Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-04, 00:47
  #133
Medlem
Värsta jobben måste vara:

Jobba på skitig industri med roliga uppgifter som att göra hål i plåtbitar eller liknande, dåligt betalt, skitig/het/kall miljö.

Pizzabagare, att stå och baka pizza 8-11 timmar om dagen måste göra att man får ett psykbryt efter ett tag, om det är dåligt betalt eller inte vet jag inte, antar att det varierar.

Säljjobb mot privatpersoner måste vara skit, sitta och sälja strumpor/kalsonger via telefon måste nog vara hemskt, vem fan köper kalsonger via telefon och exakt hur mycket tjänar man som säljare om man lyckas sälja 10 par kalsonger exempelvis?

Det finns guldjobb inom försäljning också men det riktar sig ju naturligtvis mot företag, synd att ungdomar får sina första säljjobb och det riktar sig mot privatpersoner, det skrämmer nog bort de flesta, men de vet inte om att säljyrket kan vara skitroligt samt att du inte har någon gräns för hur mycket du kan tjäna.

Socialsekreterare måste vara fruktansvärt, att behöva möta dessa klienter varje dag måste vara otroligt nedbrytande.
Citera
2017-08-04, 05:09
  #134
Medlem
Alla jobb där du har en chef. Ja många slår sig för bröstet och tror dom är något för att dom fortsätter göda det här landet med skatt så det tar precis liiiite längre tid för allt att gå åt helvete, bara för att man behöver en platt-tv i sovrummet också, och tacos på fredag.

Vem fan orkar stiga upp som en jävla robot på utsatt tid, 05,06,07,08,09 spelar ingen roll.
Beblanda sig med andra människor i rusningstid till och från jobbet...
Skatta bort mer än 1/3 av det man tjänar

För vad? Slita ut dig i förtid, gå in i väggen, psykiska problem för att du stressar?

Fuck it, alla jobb med en chef är sämst.
Citera
2017-10-04, 21:55
  #135
Medlem
Sämsta jobbet är ett jobb med en sur, stressad chef som aldrig är nöjd! Jag jobbade som designer och resande säljare plus stod på mässor och sålde. Bra lön men med en chef som krävde mer ju mer man jobbade. Skolade om mig till omsorgen och är nöjd med mitt nya jobb på boendestöd med glada kollegor och roliga omsorgstagare. Sänkte lönen rejält. Men har inte varit stressad eller känt mig misslyckad sedan jag bytte "ner" mig.
Citera
2017-10-05, 06:01
  #136
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojge
Alla jobb där du har en chef. Ja många slår sig för bröstet och tror dom är något för att dom fortsätter göda det här landet med skatt så det tar precis liiiite längre tid för allt att gå åt helvete, bara för att man behöver en platt-tv i sovrummet också, och tacos på fredag.

Vem fan orkar stiga upp som en jävla robot på utsatt tid, 05,06,07,08,09 spelar ingen roll.
Beblanda sig med andra människor i rusningstid till och från jobbet...
Skatta bort mer än 1/3 av det man tjänar

För vad? Slita ut dig i förtid, gå in i väggen, psykiska problem för att du stressar?

Fuck it, alla jobb med en chef är sämst.
Om man har en dålig chef så suger det såklart ja, men alla chefer är inte sådana.

Alternativet att jobba med frilans/eget företag är inte alltid bättre. Det kan många gånger innebära mer stress med att jaga kunder, sköta bokföring, etc. Jag förstår att frihetskänslan måste vara något speciellt, att jobba bara för sig själv, så kanske testar jag att starta eget någon gång i livet. Men just nu jobbar jag hellre som anställd med den trygghet det erbjuder. Dessutom har jag ett bra team.
Citera
2017-10-05, 14:22
  #137
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styggkisse
Ur min synvinkel är alla arbeten som ej kräver akademisk examen ett lågstatusarbete. Skit, helt enkelt. (Jag är en hemsk människa, jag vet). Jag själv är socionom och arbetar på en myndighet som utredare. Jag själv har också arbetat med en del av dessa skitjobb innan och under min studietid (kundtjänst/städ/vård/telesälj). Nej, socionom är inte heller något att skryta med men jag är väldigt nöjd med mitt mellanmjölksjobb och det är ju huvudsaken och skitsamma vad andra tycker

Haha, en socionom som skriver om "lågstatusarbete". Du ser verkligen inte ironin med att själv ha ett lågstatusjobb med en skitlön och en utbildning som en 12-åring klarar av och ha den synen?
Citera
2017-10-14, 23:29
  #138
Medlem
Städare lär väl vara det sämsta jobbet. Folk spottar ju nästan efter dem, när de bara gör sitt jobb som de egentligen inte får göra tillräckligt.
Citera
2017-10-14, 23:33
  #139
Medlem
Leviathan99s avatar
Städerska / lokalvårdare på en flyktingförläggning måste ändå vara det sämsta jobbet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback