Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-01-01, 03:36
  #49
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Okej, då får vi reda ut detta lite. Är det något magiskt med pipan som gör att man inte blir beroende? Tror du man får i sig mindre nikotin? Tror du att dina observationer är tillräcklig empiri för att dra sådana slutsatser?
Mycket klokt frågat.
Citera
2017-04-20, 13:10
  #50
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Den kroniska tröttheten försvann som magiskt för mig när jag Slutade.
jag har slutade snusa för 11 dagar sen.. hade också kronisk extrem trötthet som försvann samma dag jag slutade.. Väldigt mkt lättare att ta mig upp ur sängen nu .. och inga problem att somna .. vaknar inte heller på nätterna hela tiden. Gjorde av med 2 dosor lössnus/dygn .. ofta mer på helgerna. Snusat 30+ år.
Slippa vakna på nätterna med lössnus som rinner och bränner i halsen samtidigt som båda armarna domnat bort , och halva ansiktet är förlamat. Nikotinmissbrukare är idioter.
Tänker fan inte börja igen, hur jobbigt det än känns nu..
Citera
2017-04-20, 13:37
  #51
Medlem
gringofarangens avatar
Rökte i över 10 år började när jag var 14 men slutade bara cold turkey en dag för jag kände hur trött jag var på att vara slav under detta satans nikotinet, dyrt är det och luktar förjävligt gör det också. Det var tre jobbiga dagar som jag verkligen led men efter dessa tre dygn var det ingen match, det är mer den sociala biten man saknar, iallfall jag då jag brukade vara stammis i rökrummet på jobbet och sånt, alltså bara bestäm dig att sluta, lid igenom de tre dagarna sen så är det över!
Citera
2017-04-20, 14:47
  #52
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
jag har slutade snusa för 11 dagar sen.. hade också kronisk extrem trötthet som försvann samma dag jag slutade.. Väldigt mkt lättare att ta mig upp ur sängen nu .. och inga problem att somna .. vaknar inte heller på nätterna hela tiden. Gjorde av med 2 dosor lössnus/dygn .. ofta mer på helgerna. Snusat 30+ år.
Slippa vakna på nätterna med lössnus som rinner och bränner i halsen samtidigt som båda armarna domnat bort , och halva ansiktet är förlamat. Nikotinmissbrukare är idioter.
Tänker fan inte börja igen, hur jobbigt det än känns nu..

Citat:
Ursprungligen postat av gringofarangen
Rökte i över 10 år började när jag var 14 men slutade bara cold turkey en dag för jag kände hur trött jag var på att vara slav under detta satans nikotinet, dyrt är det och luktar förjävligt gör det också. Det var tre jobbiga dagar som jag verkligen led men efter dessa tre dygn var det ingen match, det är mer den sociala biten man saknar, iallfall jag då jag brukade vara stammis i rökrummet på jobbet och sånt, alltså bara bestäm dig att sluta, lid igenom de tre dagarna sen så är det över!
Riktigt starkt av er, det närmaste jag har att skryta om är 2års uppehåll (sen ett kortare på två veckor, men det räknar jag inte), när det kommer till cigg så har jag inte rökt på över 15år..
Alla typer av beroende är värdelöst slöseri (om ni frågar mig).
Men lyckatill med er!!
Citera
2017-04-23, 18:43
  #53
Medlem
Access-Denieds avatar
Håller med TS. För mig är det också ett helvete. Tack vare snuset lider jag av typ magkatarr nästan dagligen, jag är extremt morgontrött och lat. Brukar också känna mig olycklig och lite deppig då och då. Och jag är övertygad om att det är nikotinets fel. Kunde länge snusa utan att känna av några dåliga saker men sen några år tillbaka så har kroppen börjat säga ifrån.
Tyvärr har jag svårt att hitta motivationen att sluta, jag har tänkt att när jag träffar en tjej då jäklar är det färdigsnusat. Just nu känns det som att snuset är den snuttefilt jag behöver för att klara av den tråkiga vardagen.
Starkt av er som lyckats sluta med skiten.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback