2012-04-22, 14:18
Medlem
fckedforlifes avatar
Som jag nämnt i vissa tidigare inlägg så har jag problem med mitt självförtroende och har haft det så länge jag kan minnas, mest när det gäller mitt utseende.
Men nu på sistone har jag börjat tänka på en sak, varje gång jag är ute så är det väldigt många killar som lägger märke till mig. Dom går inte bara förbi när dom ser mig, utan kollar gärna och vissa av dom har t.o.m kommit fram och snackat med mig.

Jag kan inte förstå hur jag kan ha så dåligt självförtroende egentligen när jag får så mycket uppmärksamhet? Och varför tror jag att alla tycker att jag är ful?
Det här är seriösa frågor och om det är någon som vet vad det kan vara så är jag väldigt tacksam för alla svar jag kan få.
Citera
2012-04-22, 14:23
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Samhället vi lever i, tyvärr.

Man blir påverkad av allt runt omkring en, media, andra människor o.s.v. Tyvärr är väldigt många människor utseendefixerade in absurdum, vilket gör att en del (du) känner att man måste leva upp till ett visst ideal för att bli accepterad.

Pratar man med dessa personer säger de dock att de inte alls bryr sig om utseendet, utan att det är insidan som räknas (), om det de säger då stämmer är det ju jävligt sjukt att människor ändå anstränger sig så mycket som de gör när det gäller sitt utseende.

Själv resonerar jag såhär: Tvättar mig, rakar mig, sköter min hygien helt enkelt. Köper kläder som ser helt okej ut, och som jag trivs i. Om någon väljer att inte umgås med mig på grund av min stil/ att jag klär mig tråkigt, ja då får det vara.
Citera
2012-04-22, 14:29
Medlem
fckedforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pennypacker
Samhället vi lever i, tyvärr.

Man blir påverkad av allt runt omkring en, media, andra människor o.s.v. Tyvärr är väldigt många människor utseendefixerade in absurdum, vilket gör att en del (du) känner att man måste leva upp till ett visst ideal för att bli accepterad.

Pratar man med dessa personer säger de dock att de inte alls bryr sig om utseendet, utan att det är insidan som räknas (), om det de säger då stämmer är det ju jävligt sjukt att människor ändå anstränger sig så mycket som de gör när det gäller sitt utseende.

Själv resonerar jag såhär: Tvättar mig, rakar mig, sköter min hygien helt enkelt. Köper kläder som ser helt okej ut, och som jag trivs i. Om någon väljer att inte umgås med mig på grund av min stil/ att jag klär mig tråkigt, ja då får det vara.

Det där stämmer nog väldigt bra faktiskt. Helt sjukt hur långt man låtit det här gå med utseende och "size 0"-kroppen.
Citera
2012-04-22, 15:23
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckedforlife
Det där stämmer nog väldigt bra faktiskt. Helt sjukt hur långt man låtit det här gå med utseende och "size 0"-kroppen.

Hur är du själv? Vet inte vilken ålder du tillhör, men extremt många unga tjejer från ungefär 15 till 23 års ålder klär sig extremt homogent. Långt rakt hår, skinnjacka eller pälsväst, bruna kängor av en viss modell etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in