2005-02-19, 17:53
Medlem
Naglfars avatar
Det här kanske har tagits upp förut, men jag hittade inget då jag sökte.

Det är såhär. Jag använder FB på följande sätt, jag prenumererar på intressanta trådar samt alla de trådar som jag medverkat i. Så det första jag gör när jag går in på FB är att klicka på Kontrollpanel där alla de prenumerationstrådarna radas upp. Det jag efterlyser är någon liten ikon eller dylikt vid varje tråd som tar mig till den tråden som är nyast efter den jag läste sist. Dvs så räknar forumet med att jag läser alla poster i ett inlägg när jag klickar på just ett inlägg. Dock nästa gång jag loggar in så tas jag till det inlägget som skrevs tidigast efter att jag loggades ut.

Är det någon förutom jag som förstår vad jag menar?
Citera
2005-02-20, 00:48
Moderator
vfs avatar
Nej, faktist inte........
Citera
2005-02-20, 01:00
Medlem
xatrixs avatar
Den lilla grå/blå fyrkanten med nedåthake är länk till senaste olästa inlägget i tråden. Nåt annat vet jag inte vad du efterlyser riktigt...
Citera
2005-02-20, 01:06
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Jag kan ha fel men jag tror att han/hon efterlyser en länk till det första inlägget som tillkommit efter det att han/hon läst tråden senaste gången han/hon var inlöggad. Som det är nu så länkas det ju till det absolut sista inlägget i tråden, och då får man ju scrolla tillbaka hur långt som helst om det är en populär tråd eller det var länge sedan man senast besökte FB.
Citera
2005-02-20, 01:09
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Jag kan ha fel men jag tror att han/hon efterlyser en länk till det första inlägget som tillkommit efter det att han/hon läst tråden senaste gången han/hon var inlöggad. Som det är nu så länkas det ju till det absolut sista inlägget i tråden, och då får man ju scrolla tillbaka hur långt som helst om det är en populär tråd eller det var länge sedan man senast besökte FB.
Åtminstone är det så för mig att när jag klickar på fyrkanten precis till vänster om inläggets ämnesnamn, så hamnar jag på det första för mig olästa inlägget i tråden...
Citera
2005-02-20, 01:10
Medlem
Makehastes avatar
Jag tror han/hon menar att när man svarar i en tråd blir det "nya inlägget" ens eget - och därmed ointressant. Det har varit uppe men jag tror folk var lika oförstående då.

Edit: Jag inser nu att jag var mest oförstående... Tjong. Ignorera detta.
Citera
2005-02-20, 01:12
Medlem
L0darens avatar
haha
jag kanske bara är trött i huvet, men vad pladdrar mänskan om??

jag gör såhär för att hålla koll:

jag söker på mitt namn och de inlägg jag skrivit, då radas alla trådar upp som jag skrivit och och symbolen till vänster visar om något nytt skrivit.
Någon som gör likadant, eller har något bättre system?
Citera
2005-02-20, 01:13
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Åtminstone är det så för mig att när jag klickar på fyrkanten precis till vänster om inläggets ämnesnamn, så hamnar jag på det första för mig olästa inlägget i tråden...
Så är det ju för mig med, jag förstår inte varför jag envisas med att sitta och försöka....

Nä, "porrtomten" får nog ta och släcka för i kväll.
Citera
2005-02-20, 11:40
Medlem
Naglfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>

Det var exakt såhär jag menade, men i min gröthjärna blev det jättefel när jag skulle sätta det på pränt. Nu skall jag dock titta upp det här med den lilla blå ikonen som ni pratar om
Citera
2005-02-20, 15:09
Medlem
Naglfars avatar
Denna lilla blå ikon har revolutionerat mitt FB:ande så nu kan ni låsa denna tråd då jag är nöjd med mitt svar. Sen kan ni kalla mig blind eller allmänt dum i huvudet som aldrig fattat vad just den blå ikonen är till för.
Citera
2005-02-20, 15:13
Bannlyst
Helsnurrigt inlagg, men sa ar det ocksa dagen efter...

Kontrollpanel ihop med nya inlagg fungerar val schysst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in