Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-29, 11:06
  #85
Medlem
LaBoums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FundersamUggla
Hm. Det bästa är att sätta upp & upprätthålla de omständigheter som gör en lycklig och rensa bort ogräset som förhindrar detta, såsom vissa människor eller egna, personliga egenskaper.

Gör man detta så ordnar sig det mesta på det sätt som är bäst, ofta blir det inte riktigt som man har tänkt sig och därför kan det vara bra att inte hålla på och tänka sig en massa utan bara göra det som är rätt för stunden.

Ser att några gnäller på hur de tycker att 'tjejer är'. Vad är det bra för? Träffar man en tjej och man inte gillar hennes värderingar (vill ha kille med pengar & status etc) så är det väl inget att bry sig om? Man vill ju inte ha en sån tjej så varför skapa en åsikt av det?

Det är vad det är, bäst att bara önska henne lycka till & hålla tummarna för att hon hittar en sån kille någonstans och inte lägga någon värdering i det eftersom den snor energi och på så vis förhindrar ens lycka.

Jag är ju djupt olycklig över min blyghet. Har försökt få kontakt med många tjejer men det går inte. Det finns kanske ingen kvinna som passar mig, helt enkelt?
Citera
2012-04-29, 11:32
  #86
Medlem
Gertrud1s avatar
Hej LaBoum

Jag tror visst att det finns en kvinna till dig, men att hitta en kvinna som gör hela jobbet, kan bli svårt.

Jag tror att det blir lättare för dig, om du förstår att du inte är ensam om ditt problem, det är tvärtom mycket vanligt. Och det finns en massa litteratur om hur och varför det blir såhär.

Du kommer få mycket hjälp om du läser om social fobi, anknytningsteori (varför det blivit såhär)
Det finns en bok som heter "Vi är våra relationer" Tungläst om man inte läst psykolgi innan, men egentligen allt man behöver Så traggla dig gärna igenom den så småningom

Böckerna "hemligheten" och Den mörka hemligheten" Kan vara alla till hjälp som har svårt att inleda relationer

Just i ditt fall, att du är så blyg så tror jag att denna länk kan hjälpa dig och andra med detta problem. Det finns en bok att ladda ned med "självhjälp"

http://www.love-shy.com/

Du får en Gertrudkram i famnen av mig
Citera
2012-04-29, 11:34
  #87
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaBoum
Är detta ett acceptabelt beteende? Jag vill inte uppträda oartigt.

Detta är helt acceptabelt och tom trevligt beteende, en del tjejer kan vara snäsiga, men det är deras problem inte ditt.
Citera
2012-04-29, 16:29
  #88
Medlem
LaBoum, om du nu är 24-25år och såpass blyg som du påstår så ska jag ge dig en alternativ lösning som fungerade ganska bra för mig, jag är ioförsig fortfarande ganska blyg men jag har iallafall fått se delar av världen och ångrar det inte en sekund.
Om du har jobb, fråga då din chef om vilka karriärsmöjligheter du har och om/hur du kan klättra för att öka din egen inkomst. Saknar du jobb så skaffa ett snarast, även om det bara är skitjobb.
Spara, spara, spara, spara, spara, spara och lev jävligt snålt i 5-6 år. Bo billigt i någon sunkigt hyresrätt eller om du redan nu har pengar till en bostadsrätt du starkt tror kommer behålla eller öka i värde.
Under dessa 5-6 år bör du fått ihop 4-500kkr och det är nu ditt liv börjar. Välj ut ett land som du tycker verkar trevligt och allra helst ha undersökt och letat fakta i dessa 5-6år och helt enkelt emigrera. Hursom så är min uppfattning att kvinnor längre söder och österut i Europa inte alls har samma syn på män som skandinaviska kvinnor. Enligt egen erfarenhet är det också betydligt enklare att påbörja konversation och ragga eftersom de inte avhyser dig direkt som en svensk kvinna gör. Sedan om du inte kan språket utan försöker göra dig förstådd med engelska så blir det hela mycket roligare, man kan lätt komma undan med fräcka raggningsrepliker och ofta det leder till skratt och kroppskontakt istället för som här i Sverige där man får en drink hälld över sig.
Citera
2012-04-29, 18:25
  #89
Medlem
PrinceCharmings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtanen
...Enligt egen erfarenhet är det också betydligt enklare att påbörja konversation och ragga eftersom de inte avhyser dig direkt som en svensk kvinna gör. Sedan om du inte kan språket utan försöker göra dig förstådd med engelska så blir det hela mycket roligare, man kan lätt komma undan med fräcka raggningsrepliker och ofta det leder till skratt och kroppskontakt istället för som här i Sverige där man får en drink hälld över sig.

Bara en drink? Oftast brukar väl killen få sekvensen av ett knä i skrevet, en drink över kostymen, en hämningslös örfil, en knuff i bröstet, bli hånad av henne tillsammans med hennes tjejkompisar för att sedan bli utslängd av en vakt efter hennes påkallande.

Nej TS det är förståeligt att du inte längre pallar med att ragga som kille
Citera
2012-05-01, 16:42
  #90
Medlem
LaBoums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Detta är helt acceptabelt och tom trevligt beteende, en del tjejer kan vara snäsiga, men det är deras problem inte ditt.

Haha, och om de är snäsiga så skall jag hälsa från Gertrud!

Har planerat att jag skall hälsa på tio tjejer i morgon. Återkommer med en rapport om hur det gick.
Citera
2012-05-01, 17:14
  #91
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Ta på dig dina raggsockor och börja ragga. Det är inget farligt. Tasta smått och övervinn blygheten.
Citera
2012-05-01, 17:26
  #92
Medlem
Sitter i en liknande sits, har jobbat mig tillbaka efter en riktigt hård dumpning och man pallar liksom inte ens försöka längre, de flesta brudar är så jävla dryga och ofta ganska pantade.. Men ack den som ger sig, tränar lite på det varje gång jag har läge nu. Måste ju finnas nån i det här avlånga landet som inte är helt självupptagen och man kan vara kompatibel med
Citera
2012-05-01, 19:20
  #93
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaBoum
Haha, och om de är snäsiga så skall jag hälsa från Gertrud!

Har planerat att jag skall hälsa på tio tjejer i morgon. Återkommer med en rapport om hur det gick.


Ja gör det. Säg åt dem att skärpa sig och hälsa från mig. Återkom med rapport i morgon!
Citera
2012-05-04, 13:32
  #94
Medlem
FundersamUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaBoum
Återkommer med en rapport om hur det gick.
Hur har det gått?
Citera
2012-05-04, 18:33
  #95
Medlem
LaBoums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FundersamUggla
Hur har det gått?

Vågade inte säga "hej" till en enda tjej.
Citera
2012-05-04, 18:41
  #96
Medlem
TheBITs avatar
Köper det fullständigt. Jag kan ragga tillbaka på folk som raggar på mig, men jag brukar inte medvetet ragga på folk annars. Däremot kan andra tolka det som att jag gör det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback