Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-24, 19:24
  #1
Medlem
Är Kos något att ha om man är över 20? Vill ha möjlighet att festa ordentligt, utan att behöva vandra med drägg och personer på 16 bast.
Finns det möjlighet till sådan fest också, eller får man söka sig till annan ort i sådana fall? Kommer resa ungefär i slutfasen av EM i fotboll dessutom, så man får ju hoppas att det är bra med sådana evenemang också.

Om inte - tips på andra ställen med strand, fest och ett snäpp upp åldersmässigt?
Citera
2012-04-24, 19:28
  #2
Medlem
Falcãos avatar
Nu ska jag inleda med att säga att det var 16 år sedan jag var på Kos så saker kan ha förändrats men då var medelåldern väldigt låg på ön vilket passade mig bra eftersom jag själv var väldigt ung men idag skulle jag inte sätta min fot på Kos utan istället valt en betydligt "mognare" ö.
Citera
2012-04-24, 23:44
  #3
Medlem
Ok, får hoppas på lite färskare info då. Har du något tips på ett "mognare" alternativ som fortfarande har samma element?
Citera
2012-04-25, 01:55
  #4
Medlem
Leafdrops avatar
Kos är väl bästa partyön på Grekland. Rhodos är väl nära men upplever att kos har en särklass mycket bättre feststämning då bargatan är 100gånger bättre än rhodos (inte så stor men tät som fan). Även har de enbart ett stort dansgolv vilket att folk drar till efter klockan 24.00 (club upstairs).

Åldern av folket ligger runt 18-25, då EBS (bartenderskolan) ligger på kos, vilket bidrar till att många från norden festar där (även från många andra länder, men främst norden).

Var där själv 4 veckor och tröttnade definitivt inte på ön, festade runt 4 dagar i veckan då jag även studerade bartender (grym nytta med den nu ). Finns risk att folk kan tröttna på just kos efter flera veckor iochmed att det bara finns en bargata, men jämför du det med rhodos så är kos mycket bättre.

Nu när bartenderskolan gick på tv så antar jag att populariteten även har ökat sen senare åren.

Ett bra tips som jag gjorde var att besöka moonparty som är varje onsdag (missa inte detta), kostar 50Euro, vilket du får mat och alkohol under hela kvällen, och ett skönt gäng med folk. Ägaren av baren är sjukt schysst, Abraham heter han, varit Grekisk mästare i kulstötning. Har för mig att baren heter Tarzan.

under dagen kan du tillbringa tid på stranden då de har sjukt många barer vid stränderna med go musik
Citera
2012-04-25, 06:24
  #5
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverBierhoff
Ok, får hoppas på lite färskare info då. Har du något tips på ett "mognare" alternativ som fortfarande har samma element?

Har bara varit på Rhodos också av de grekiska öarna och på den ön var det lite mer skiktat med ställen som har den här unga röjarpubliken men också en hel del restauranger och stränder där det var mer äldre och familjer.
Citera
2012-04-25, 13:07
  #6
Medlem
beelitos avatar
Personligen skulle jag inte sätta min fot på Kos. Iåfs var det ett par år sen man var där, men ändå. Galet mycket drägg från förorter som vallfärdar dit. Sen finns det så få ställen att gå till så man tröttnar på 3-4 dagar. De som rekomenderar Kos brukar vara under 18 och har inte varit med om så mycket.

Kör på Ibiza istället, Magaluf är annars ett alternativ.
Citera
2012-04-25, 17:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leafdrop
Kos är väl bästa partyön på Grekland. Rhodos är väl nära men upplever att kos har en särklass mycket bättre feststämning då bargatan är 100gånger bättre än rhodos (inte så stor men tät som fan). Även har de enbart ett stort dansgolv vilket att folk drar till efter klockan 24.00 (club upstairs).

Åldern av folket ligger runt 18-25, då EBS (bartenderskolan) ligger på kos, vilket bidrar till att många från norden festar där (även från många andra länder, men främst norden).

Var där själv 4 veckor och tröttnade definitivt inte på ön, festade runt 4 dagar i veckan då jag även studerade bartender (grym nytta med den nu ). Finns risk att folk kan tröttna på just kos efter flera veckor iochmed att det bara finns en bargata, men jämför du det med rhodos så är kos mycket bättre.

Nu när bartenderskolan gick på tv så antar jag att populariteten även har ökat sen senare åren.

Ett bra tips som jag gjorde var att besöka moonparty som är varje onsdag (missa inte detta), kostar 50Euro, vilket du får mat och alkohol under hela kvällen, och ett skönt gäng med folk. Ägaren av baren är sjukt schysst, Abraham heter han, varit Grekisk mästare i kulstötning. Har för mig att baren heter Tarzan.

under dagen kan du tillbringa tid på stranden då de har sjukt många barer vid stränderna med go musik

Såg någon youtube-video om bargatan, och det såg stabilt ut.
Om det nu blir Kos så får man väl se till att söka sig till rätt ställen.


Magaluf är väl fjortisarnas paradis #1 som jag förstått det, kan ju ha fel. Ibiza var med i funderingarna, men hittade inga bra priser och erbjudande dit.
Tackar för era inlägg!
Citera
2016-02-07, 02:11
  #8
Medlem
Tjena, undrar om Kos är något att ha för 3-4 grabbar 17 och 18 bast augusti 2016? Funderar på att bo på Saint Constantine eller International isåfall. Vill såklart ha fest men även kunna ta de lugnt och njuta lite innan skolan börjar. Har även kollat på Ayia Napa och Rhodos men fastnade lite för Kos. Borde vi dra någon annanstans eller funkar Kos som ''första partyresan''?:D:innocent:
Citera
2016-02-07, 10:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontsomfan
Tjena, undrar om Kos är något att ha för 3-4 grabbar 17 och 18 bast augusti 2016? Funderar på att bo på Saint Constantine eller International isåfall. Vill såklart ha fest men även kunna ta de lugnt och njuta lite innan skolan börjar. Har även kollat på Ayia Napa och Rhodos men fastnade lite för Kos. Borde vi dra någon annanstans eller funkar Kos som ''första partyresan''?

Kos duger alldeles utmärkt som första partyresa. Hur sent i augusti har ni tänkt att resa? Säsongen börjar dö ut i augusti. St constantine är ett bra hotell, hårda regler på att man inte får ta upp folk på rummen osv dock. Lagom avstånd till bargatan och stränderna.
Ayia napa är bra mycket större än kos om man ser till festandet. Ska ni åka senare i augusti så tycker jag att ni ska dra till napa för att få ordentligt drag.
Citera
2016-02-07, 19:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Workinator

Kos duger alldeles utmärkt som första partyresa. Hur sent i augusti har ni tänkt att resa? Säsongen börjar dö ut i augusti. St constantine är ett bra hotell, hårda regler på att man inte får ta upp folk på rummen osv dock. Lagom avstånd till bargatan och stränderna.
Ayia napa är bra mycket större än kos om man ser till festandet. Ska ni åka senare i augusti så tycker jag att ni ska dra till napa för att få ordentligt drag.

Tack för svaret! :D

Tänkte åka veckan innan vi börjar trean. Hittade några hyfsat billiga alternativ till Kos på Apollo 4-11 augusti eller 5-12 augusti. Annars hittade vi Ayia Napa, Pavlinia hotell på Ving den 8-15 Augusti för ungefär samma prislapp! Börjar skolan den 17 augusti.

Ta upp folk på rummen, är de stenhårda med sånt eller går det med mutor/säga att personen bor på hotellet? Sen undrar jag även om man kommer in på klubbarna fast man inte fyllt 18? Blir ju lite tråkigt om en av oss inte kommer in.. :D

Får kolla lite mer på det! :):D
Citera
2016-02-07, 21:50
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontsomfan
Tack för svaret!

Tänkte åka veckan innan vi börjar trean. Hittade några hyfsat billiga alternativ till Kos på Apollo 4-11 augusti eller 5-12 augusti. Annars hittade vi Ayia Napa, Pavlinia hotell på Ving den 8-15 Augusti för ungefär samma prislapp! Börjar skolan den 17 augusti.

Ta upp folk på rummen, är de stenhårda med sånt eller går det med mutor/säga att personen bor på hotellet? Sen undrar jag även om man kommer in på klubbarna fast man inte fyllt 18? Blir ju lite tråkigt om en av oss inte kommer in..

Får kolla lite mer på det!

Inga åldersgränser så det är inga problem o komma in på barerna. De är väldigt hårda o har bra koll på gästerna så blir svårt. Oscar hotell är ett billigt hotell som det är lättare o få med folk upp på rummen.
Citera
2016-02-08, 01:01
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Workinator

Inga åldersgränser så det är inga problem o komma in på barerna. De är väldigt hårda o har bra koll på gästerna så blir svårt. Oscar hotell är ett billigt hotell som det är lättare o få med folk upp på rummen.

Okej, tack för hjälpen!:D
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1854907

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback