Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-04-13, 15:05
Medlem
Brukar ta gaffeln och sticka några hål.
Brukar bara äta färdigmat på jobbet och jag ställer in maten i värmeskåpet drygt en timme innan lunch, funkar perfekt blir lagom genomvarm. Dessutom är den färdig då så jag slipper vänta på plats i en micro.
Citera
2013-04-16, 00:33
Medlem
Ihavenonames avatar
Det beror på vad det står på förpackningen. Står det att jag ska dra av plasten så gör jag det, står det att jag ska skära ett snitt i plasten så gör jag det i stället.
Citera
2013-04-16, 00:45
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Brukar ta gaffeln och sticka några hål.
Brukar bara äta färdigmat på jobbet och jag ställer in maten i värmeskåpet drygt en timme innan lunch, funkar perfekt blir lagom genomvarm. Dessutom är den färdig då så jag slipper vänta på plats i en micro.

Smälter inte förpackningen då eller har du en porslinstallrik under papperstallriken i värmeskåpet?
För övrigt brukar jag ta av plasten innan jag ställer in plasttallriken i mikron för plasten blir så konstig efter den varit uppvärmd och man ska dra bort den.
Citera
2013-04-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Smälter inte förpackningen då eller har du en porslinstallrik under papperstallriken i värmeskåpet?
För övrigt brukar jag ta av plasten innan jag ställer in plasttallriken i mikron för plasten blir så konstig efter den varit uppvärmd och man ska dra bort den.

Den smälter inte och jag ställer inte under något. Det är ju inte så varmt i värmeskåpet kanske 50-60 grader gissar jag.
Citera
2013-04-23, 21:26
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FearFactor
Helst vill jag ta upp en dan innan till kylen och bara värma nästa dag, det händer sällan.

Det står olika och jag vill ha plasten kvar för att det inte ska bli torrt, men vet inte om det är hälsosamt med mikrad plast emot maten. Vet du mer?
Beror ju helt och hållet på vilken sorts plast dom använt eftersom vissa plaster avger giftiga ämnen medan andra inte gör det. Står det på förpackningen att plasten skall sitta kvar så får man ju hoppas att det handlar om en plast som tål värme.
Citera
2013-04-24, 18:21
Medlem
Jag sticker bara hål på plasten. Plasten skall vara på för att värmen skall fördelas jämnare och maten skall hålla fuktigheten.

Jag äter så sällan denna typ av färdigrätt att jag vågar ta risken med eventuella hälsovådliga ämnen i plasten.
Citera
2013-04-25, 20:52
Medlem
Denoms avatar
Brukar låta plasten vara på utan att sticka hål i den. Smakar ändå skit. Fast så äter jag färdiglagad mat på sin höjd en gång i kvartalet.
Citera
2013-04-26, 15:06
Medlem
Vargas88s avatar
Drar av plast först- rensa inkorgen M, kan inte svara på
din fråga annars.
Citera
2013-04-26, 15:11
Medlem
tjackkurts avatar
Jag gör flera snitt i plasten och sen in i micron. Jävulst mycket enklare att ta bort plasten efter att man värmt den.
Citera
2013-04-26, 20:46
Medlem
christerys avatar
Enkelt, gör som det står på förpackningen. Mikro ska den punkteras, ugn ska den av är väl det vanliga.

Nu blir det inte ofta, för käket smakar papper - dvs ingenting. Nödproviant på jobbet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in