Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-22, 07:39
  #1
Medlem
bredangs avatar
har senaste tiden delgivits många vittnesmål från kamrater att färdtjänsten missbrukas grovt,en typisk färdtjänst kund verkar vara i 25-30 års åldern från somalia med tillägg.dom extra tjänsterna som begärs är "ensam i bil","familjen följer med","måste sitta fram i stor bil" o.dyl.någon taxichaffis som känner igen detta och kan bekräffta att negrerna åker rabbaterat/gratis med kurir och 020 medans våra svenska gamlingar tvingas ringa det seriösa taxibolaget och betala fullt pris? detta gäller sthlm men det kanske har hänt på vischan också.
Citera
2012-04-22, 08:07
  #2
Medlem
Det stämmer, men chaufförerna vågar inte opponera sig. Svensken är en slav under den nya mångkulturen.
Stora villor i Stockholms förorter , som vi har bekostat och som inhyser storfamiljer från Iran, Irak, Afghanistan med mera växer som svampar . Ingen reagerar!
Vart har den svenska stoltheten tagit vägen
Skarpnäck inhyser ochså stora romska familjer, som åker med färdtjänst. Där har chufförer ingen talan, när minkpälsklädda romer åker kollektivit med dyra matkassar med mera på vår bekostnad.
Citera
2012-04-22, 08:29
  #3
Medlem
Golonkas avatar
Jag fattar inte... Hur får babbarna färdtjänst? Det är väl en åtgärd för gamla, sjuka och handikappade? Och hur får man in dem i villor? Köper kommunerna stora villafastigheter numera, för placering av blattefamiljer?
Citera
2012-04-22, 08:30
  #4
Medlem
bredangs avatar
ziggarna som HK52 nämner är en av dom problem grupper mina vänner också påtalade som snyltare,jag valde dock att inte ta med dom då normsvensken skulle tro att jag ljög.dom här ziggarna som ändå bor bland svenskar skäms och bryr sig inte alls att dom saboterar ett samhälle vi alla lever i med både rättigheter och skyldigheter,glad att jag inte kör åt färdtjänst.
Citera
2012-04-22, 08:34
  #5
Medlem
bredangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag fattar inte... Hur får babbarna färdtjänst? Det är väl en åtgärd för gamla, sjuka och handikappade? Och hur får man in dem i villor? Köper kommunerna stora villafastigheter numera, för placering av blattefamiljer?
när svensken söker färdtjänst går han till sin legetima vårdenhet och får ett intyg,när somaliern eller ziggen vill ha färdtjänst tar han med fem personer in i rummet hos en socialtant och skriker ut sin krigsångest.dan efter åker hela familjen grönroos taxi kurir till ica maxi.
Citera
2012-04-22, 08:40
  #6
Medlem
sommarlovs avatar
Min gamla pappa som haltar fram på rullator tvingas ta bussen till sjukhuset för sin behandling.
Detta låter allvarligt, kan vi få bevis för detta snyltande??
Citera
2012-04-22, 08:41
  #7
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredang
har senaste tiden delgivits många vittnesmål från kamrater att färdtjänsten missbrukas grovt,en typisk färdtjänst kund verkar vara i 25-30 års åldern från somalia med tillägg.dom extra tjänsterna som begärs är "ensam i bil","familjen följer med","måste sitta fram i stor bil" o.dyl.någon taxichaffis som känner igen detta och kan bekräffta att negrerna åker rabbaterat/gratis med kurir och 020 medans våra svenska gamlingar tvingas ringa det seriösa taxibolaget och betala fullt pris? detta gäller sthlm men det kanske har hänt på vischan också.
Du är helt fel på vissa saker.
när det gäller FTJ så måste det bokas i något som kallas på PLANET-system. FTJ-kortet är personlig och får ta med sig en s.k ledsagare. Visst för resten av familjen åka med men då måste varje person (inte räknar med ledsagaren) måste betala samma egenavgiften som FTJ-kund. Sedan vill jag gärna ha KÄLLA PÅ markerade (då jag själv jobbar med dessa bolag som du försöker dra i smuts)
Citera
2012-04-22, 08:48
  #8
Medlem
bredangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
Du är helt fel på vissa saker.
när det gäller FTJ så måste det bokas i något som kallas på PLANET-system. FTJ-kortet är personlig och får ta med sig en s.k ledsagare. Visst för resten av familjen åka med men då måste varje person (inte räknar med ledsagaren) måste betala samma egenavgiften som FTJ-kund. Sedan vill jag gärna ha KÄLLA PÅ markerade (då jag själv jobbar med dessa bolag som du försöker dra i smuts)
tja min källa är tre kompisar som kör åt kurir och ägnar dagarna åt att köra mestadels färdtjänst som du säkert vet.den stora majoriteten som glider runt dag tid är enligt dessa chaufförer inte 70 åriga svenskar med knävärk på väg till karolinska utan 25-30 åriga somalier av båda kön som ska in till stan till någon kompis eller fan vet.ljuger dom?
Citera
2012-04-22, 08:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag fattar inte... Hur får babbarna färdtjänst? Det är väl en åtgärd för gamla, sjuka och handikappade? Och hur får man in dem i villor? Köper kommunerna stora villafastigheter numera, för placering av blattefamiljer?

Kommunen köper villor . Nu säljer kommmunen en värdefull mark i Rinkeby till en moskébyggnad.
När de boenden skulle få säga sitt, försvann alla enkäten i porten, så försäljningen är ett faktum.
Citera
2012-04-22, 08:54
  #10
Medlem
Jasså går det som invandrare få färdtjänst..
Jag frågade om det gick att få för mig då jag är kroniskt muskelsjuk och hade mist körkortet!
Men Icke!
Kollektivtrafiken var mitt alternativ resan på totalt 9 mil gjorde mina kramper till ett helvete.
tog mellan 4-6 timmar beronde på om man hann med tåget..
åkte för att hämta ungen 4 resor per månad.
Jävla idioter som leker upp välfärden.
Är dom efterblivna handikappade och äldre? nee dom är invandrare och får icke ifrågasättas..
Vidrigt att se folk utan skam i kroppen utnjyttja oss..
Åka och handla som om det är deras privat transport..
Sjukt!
Citera
2012-04-22, 08:56
  #11
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredang
tja min källa är tre kompisar som kör åt kurir och ägnar dagarna åt att köra mestadels färdtjänst som du säkert vet.den stora majoriteten som glider runt dag tid är enligt dessa chaufförer inte 70 åriga svenskar med knävärk på väg till karolinska utan 25-30 åriga somalier av båda kön som ska in till stan till någon kompis eller fan vet.ljuger dom?
Skit snack. Dina kompisar är lika trovärdiga källor som avplixat och aftonhoran tillsammans.
Först och främst som sköts FTJ i estland. Sedan utförs dessa av taxi stockholm, kurir, 020 osv osv beroende på vilka som ligger lägst när det gäller kr/mil för landstinget.
Gör så här ta reda om dina kompisar kör charter-resor lr endast vanliga bilar. Återkommer med mer info när jag får svar från dig.
Samt när man kommer med ett sådant påstående så att det alltid ett plus med källor. Och nej dina och mina kompisar räknas inte till dessa
__________________
Senast redigerad av Nemesis(SM) 2012-04-22 kl. 09:01.
Citera
2012-04-22, 09:02
  #12
Medlem
baramejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredang
tja min källa är tre kompisar som kör åt kurir och ägnar dagarna åt att köra mestadels färdtjänst som du säkert vet.den stora majoriteten som glider runt dag tid är enligt dessa chaufförer inte 70 åriga svenskar med knävärk på väg till karolinska utan 25-30 åriga somalier av båda kön som ska in till stan till någon kompis eller fan vet.ljuger dom?

Jag har ingen aning om hur många somalier som åker färdtjänst.
Däremot måste jag bara påpeka uppenbara fel i några av dina inlägg.

Socialen utfärdar inga färdtjänsttillstånd så dom kan inte få färdtjänst genom att ta familjen till sockontoret och gapa.
Man får heller inte åka till t. ex Karolinska eller till någon som helst vårdgivande enhet med färdtjänsten.
Då skall man boka sjukresa som kostar 60:- en väg.
Du får inte ens åka till tandläkaren med färdtjänst trots att du har färdtjänsttillstånd.

Så om man har färdtjänst så skall det faktiskt användas till att t. ex åka till stan och träffa kompisar, åka och handla mat osv.
Det är till för att sjuka och handikappade skall kunna leva sitt liv på ungefär samma villkor som du.

Jag har inga åsikter om att du vill diskutera färdtjänst, men se då till att veta vad du pratar om först.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback