• 1
  • 2
2012-04-22, 01:24
Bannlyst
SvT, SR och TV4 har ett krav på sig om objektivitet men verkar väldigt ensidiga om Breivik, då bara en sida tycks få komma till tals. När vi kan se i många forum att en hel del är för Breivik mer eller mindre. Är dom så svåra att hitta så det kan bli objektiv balans som reglerna föreskriver?
Citera
2012-04-22, 01:52
Medlem
eenoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FearFactor
SvT, SR och TV4 har ett krav på sig om objektivitet men verkar väldigt ensidiga om Breivik, då bara en sida tycks få komma till tals. När vi kan se i många forum att en hel del är för Breivik mer eller mindre. Är dom så svåra att hitta så det kan bli objektiv balans som reglerna föreskriver?

Breivik är ett svår diskuterat ämne tror jag, detta blir min första post angående honom.
Jag personligen tycker att han skulle satt bomben på ön och skrämt ungdomarna och rensat ut riksdagen med automatvapnet istället,

Ungdomarna dom flesta var ju trots allt landsmän och just unga och kan därför reformeras.
Politikerna är ju trots allt dom riktiga förädarna och bör avsättas permanent och därmed avskräcka
efterkommande politiker att tänka två gånger om att föräda sitt folk.

Jag tror att med vad breivik gjorde så har fler folk öppnat ögonen efter att fråga sig själv varför han gjorde det förutom släkt och vänner till de drabbade samt anti vita.

Media i dagsläget funkar inte för det breivik gjorde fick folk att tänka en gång till innan man avfärda han som en galen massmördare, jag tror folk har börjat hajja att dom som sitter på makten av vad som ska stå i tidningen och sägas i tv är helt enkelt styrda av politiker som är anti vita,
folk är inte dumma och kan tänka själv förutom visa som blir styrda av media men det håller inte i längden för fler och fler vaknar upp ur drömmen och förstår att man kan tänka själv hoppas jag för annars är det kört.
Citera
2012-04-22, 02:03
Bannlyst
Han ville göra det på en journalistkonferens istället men det blev för svårt och de vuxna är mer bevakade. Unga kan ändra sig men de var på ett läger för ytterligare indoktrinering och många där går vidare uppåt i partiet.
Synd om föräldrarna som inte sett efter sina ungdomar bättre.

Det ser nästan lika ut här men hoppet kan stå till nästa val om S och M kan börja samarbeta igen. Breivik hyllade Lasermannen och Mangs i Malmö, det är knäppt att ge sig på invandrare då allt är asylkramarnas fel.
Värst är att asylmissbruket är så dyrt när det skärs ner på allt annat.

Demokratin fungerar inte i detta fall och utan det ingen Breivik.
Citera
2012-04-22, 02:08
Medlem
eenoks avatar
Citat:
Han ville göra det på en journalistkonferens istället men det blev för svårt och de vuxna är mer bevakade. Unga kan ändra sig men de var på ett läger för ytterligare indoktrinering och många där går vidare uppåt i partiet.
Synd om föräldrarna som inte sett efter sina ungdomar bättre.

Det ser nästan lika ut här men hoppet kan stå till nästa val om S och M kan börja samarbeta igen. Breivik hyllade Lasermannen och Mangs i Malmö, det är knäppt att ge sig på invandrare då allt är asylkramarnas fel.
Värst är att asylmissbruket är så dyrt när det skärs ner på allt annat.

Demokratin fungerar inte i detta fall och utan det ingen Breivik.

Jag håller med att man inte ska ge sig på asylsökarna som sagt rensa ur riksdan och sätt in ny personal som kan sitt jobb
Citera
2012-04-22, 02:20
Bannlyst
Deras Storting var antagligen bevakat och kan få hjälp snabbt. Jag förstår vad han gjort och hoppas att det var fel ändå. Efter rättegången kan det vända när alla snyftat färdigt.

Men trådens ämne är den ensidiga bevakningen då det finns 2 sidor av allt som ska belysas. Politiskt Korrekta är sällan objektiva.
Citera
2012-04-22, 07:18
Medlem
BaalZeBubs avatar
För att sammanfatta åsikterna i denna tråd så ska SVT m.fl anmälas till granskningsnämnden för att de inte tog upp att Breivik enligt er hade gjort ett bättre jobb om han mördat politiker och journalister? Tillhör ni alla samma lilla sekt och vad heter den?
Citera
2012-04-22, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
För att sammanfatta åsikterna i denna tråd så ska SVT m.fl anmälas till granskningsnämnden för att de inte tog upp att Breivik enligt er hade gjort ett bättre jobb om han mördat politiker och journalister? Tillhör ni alla samma lilla sekt och vad heter den?

Var står det i TS eller har du en EXPO-hjärna?

Folk är trötta på de dyra asylmissbruket men demokratin fungerar inte i det fallet. Som en ytterlighet har därför B avlivat en antal asylkramare anser han sjäv. I flera forum inkl. detta, kan vi läsa många som anser att han gjorde rätt. Det kommer aldrig fram, då PK-trollen står i rad att kommentera i Public service, med den sanning som Expo brukar servera. Sverige och Norge verkar rätt så lika.

Själv hoppas jag mer på att S vinner 2014 om dom är som förr och kan samarbeta med M, ifall SD inte är ett hinder då.
Citera
2012-04-22, 08:35
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Var står det i TS eller har du en EXPO-hjärna?
Jag skriver att jag sammanfattar tråden. Ditt originalinlägg innehåll inga specifikationer, så de fick hämtas från övriga inlägg. När du nu har förklarat dig, så ligger du dock oerhört nära dem, och vill alltså att granskningsnämnden ska fälla programmen för att de inte tar upp att många tycker det var rätt av Breivik att döda 'asylkramare'. Jag kan bara konstatera att du verkar tillhöra samma sekt av galningar.
Citera
2012-04-22, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag skriver att jag sammanfattar tråden. Ditt originalinlägg innehåll inga specifikationer, så de fick hämtas från övriga inlägg. När du nu har förklarat dig, så ligger du dock oerhört nära dem, och vill alltså att granskningsnämnden ska fälla programmen för att de inte tar upp att många tycker det var rätt av Breivik att döda 'asylkramare'. Jag kan bara konstatera att du verkar tillhöra samma sekt av galningar.

Ok jag yrkar givetvis inte på en anmälan för vad andra skriver, det får dom göra själva. Man måste utgå från vad han gjort och vad som skrivs eller sägs om det, inte vad han kunnat göra.
Citera
2012-04-22, 09:14
Medlem
Persess avatar
Citat:

Och precis vad är det som skall belysas som skulle kunna rättfärdiga mord på över 60 barn ?
Vi får väl utgå ifrån att du trollar ...
Citera
2012-04-22, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perses
Och precis vad är det som skall belysas som skulle kunna rättfärdiga mord på över 60 barn ?
Vi får väl utgå ifrån att du trollar ...

Public Service ska vara neutrala och objektiva enligt avtal med staten. På nätet inkl. FB finns det många som kan förstå Breivik att han avlivat ett antal asylkramare för att rädda Norge, jag tror inte att dom är troll då en majoritet i Sverige vill ha bort det ofantligt dyra asylmissbruket, när somliga kallar alla motståndare troll istället för att diskutera sakfrågan.
Däremot är det svårare att förstå Lasermannen och Mangs i Malmö.

Om du saknar förmåga att hitta rätt trådar kan jag länka.

Själv tror jag mer på en politisk lösning här men även en sån som Breivik har aldrig helt fel i allt han gör, inte du heller antagligen
Citera
2012-04-22, 18:50
Medlem
fboba40s avatar
Citat:

Vadå "bara en sida" till tals? Hans försvarare uttalar ju sig i medierna hela tiden. Breivik har hållit låda en hel vecka med direktreferat i media. Det är betydligt mycket mer än i vilken rättegång som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in