Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-20, 17:03
  #37
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realokerad
Hej!

Fått detta utskrivet nu och vad tycker ni som använder den? Hjälper den mot Nervsmärta och muskulärsmärta?

Har fortfarande kvar mina gamla recept, är den lurig att blanda med något?

Hur ser erfarenheterna ut ur alla perspektiv, jag är vidsynt.

Mvh


Det tyckas vara en opiat/opioid. Har du nervsmärta vet du säkert att inte ens starka opiatbaserade medel brukar hjälpa. Det finns givetvis undantag, men rent generellt är det så.

Det bästa mot nervsmärtor är faktiskt mediciner mot epilepsi samt vissa antidepressiva tabletter.

Men du är kanske bara intresserad av rus och struntar i om det egentligen är bra...
Citera
2016-06-20, 17:50
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det tyckas vara en opiat/opioid. Har du nervsmärta vet du säkert att inte ens starka opiatbaserade medel brukar hjälpa. Det finns givetvis undantag, men rent generellt är det så.

Det bästa mot nervsmärtor är faktiskt mediciner mot epilepsi samt vissa antidepressiva tabletter.

Men du är kanske bara intresserad av rus och struntar i om det egentligen är bra...

Hej och tack för info!

Nej, jag har ganska många anledningar att nyttja preparatet, muskulär och neurologiska skador på många kroppsdelar efter mc-olycka.

Jag söker all form av information rörande mina läkemedel och så även här. Det finns väldigt lite information att tillgå på palexia, bortsett från några föreläsningar och något kort sammandrag.

Haft den ett tag nu men vet inte vad jag ska säga än. Har avtrappning på diverse andra tunga mediciner samtidigt som jag trappar upp denna. Blir väldigt ofokuserat och man vet inte vilka symtom som är vad.

Mvh
Citera
2016-06-20, 21:20
  #39
Medlem
500ghzs avatar
Jag brukar ta 2x 150mg för att knarka på (vilket är så dumt för ruset är helt värdelöst, inte alls mysigt).

Men däremot har jag smärtor i både ben och arm som försvinner så fort jag äter det.
Värkmässigt tycker jag dessa är miltals bättre än tradolan.
Citera
2016-06-20, 22:32
  #40
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realokerad
Hej och tack för info!

Nej, jag har ganska många anledningar att nyttja preparatet, muskulär och neurologiska skador på många kroppsdelar efter mc-olycka.

Jag söker all form av information rörande mina läkemedel och så även här. Det finns väldigt lite information att tillgå på palexia, bortsett från några föreläsningar och något kort sammandrag.

Haft den ett tag nu men vet inte vad jag ska säga än. Har avtrappning på diverse andra tunga mediciner samtidigt som jag trappar upp denna. Blir väldigt ofokuserat och man vet inte vilka symtom som är vad.

Mvh

Hej!

Jag är hemskt ledsen för att jag insinuerade att du bara är intresserad av ett rus. Man blir lite miljöskadad här på FB. Men jag ser i efterhand att jag gjorde samma sak mot dig som vissa gjorde mot hustlebustle, vilket inte är okej någonstans. Så jag vill gärna be om ursäkt för det.

Som jag sade är nervsmärtor svåra att lindra. Led själv av svår nervsmärta i ansiktet i tio år, och det var ett h-e. Tack och lov har jag sluppit den nu, men mina erfarenheter är som jag skrev tidigare; att opiatbaserade läkemedel oftast inte funkar, men att däremot epilepsimedicin och antidepressiva funkar.

Jag har ju en väldigt stark attityd mot missbruk och att lura till sig läkemedel av läkare, det är inte [enbart] för att jag gillar att vara moralkärring utan för att jag vet hur snett man kan hamna om man missbrukar.

Vi kan säga så här; att mista sitt barn och att för resten av livet bli misstrodd av vården är tufft. Så när jag "skäller" är det, tro det eller ej, av ren välvilja.

Men jag ber dig om ursäkt för min förhastade slutsats.

Med vänlig hälsning

Charmaine
Citera
2016-06-21, 10:16
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Hej!

Jag är hemskt ledsen för att jag insinuerade att du bara är intresserad av ett rus. Man blir lite miljöskadad här på FB. Men jag ser i efterhand att jag gjorde samma sak mot dig som vissa gjorde mot hustlebustle, vilket inte är okej någonstans. Så jag vill gärna be om ursäkt för det.

Som jag sade är nervsmärtor svåra att lindra. Led själv av svår nervsmärta i ansiktet i tio år, och det var ett h-e. Tack och lov har jag sluppit den nu, men mina erfarenheter är som jag skrev tidigare; att opiatbaserade läkemedel oftast inte funkar, men att däremot epilepsimedicin och antidepressiva funkar.

Jag har ju en väldigt stark attityd mot missbruk och att lura till sig läkemedel av läkare, det är inte [enbart] för att jag gillar att vara moralkärring utan för att jag vet hur snett man kan hamna om man missbrukar.

Vi kan säga så här; att mista sitt barn och att för resten av livet bli misstrodd av vården är tufft. Så när jag "skäller" är det, tro det eller ej, av ren välvilja.

Men jag ber dig om ursäkt för min förhastade slutsats.

Med vänlig hälsning

Charmaine

Tack det var mycket ödmjukt och jag beklagar verkligen vad som hänt dig!

Det är absolut ingen fara, jag är inte så lätt-stött och kan absolut förstå dina känslor gällande missbruk av mediciner.
Ju större problem av missbruk av läkemedlet desto färre patienter får det, dom som verkligen behöver det.
Det jag skriver nu syftar inte på ditt inlägg till mig, obs.

Önskar fler människor kunde vara lite mer ödmjuka inför varandra, både inom vården och i samhällslivet i allmänhet. (inga politiska aspekter etc åsyftas nu)

Jag står till svars när jag utreds av Försäkringskassa, försäkringsbolag, vårdomsorg, barnomsorg och även i 8 av 10 fall från omgivningen i allmänhet.

Jag är ett brottsoffer och en patient, varför skall jag stå till svars för någonting?

Jag har ätit oxynorm, xanor, imovane, lyrica, mirtazipin och alvedon 665 varje dag i över ett års tid nu. Ni här förstår kanske vilket helvete jag har nu, vården förstår ingenting.
Jag vill inte äta läkemedel så jag har tjatat och bett läkare efter alternativa metoder och slippa ta så mycket preparat. Men det går bara baklänges.

Imovane, lyrica och mirtazipin är helt ofarliga och ej vanebildande enligt min läkare.
Jag förklarade hur fruktansvärt Lyrica är och att jag ville varna för detta men hon svarade bara, -nej nej! Lyrica är helt ofarligt och inga besvär att sluta med den.
Jag berättar då att det är ju bara att söka på nätet så hittar man hundratals inlägg där folk påstår att Lyrica är bland det värsta som finns.
-Nej lyrica är helt ofarlig och inga bieffekter.
När jag sen kollar mina recept så har människan skrivit ut 200st till..?

Jag var mycket naiv och blåögd när jag hamnade i vårdkarusellen och det har jag betalat ett väldigt dyrt pris för.
Olika aktörer med försäkringskassan i spetsen knäckte mig fullständigt.

Idag är jag betydligt mer påläst och medveten om den kalla mörka byråkratin som alla rättar sig efter.

Men för att återgå till Palexia!

Jag tycker den hjälper ganska dåligt mot mina problem. Är på halva maxdos nu.
Har jätte problem med a.t, kan inte sova, diarré, frossa, feber, oro m.m m.m

Vet inte vilket av alla preparat jag tar och har tagit som ger mig dessa problem men ett rent helvete är det iallafall!
Får ingen uppföljning och ingen information eller plan från vården så måste fixa detta själv.

Mvh
__________________
Senast redigerad av Realokerad 2016-06-21 kl. 10:20.
Citera
2016-06-23, 09:31
  #42
Medlem
Bumpar då jag har det riktigt jobbigt och har många frågor. Eftersom min läkare från smärtkliniken, ortopeder m.m är på semester så får jag inte tag i den information och hjälp jag behöver.

Ni som dagligen tar Palexia, tar ni endast den eller har ni fler preparat?
Hur tycker ni den hjälper?

Jag är snart uppe i maxdos och har både neurologiska och fler muskulär-smärtor nu än innan. Det hjälper mig alltså ganska dåligt konstigt nog. Kan vara illusioner från avslutat oxynorm m.m kanske?

Eftersom jag har tagit andra tunga mediciner både samtidigt och innan så förstår jag att det blir en del utsättningsproblematik men borde inte palexian ta bort de flesta? Vill inte behöva ta metadon och det är det enda dom annars erbjuder.

Kan inte sova, svettas helt blöt, kan inte äta, myrkrypningar, feber, frossa, ångest och oro m.m. Har det riktigt jävligt rent ut sagt.

Undrar även hurvida klokt det är att ta detta samtidigt som xanor och imovane?

Jag söker och läser allt jag hittar men det är ofattbart lite info om denna medicin mer än att läkare och forskare höjer den till skyarna, då pga den höga styrkan i preparatet och bristen av bieffekter. Låter och ser bra på pappret iaf.

Vill bli kvitt alla mediciner men detta är ett brutalt paket från vården jag fått att handskas med. Ingen uppföljning överhuvudtaget på någon månad framöver och ringer jag får jag bara mer mediciner.

Tar tacksamt emot fler tips, tankar och funderingar kring detta!


Mvh
Citera
2017-04-03, 14:35
  #43
Medlem
Unoerros avatar
Väljer att svara här då det är denna tråden som kommer upp om man googlar på dosering.

Jag har köpt på mig några 150mg Palexia Depot och testade dom igår. Jag började med en, sög på den lite och torkade bort det orangea med papper, sen svalde den. Kände något men ganska otydligt. Cirka 2 timmar senare skalar jag en till, som jag även delar på mitten, och kort där efter så kom det ett tydligt och allmänt behagligt rus. Blev något energisk som på tram men inte lika intensivt utan mer dank. Dessvärre hade jag någon typ av avtänding, från lyrica misstänker jag, vilket gjorde att jag mådde lite småkasst hela tiden i bakgrunden, så jag kan inte helt uttala mig om hur bekvämt det var. Idag mår jag lite bättre och ska testa igen så jag återkommer och ger en ytterligare review på dom!
Citera
2017-09-11, 10:38
  #44
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realokerad
Bumpar då jag har det riktigt jobbigt och har många frågor. Eftersom min läkare från smärtkliniken, ortopeder m.m är på semester så får jag inte tag i den information och hjälp jag behöver.

Ni som dagligen tar Palexia, tar ni endast den eller har ni fler preparat?
Hur tycker ni den hjälper?

Jag är snart uppe i maxdos och har både neurologiska och fler muskulär-smärtor nu än innan. Det hjälper mig alltså ganska dåligt konstigt nog. Kan vara illusioner från avslutat oxynorm m.m kanske?

Eftersom jag har tagit andra tunga mediciner både samtidigt och innan så förstår jag att det blir en del utsättningsproblematik men borde inte palexian ta bort de flesta? Vill inte behöva ta metadon och det är det enda dom annars erbjuder.

Kan inte sova, svettas helt blöt, kan inte äta, myrkrypningar, feber, frossa, ångest och oro m.m. Har det riktigt jävligt rent ut sagt.

Undrar även hurvida klokt det är att ta detta samtidigt som xanor och imovane?

Jag söker och läser allt jag hittar men det är ofattbart lite info om denna medicin mer än att läkare och forskare höjer den till skyarna, då pga den höga styrkan i preparatet och bristen av bieffekter. Låter och ser bra på pappret iaf.

Vill bli kvitt alla mediciner men detta är ett brutalt paket från vården jag fått att handskas med. Ingen uppföljning överhuvudtaget på någon månad framöver och ringer jag får jag bara mer mediciner.

Tar tacksamt emot fler tips, tankar och funderingar kring detta!


Mvh
Måste ju bara fråga såhär i efterhand: hur gick det? Fortfarande beroende av alla läkemedel? Tar du fortfarande alltihopa?
Mvh
Citera
2018-01-26, 22:42
  #45
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Tråkigt att ni utnyttjar en ny smärtmedicin som en drog. Vi som behöver den i syftet
att ha den som smärtstillande får samma problem att få ut preparatet då "det är så
många missbrukare som använder det, så därför så kan du inte få det".

Jag var så glad och hoppades på denna nya medicin men det blev inget p g a
missbruk.
Jag hoppades också att kunna få tag på denna pga kraftig värk i själen men den verkar ju omöjlig att få tag på.
Citera
2018-06-05, 15:24
  #46
Medlem
Palexia-snabbverkande.

Jag letar men hittar inte om denna går att krossa samt köra en rövpanna?
Vad är skönaste sättet att inta Paexian (alltså inte depå).
Tack på förhand
Citera
2018-08-13, 14:25
  #47
Medlem
raven101s avatar
Hur är det att ta med benzo (alpra)? Tänker inte att jag ska blanda utan ta senare på kvällen när jag ska testa detta.
Citera
2018-09-17, 17:54
  #48
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoerro
Väljer att svara här då det är denna tråden som kommer upp om man googlar på dosering.

Jag har köpt på mig några 150mg Palexia Depot och testade dom igår. Jag började med en, sög på den lite och torkade bort det orangea med papper, sen svalde den. Kände något men ganska otydligt. Cirka 2 timmar senare skalar jag en till, som jag även delar på mitten, och kort där efter så kom det ett tydligt och allmänt behagligt rus. Blev något energisk som på tram men inte lika intensivt utan mer dank. Dessvärre hade jag någon typ av avtänding, från lyrica misstänker jag, vilket gjorde att jag mådde lite småkasst hela tiden i bakgrunden, så jag kan inte helt uttala mig om hur bekvämt det var. Idag mår jag lite bättre och ska testa igen så jag återkommer och ger en ytterligare review på dom!
Varför tar man bort skalet när man ändå inte IVar dom? Inte för depån väl? För då är det ju inte sååå jätteeffektivt om man ändå inte krossar dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback