara på lite frågor. Vi drar nämligen dit 28 juli, och även om det är ett tag kvar så har jag redan nu massa frågor och lite resfeber haha

Vad kostar en öl ute på klubb?
Är det värt att köpa taxfree på flygplatsen?
Vad kostar alkoholen i affärer där?
Är det moppe-vänligt?
Vet du något om Lambi? Vi ska bo där

Jag kan svara på några frågor iaf.
En öl ute på barerna kostar allt ifrån 3-6 euro beroende på vilken sorts öl samt vilket ställe. Mythos är det billigare alternativet och smakar gott!
Alkoholen är lite billigare än i Sverige. Finns väldigt billig fulsprit samt vin om man har en mindre budget.
Det är moppe-vänligt, rekommenderar starkt att hyra moppe och åka runt o upptäcka ön.
Citera
2016-04-28, 11:15
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Workinator
Jag kan svara på några frågor iaf.
En öl ute på barerna kostar allt ifrån 3-6 euro beroende på vilken sorts öl samt vilket ställe. Mythos är det billigare alternativet och smakar gott!
Alkoholen är lite billigare än i Sverige. Finns väldigt billig fulsprit samt vin om man har en mindre budget.
Det är moppe-vänligt, rekommenderar starkt att hyra moppe och åka runt o upptäcka ön.


Låter ju sjukligt nice! Är svin taggad!
Citera
2016-08-27, 10:15
  #19
Medlem
Ni som var i Kos nu i somras hur var det?

- Mycket skandinaver?
- Ålder?
- Bargatan?
- Vilket hotell var bra?

skulle vara kul o veta då det inte är så mycket svar om just Kos här på fb
Citera
2016-08-30, 18:51
  #20
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gal1bl.a
Ni som var i Kos nu i somras hur var det?

- Mycket skandinaver?
- Ålder?
- Bargatan?
- Vilket hotell var bra?

skulle vara kul o veta då det inte är så mycket svar om just Kos här på fb

1. Svar nej. Mycket engelsmän och öststatare.
2. Blandat. Från 18 och uppåt. Mycket familjer. Men finns enkel ungdomar också.
3. Kan tyvärr inte svara på det. Hängde ej så mycket på barer och annat men det fanns det gott om av det man kunde skåda.
4. Michelangelo var grymt. I övrigt fanns det en del andra och kipriotis var 2 hotell som verkade väldigt populära.

Ett tips är att hyra ATV/Bil och åka över till andra sidan ön (40 minuters resa) och besöka andra stränder som te.x. paradiset beach.

Priserna kändes lite väl höga på mat om man ska sitta på en restaurang och äta.

Mvh
Citera
2016-08-31, 14:08
  #21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .zemun
1. Svar nej. Mycket engelsmän och öststatare.
2. Blandat. Från 18 och uppåt. Mycket familjer. Men finns enkel ungdomar också.
3. Kan tyvärr inte svara på det. Hängde ej så mycket på barer och annat men det fanns det gott om av det man kunde skåda.
4. Michelangelo var grymt. I övrigt fanns det en del andra och kipriotis var 2 hotell som verkade väldigt populära.

Ett tips är att hyra ATV/Bil och åka över till andra sidan ön (40 minuters resa) och besöka andra stränder som te.x. paradiset beach.

Priserna kändes lite väl höga på mat om man ska sitta på en restaurang och äta.

Mvh

Var det många låtsasflyktingar där nu?
Citera
2016-09-01, 11:52
  #22
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var det många låtsasflyktingar där nu?

Svar nej. Jag såg inga. Inte ens många tiggare att tala om.

Det sjukaste måste ha hänt däremot när vi kom hem till Sverige. Sambon la en otroligt bra kommentar.

"Det var säkrare att gå runt på Kos som man ville än vad det är på Södermalm." Efter att ha varit ute på söder för att hälsa på några vänner en lördag kväll.

Mvh
Citera
2016-11-30, 16:32
  #23
Medlem
Zebratutts avatar
Efter att ha jobbat i nästan 3 månader den här sommaren på Kos kan jag glatt konstatera att ön är död. Efter 3 år i rad blir det bara värre. I år var högsäsongen bland det värsta jag varit med om. Det behövdes knappt inkastare då det inte fanns tillräckligt mycket folk och rotation att slåss om. Var lite bra när fotbollen var igång sen så dog det ut. Var en liten rush precis vid mitten av juli sen så var det skitsamma.

För er som vill ha ett bra festliv, åk inte till Kos. Det har inget med flyktingarna att göra, det är helt enkelt inte samma drag där längre. 5 killar per brud ungefär. Dyrt för att vara Kos. West och Strand dör ut, även Upstairs var helt dött i år. Tylö och Kaktus har sina 17-åriga norska ungar som stammisar som hjälper de överleva. 40% av alla workers åkte över till Rhodos innan den 15e juli ungefär.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1854907

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback