Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 18:19
  #49
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråden "Tapentadol (palexia) - dosering?" infogad./mod
Citera
2018-09-17, 18:39
  #50
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Varför tar man bort skalet när man ändå inte IVar dom? Inte för depån väl? För då är det ju inte sååå jätteeffektivt om man ändå inte krossar dom.
Precis.
Dom olika färgerna på skalen brukar bara indikera vilken styrka det är på tabletterna.
Citera
2019-09-25, 21:32
  #51
Medlem
GAMEONs avatar
Bumpar denna.

Min fråga gäller hur denna funkar IV? Jag förstår att det blir en hel del att trycka i sig, men har någon gjort det och kan beskriva effekt? Får man någon kick likt morfin+ eller hur beter det sig?
Citera
2019-09-26, 10:20
  #52
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realokerad
Bumpar då jag har det riktigt jobbigt och har många frågor. Eftersom min läkare från smärtkliniken, ortopeder m.m är på semester så får jag inte tag i den information och hjälp jag behöver.

Ni som dagligen tar Palexia, tar ni endast den eller har ni fler preparat?
Hur tycker ni den hjälper?

Jag är snart uppe i maxdos och har både neurologiska och fler muskulär-smärtor nu än innan. Det hjälper mig alltså ganska dåligt konstigt nog. Kan vara illusioner från avslutat oxynorm m.m kanske?

Eftersom jag har tagit andra tunga mediciner både samtidigt och innan så förstår jag att det blir en del utsättningsproblematik men borde inte palexian ta bort de flesta? Vill inte behöva ta metadon och det är det enda dom annars erbjuder.

Kan inte sova, svettas helt blöt, kan inte äta, myrkrypningar, feber, frossa, ångest och oro m.m. Har det riktigt jävligt rent ut sagt.

Undrar även hurvida klokt det är att ta detta samtidigt som xanor och imovane?

Jag söker och läser allt jag hittar men det är ofattbart lite info om denna medicin mer än att läkare och forskare höjer den till skyarna, då pga den höga styrkan i preparatet och bristen av bieffekter. Låter och ser bra på pappret iaf.

Vill bli kvitt alla mediciner men detta är ett brutalt paket från vården jag fått att handskas med. Ingen uppföljning överhuvudtaget på någon månad framöver och ringer jag får jag bara mer mediciner.

Tar tacksamt emot fler tips, tankar och funderingar kring detta!


Mvh

Nu är detta ett tag sedan och du har förhoppningsvis fått den hjälpen du behövde! Den abstinens du beskrev låter väldigt mycket som en opiatavtändning. Har själv haft oxy på recept i nästan två års tid. Gick till läkaren förra veckan och hon bara tvärvägrar skriva ut mer.. Så så som du mådde då, så mår jag nu.. Loperamid är en liten tröst i alla fall, och skulle du hamna i det helvetet igen så testa det, går att köpa receptfritt på apotek.

Må väl!
Citera
2019-11-27, 16:08
  #53
Medlem
Bullsquids avatar
Hej. Tog idag 300 mg palexia...
känner ruset dalar lite. Tog det 12.45 imorse så känner knappt av nåt längre.

Skulle det gå bra att ta lite oxy efter detta?
senare runt 6-tiden. eller ska jag ta de en annan dag och fylla på mer palexia?
Citera
2019-11-29, 02:45
  #54
Medlem
Culpeppers avatar
Palexia Depot(Tapentadol) är ett narkotikaklassat morfin preparat som skrivs ut av läkare för svåra smärt tillstånd. 10mg Oxy motsvarar t.ex 50mg Palexia Depot som är minsta tabletten. Det har likheter med Tramadol men inte alls dessa farliga biverkningar. Det börjar bli extremt populärt av läkarkåren att skriva ut detta preparat då det inte har så svåra biverkningar när det gäller förstoppning som vanligt morfin har.

Smärtenheterna på landets sjukhus använder det nästan uteslutande. Det finns Naloxon(Moventig) för att häva morfinförstoppning problematiken är att den är så fruktansvärd dyr att skriva ut därav gör sällan läkare det. För att staten ska subventionera Moventig måste en läkare ha skrivit ut och testat 4 olika laxermedel och 10 dagar måste och gått. Jag gick på Moventig då jag går på Oxy och 30dagar paket kostar 2500kr(då är det vad jag betalar, tänk vad staten får betala).
Citera
2019-11-30, 08:09
  #55
Medlem
Testade för förstagången igår! Blev positivt överraskad!! Jävligt härligt rus! Tog en oxy 80 mg + 299 mg tapentadol! Är så jävla mysig nu i sängen
Citera
2019-12-01, 10:18
  #56
Medlem
Culpeppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibor85
Testade för förstagången igår! Blev positivt överraskad!! Jävligt härligt rus! Tog en oxy 80 mg + 299 mg tapentadol! Är så jävla mysig nu i sängen


Jag fick det utskrivet för att testa om det fungerade bättre för mig än Oxy då smärtenheten på sjukhuset använder det flitligt. Fick hallucinationer direkt och gjorde helt dumma grejer. Av alla mediciner jag tar får jag aldrig dem "vanliga" biverkningarna får alltid "sällsynta" 1 av 1000.
Citera
2021-04-16, 13:06
  #57
Medlem
Tuggade sönder 2st 150mg. Gått ca 1 timme och hittills påminner de om en större mängd tramadol. Har ingen tolerans alls mot opiater annars.
Citera
2021-04-22, 21:07
  #58
Medlem
saltakissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Jag fick det utskrivet för att testa om det fungerade bättre för mig än Oxy då smärtenheten på sjukhuset använder det flitligt. Fick hallucinationer direkt och gjorde helt dumma grejer. Av alla mediciner jag tar får jag aldrig dem "vanliga" biverkningarna får alltid "sällsynta" 1 av 1000.
Jag var en mycket van Oxybrukare och fick detta rävgift på recept en gång då läkaren hellre ville prova det på mig än att förnya mina Oxy. Fy FAN vilka hemska hallisar jag fick, jag hade ren tur som hade en sambo hemma som hindrade mig från att gå ut (jag trodde att min bror hade ringt och bett mig komma), jag såg fullt med människor jag inte kände i sovrummet och blev så rädd att jag grät och fick hela tiden fråga min sambo om vad som var verkligt och inte. Pratade med köksskåpen och trodde att det var min mamma. Hörde Olle Ljungström-sånger i bakgrunden hela tiden - visst älskar jag Olle, men nån måtta får det vara.

Nej, detta preparat skulle jag inte rekommendera någon, det var bara vidrigt och fattar inte att man kan uppleva någon som helst eufori av det.
Citera
2021-05-10, 22:10
  #59
Medlem
yournotlikemes avatar
Fick chansen att prova detta i förrgår och fan så besviken jag blev. Tog en 200mg och vart helt väck men inte alls på ett spec. skönt sätt. Som att ta 6-800mg Tram at the most.
Citera
2021-07-05, 02:38
  #60
Medlem
Thibideauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Hur är det att ta med benzo (alpra)? Tänker inte att jag ska blanda utan ta senare på kvällen när jag ska testa detta.

Alltså, detta är inget jag rekommenderar, så först: blanda inte! Men jag har typ konstant 4mg alpra och 4mg ikto i kroppen, även när jag käkar dessa och oxy. Jag vet, det är dumt som fan, men när man inte riktigt pallar leva längre så försvinner liksom den rädslan.

Men svaret är, ja det borde vara helt ok för tapentadol har rätt snabb metabolisering så jag skulle gissa att du inte ens känner av det när du tar din benz. Några stycken max dock, man kan alltid ta mer men aldrig mindre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback