Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-28, 22:31
  #13
Medlem
ett kadavers avatar
Grym folköl helt klart! Inte direkt så att det dräller av smakrikare öl kring tiokronan. Finns ju många goda folköl bl.a. från Brew Dog men de brukar ju ligga på runt 15:- för en 33:a.
Citera
2012-06-22, 12:50
  #14
Medlem
Jag köpte ett 4-pack idag, midsommarafton till ära. Tänkte ha nåt att drälla omkring med nu på dagen så man inte blir så in i helvete full snabbt. Och jag är mäkta imponerad av denna lager som dessutom är folköl. Jag kan inte säga annat än att det är en folköl som är jävligt god. Lite tanig beska men humlesmakerna är suveräna för att vara en folkis! Det här tycker jag att Spendrups gjort bra!
Citera
2012-10-11, 17:12
  #15
Medlem
Var skittrött så tänkte inte mycket när jag köpte den, bara att den verkade vara en "vanlig" folköl. Ack, så fel jag hade. Grymt bra folköl för det priset, helt klart en av de bästa folköl som går att köpa i vanlig mataffär.
Citera
2012-10-11, 18:51
  #16
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av le-douche
vart tror du dom fått det namnet ifrån då? bra film btw!
Sir Lancelot kanske?
Citera
2013-05-06, 20:12
  #17
Medlem
perry2s avatar
En mycket god hockeyöl för mitt i veckanmatcher.
Tror att det är Amarillon som ger så mycket smak, men jag är bara expert på belgisk öl så ....
Citera
2013-05-06, 20:13
  #18
Medlem
lyrica32s avatar
Smakade faktiskt den för några veckor sedan. Ja, den var god
Citera
2015-07-31, 23:55
  #19
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Ursäkta mig för en bump, men jag sitter och dricker ett par Sir Taste-a-Lot 3,5, och visst smakar den som en lite urvattnad Pistonhead Flat Tire? Samma öl, fast folkisen är utblandad med vatten..?
Citera
2017-06-05, 22:33
  #20
Medlem
Taeronais avatar
Sir Taste-a-lot, har druckit den oavbrutet sen den kom i butikerna. Det är fanimej den finaste folle som finns. Denna perfekt aromatiska och friska beska; kroppen med ett lätt bett, den blir aldrig blaskig som 3.5a: faktum är att det är nog den perfekta 3.5:an, där de flesta andra i samma klass (lite finare, god och/men lättdrucken) förlorar på en lägre alkoholhalt.
Som 2.8 hade den nog inte funkat lika bra, men i den klassen tycker jag det bara funkar riktigt bra med tysk lager, typ den fulöl man brukar hitta på Lidl (finkbräu mfl).

Sen är det ju förstås så att prismässigt finns det inget som slår Sir Taste. 11 kr + pant för en 50cl: i samma klass finnes inget annat under 14 kr! Nej, nej helt klart den mest prisvärda.
Sedan också grymt smakfull design på flaskan, etc.

Av någon anledning ser man bara sågningar när man googlar på Sir Taste. Det bekräftar bara min människosyn.

Skål för helt klart Sveriges och troligtvis världens finaste folle!
__________________
Senast redigerad av Taeronai 2017-06-05 kl. 22:36.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback