Är väll ok.
Men varför ska du binda en summa som 250.000 en så kort period? Du lär väll knappast behöva använda alla dom pengarna och därav inte kan binda dem längre?
Jag hade nog tryckt in dem i en räntefond med låg avgift.
Tex:
https://www.avanza.se/aza/fonder/fon...ngsCase=AVANZA
Lägger du i en fond har du fördelen att du inte får en ränta ubetald som sedan ska skattas utan kan ligga kvar i fonden och växa tills den dag du tar ut det.
Om vi säger att det går bra och din förmögenhet ökar med 10% så har du alltså 25.000 kr.
Av dessa ska du skatta säg 30% (eller vad det nu blir) vilket blir 7,5k i skatt.
Dessa 7500kr kommer nu ligga kvar och driva in mer pengar.
Edit:
Då får du se till att ha en bank där du kan lägga i vilka fonder du vill. Denna tax kan du inte köpa genom swedbank.
Kan ju misstänka att ingen skulle köpa swedbanks realräntefond då med tanke på att den tar mer än 4ggr så mycket i avgift och går sämre.
Börja kolla lite på egen hand. Blev ett brinnande intresse för mig när jag började sätta mig in i det. Och det gör ju även att man inte hamnar i fällorna baken försöker få dig att gå in med enorma avgifter. Utan man kan göra vad som är bäst för en själv utan att bli lurad på skyhöga avgifter.