2012-04-24, 19:09
Medlem
Nailiks avatar
En ung tjej lyckades dra ner min Nikon D60 från ett bord i lördag (fråga mig inte hur då den stod mitt på bordet och axelremmen var lagd brevid den och hon gick förbi bordet). När den slog i golvet så gick batteriluckan helt åt helvete. Och nu måste den bytas ut. Tjejen som orsakade detta ska hitta en butik som kan göra det men jag skulle vilja veta vad det kommer att kosta. Någon som har en aning??

Så för att förenkla det hela.

Vad uppskattar ni att det skulle kosta att byta batteriluckan på en Nikon D60??
Citera
2012-04-24, 19:26
Moderator
rotadents avatar
En femhundring kanske? Serviceverkstaden debiterar väl en timme jobb och det brukar kosta 350-400 spänn kanske (eller har gjort de gångerna jag har lämnat in kameror i alla fall), och sen kostar väl materialet lite. Men det borde väl inte vara många spänn för en batterilucka tycker jag.
Citera
2012-04-25, 00:54
Medlem
GLYKOZs avatar
Kan inte så mycket om Nikon, men såg att de tar 600:- i kostnadsförslag! Tror att du kan räkna med ett pris kring 1000-lappen!?
Citera
2012-05-11, 22:56
Medlem
Elephnts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nailik
En ung tjej lyckades dra ner min Nikon D60 från ett bord i lördag (fråga mig inte hur då den stod mitt på bordet och axelremmen var lagd brevid den och hon gick förbi bordet). När den slog i golvet så gick batteriluckan helt åt helvete. Och nu måste den bytas ut. Tjejen som orsakade detta ska hitta en butik som kan göra det men jag skulle vilja veta vad det kommer att kosta. Någon som har en aning??

Så för att förenkla det hela.

Vad uppskattar ni att det skulle kosta att byta batteriluckan på en Nikon D60??

Kostar absolut ingenting om kameran är försäkrad via butiken du köpte den i. Tex Media Markt fixar ju reparationer gratis så länge du tecknat försäkring. Eventuell självrisk kanske tillkomer. Utan försäkring och igenom en vanlig fotobutik lär det kosta lite. Beror ju på vart den skickas på reparation. Titta med de du köpte kameran hos och se om de kan skicka iväg den åt dig i alla fall, så betalar du bara själva reparationen.

Det är allt jag kan hjälpa dig med, lycka till!
Citera
2012-05-12, 03:19
Medlem
Batteriluckan sitter väl med klickfäste? och ny lucka finns på ebay för ca 10 dollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in