Citat:
Ursprungligen postat av FearFactor
SvT, SR och TV4 har ett krav på sig om objektivitet men verkar väldigt ensidiga om Breivik, då bara en sida tycks få komma till tals. När vi kan se i många forum att en hel del är för Breivik mer eller mindre. Är dom så svåra att hitta så det kan bli objektiv balans som reglerna föreskriver?
Breivik är ett svår diskuterat ämne tror jag, detta blir min första post angående honom.
Jag personligen tycker att han skulle satt bomben på ön och skrämt ungdomarna och rensat ut riksdagen med automatvapnet istället,
Ungdomarna dom flesta var ju trots allt landsmän och just unga och kan därför reformeras.
Politikerna är ju trots allt dom riktiga förädarna och bör avsättas permanent och därmed avskräcka
efterkommande politiker att tänka två gånger om att föräda sitt folk.
Jag tror att med vad breivik gjorde så har fler folk öppnat ögonen efter att fråga sig själv varför han gjorde det förutom släkt och vänner till de drabbade samt anti vita.
Media i dagsläget funkar inte för det breivik gjorde fick folk att tänka en gång till innan man avfärda han som en galen massmördare, jag tror folk har börjat hajja att dom som sitter på makten av vad som ska stå i tidningen och sägas i tv är helt enkelt styrda av politiker som är anti vita,
folk är inte dumma och kan tänka själv förutom visa som blir styrda av media men det håller inte i längden för fler och fler vaknar upp ur drömmen och förstår att man kan tänka själv hoppas jag för annars är det kört.