• 1
  • 2
2012-04-22, 00:14
Medlem
thinkagains avatar
Hejsan kära Flashbackerz!

Jag.. ThinkAgain.. Har fan kommit på det bästa någonsin, detta är så sjukt att jag själv inte fattar det, jag som många andra Svenskar lider av djävulens lilla kamrat HERPES.

Detta får jag när jag blir förkyld, om jag glömmer borsta tänderna en kväll så finns det en stor risk att blåsan sitter och stirrar på mig när jag vaknar. Det finns många ''triggers''.

Men men, jag kör alltid med dom svindyra pengablåsande PR-krämerna Vectavir och Anti, ibland händer det att jag sätter på ett Compeed plåster på blåsfan.

Så... Jag stod och tänkte med min fula lilla blåsa på läppen (eller mja.. Ganska stor var den).. Plötsligt slog det mig, JAG SKA SMÖRJA PÅ NÅGOT ANNAT!

Letade runt lite bland diverse tuber, där låg den.. Det nästan sken om den, Stioxyl! (GUD PRISA DIG, GUUUUD PRISA DIG!)

Efter redan EN DAG, notera EN DAG. Så var blåsan nästan borta, det har nu gått två dagar och den syns inte mer (det är bara lite småtorrt där). Vanligtvis brukar mina blåsor försvinna på cirka 1 vecka.

DETTA PÅ TVÅ JÄVLA DAGAR! Förstår ni vad detta betyder? Nu fan ska Anti och Vectavir gå ur konkurs! Den agerar supertorkande emot blåsan samtidigt som den dödar den, det är min slutsats i alla fall.

Stioxyl är 100000% mer kräm och billigare, finns på apoteket, notera att ni skall köpa 10%, finns en med 5% också.. Men 10% körde jag med.

Ville bara dela med mig av detta till er, så ni också kan döda herpes snabbt och enkelt.

Denna skall ni köpa:

http://www.apoteket.se/privatpersone...x?Varuid=51719

Over n' out - ThinkAgain (The internet Doctor).
Citera
2012-04-22, 00:19
Medlem
Daggmask88s avatar
Blir till att testa nästa gång skiten dyker upp
Om det funkar så pass bra som du påstår är jag fan evigt tacksam
Citera
2012-04-22, 00:24
Medlem
steelkeyss avatar
Var särskilt försiktig med Stioxyl gel

Gelen används med försiktighet på känsliga områden, som tunn och skadad hud, och bör ej komma i kontakt med ögon, mun eller andra slemhinnor. Om så skulle ske, badda och skölj med vatten.

Låter lite sådär...
Citera
2012-04-22, 00:25
Medlem
thinkagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daggmask88
Blir till att testa nästa gång skiten dyker upp
Om det funkar så pass bra som du påstår är jag fan evigt tacksam

Fungerade det på mig så lär det ju fungera på dig också! Och ja det är så pass bra som jag påstår, det är helt sjukt bra, att ingen testat detta innan chockerar mig.

Man kan ju tänka lite logiskt:

En hepesblåsa bör torkas ut snarast, Stioxyl (som jag tidigare använt för finnar) dödar bakterier och torkar ut VÄLDIGT bra, resultat = uttorkad och ''dödad'' herpesblåsa. Som knappt syns.

Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
varför har ni herpes...ugh!

Vi har blivit smittade, obviously?
Citera
2012-04-22, 00:27
Medlem
thinkagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steelkeys

Gelen används med försiktighet på känsliga områden, som tunn och skadad hud, och bör ej komma i kontakt med ögon, mun eller andra slemhinnor. Om så skulle ske, badda och skölj med vatten.

Låter lite sådär...

Herpesblåsor är på läpparna, oftast ''kanten'' av läppen. Sover man med munnen stängd och inte slickar sig runt munnen i sömnen så är det lugnt.

Jag glömde bort att jag hade det på mig och började äta (när jag åt slickade jag mig på läpparna) och då fick jag det i munnen, man kände en tydlig smak av medlet, men det räckte med att skölja munnen och läpparna i typ 2-3 minuter.

Dött har jag ju i alla fall inte gjort.
Citera
2012-04-22, 00:31
Medlem
raajtans avatar
Fungerar de med locoid och betnovat med? Har ett gäng tuber då morsan tar hem gratistester från jobbet.
Citera
2012-04-22, 00:35
Bannlyst
Är det receptbelagd?
Citera
2012-04-22, 00:37
Medlem
thinkagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raajtan
Fungerar de med locoid och betnovat med? Har ett gäng tuber då morsan tar hem gratistester från jobbet.

Jag har ingen aning alls, då jag endast testat med Stioxyl. Men är det medel emot finnar?

Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensman
Är det receptbelagd?

Svar nej.
Citera
2012-04-22, 00:39
Medlem
thinkagains avatar
NOTERA:

Man skall undvika att detta medel får kontakt med slemhinnor (ögon, näsa, mun, öron). Så smörj på och använd med försiktighet.

Jag har dock själv fått det i munnen några gånger, räckte med att skölja>spotta ett flertal gånger.
Citera
2012-04-22, 00:41
Medlem
raajtans avatar
Betnovat och locoid är kortison, mot exem. Men det brukar fungera till annat med.
Citera
2012-04-22, 00:47
Medlem
thinkagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raajtan
Betnovat och locoid är kortison, mot exem. Men det brukar fungera till annat med.

Exem vad jag vet är väldigt torra (och behöver därför återfuktas), så.. Torka ut borde det väl inte göra i alla fall?
Citera
2012-04-22, 00:48
Medlem
Funkar detta är du fan en LIFE SAVER!!! Brukar få de på kuken, och då måste man smörja med anti i 1 vecka, och den kostar ändå 110kr! Ska fan skriva ner detta och köpa de direkt nästa gång fanskapet dyker upp. Du borde bli årets hjälte om de funkar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in