2012-04-24, 11:32
Medlem
Jag är 18 år äger en bostadsrätt för 1.2M som jag köpte för arv pengar från min far
men har ingen fast inkomst men vill låna 10K jag pratade med bluestep där kunde man typ pantsätta lägenheten för att låna men det va minst 150K hon sa att jag skulle blivit godkänd för det men jag skulle aldrig kunna bettala tillbaka det...

vart kan jag låna ? har kollat runt men det är så extremt många sidor...
Citera
2012-04-24, 11:57
Medlem
grovsmides avatar
Riktigt dåliga vibbar här, känns som din ekonomi är i startgroparna på väg åt helvete och vad du behöver är att lära dig. Fort. Lite småslantar hit och dit är inte avgörande, en inkomst är prio ett, det fattar väl till och med du också? Även om du cashat lägenheten kontant behöver du ändå 3000:- varje månad utöver pengar till avgift och eventuell bil för att gå runt med mat, el, internet, telefon, tv osv.

Lyxfällan är en bra skola som också är enkel att gå, alla avsnitt ligger på nätet.
Citera
2012-04-24, 12:02
Medlem
jag har redan några microlån därför jag vill ta ett större lån så jag har allt samlat
Citera
2012-04-24, 12:20
Medlem
ruger77s avatar
Det kommer bli svårt för dig att låna 10k+ från någon låneinstitution utan taxerad inkomst. Du kan ju kolla med din bank vilka villkor som gäller för att belåna lägenheten.

Hur hade du tänkte betala tillbaka lånet utan inkomst?
Citera
2012-04-24, 12:24
Medlem
gottmospahedens avatar
Hyr ut din lägenhet i andra hand och bo hos en kompis, etc? Där kan du nog få in ett par kronor utöver avgift etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in