Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-21, 19:03
  #1
Medlem
Hej
När man är på gym/simhall eller andra tillfällen då man besöker någon form av offentligt duschrum så har jag märkt att det är fler och fler som sparar ut sitt hår på kuken. Kan det vara så att det börjar bli lite ute att vara helrakad eller är det så att dom man kanske lägger märke till börjar komma upp i 20årsåldern och uppåt och därmed känner sig så pass säker på sig själv att dom låter det växa villt eller bara ansat. Man kanske har stadigt sällskap och möjligt känner sig lat att hålla efter eller så trivs man som man är gällande kroppsbehåring.
Fortfarande är det ju så att killarna i dom yngre tonåren nästan alltid är helrakad men där vet man ju hur det var själv när man gick i högstadiet/gymnasiet.
Själv är jag 24 år och har fast förhållande och jag brukar för det mesta köra orakat och på sin höjd ansa under somrarna.

Hur är det för dig själv, pojkvän, make eller sambo kör du/han rakat, ansat eller vildvuxet ?
Citera
2012-04-21, 19:04
  #2
Medlem
TheGamers avatar
Jag rakar endast vid önskemål från kvinnan eller om jag är singel rakar jag bara om jag inte har något vettigare att göra.

Inte rakat kuken nu på cirka 2 månader då jag inte haft behov utav det.
Citera
2012-04-21, 19:12
  #3
Medlem
DVDGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Jag rakar endast vid önskemål från kvinnan eller om jag är singel rakar jag bara om jag inte har något vettigare att göra.

Inte rakat kuken nu på cirka 2 månader då jag inte haft behov utav det.

Det är ju så jävla osoft att ha pubes?! Kliar och är jävligt. Kör alltid helrakat, varannan eller var tredje dag. Sen tänker jag som så att då jag föredrar en rakad fitta så föredrar säkert hon en rakad balle. Och man vet aldrig när nästa lyckliga tjej hamnar i ens lakan så det gäller att vara förberedd.

Dock måste jag erkänna att om jag befinner mig på landet så kanske det får växa ut lite, även fast jag förbannar min lathet när det börjar irritera mig.
Citera
2012-04-21, 19:24
  #4
Medlem
Att köra helrakat som kille känns jäkligt gay. :P Är bara nån känsla jag har, kan ju funka om man är byggd som en porrstjärna. Men det är ju lite som att raka överkroppen om man inte är oerhört vältränad, då ser man ju skitkorkad ut.

Så nä, raka pungen och på sidorna, sen ansar det lite snyggt uppe i toppen, ska heller inte vara långt.
Citera
2012-04-21, 19:24
  #5
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVDG
Det är ju så jävla osoft att ha pubes?! Kliar och är jävligt. Kör alltid helrakat, varannan eller var tredje dag. Sen tänker jag som så att då jag föredrar en rakad fitta så föredrar säkert hon en rakad balle. Och man vet aldrig när nästa lyckliga tjej hamnar i ens lakan så det gäller att vara förberedd.

Dock måste jag erkänna att om jag befinner mig på landet så kanske det får växa ut lite, även fast jag förbannar min lathet när det börjar irritera mig.

Jag bryr mig inte, hygien? Jag är singel och inga planer på att ta mig utåt för tillfället och jag duschar varje dag så ingen fara
Citera
2012-04-21, 19:32
  #6
Medlem
I fråga om hygien så är det nästan enklare att hålla sig frisk och ren med håret kvar även om det kanske inte upplevs så för dom flesta.
Citera
2012-04-21, 19:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouli
I fråga om hygien så är det nästan enklare att hålla sig frisk och ren med håret kvar även om det kanske inte upplevs så för dom flesta.

Hur fan tänkte du där?
Mindre hår ger mindre fuktighet som gör de svårare för bakterier att gro.
Lättare att duscha av sig osv.
Citera
2012-04-21, 19:55
  #8
Medlem
Nja det är snarare tvärtom.
När du har håret kvar så skapas en luftbarriär mellan plagget och huden som gör att det blir något mer luftigare. Därmed så blir der svårare för tex svamp, bakterier m.m att börja gro.
Citera
2012-04-21, 19:56
  #9
Medlem
Jimbos avatar
Håret har ju en ursprunglig funktion. Hålla rent. Hålla rätt temperatur. Men ända sedan gay-modet slog igenom i heterokalsongen så har ju dessa naturprinciper halkat ur logikens ur-hål och dinglar numera fritt i godtycklighetens omförbytliga vind.

Sedan så har är det rätt bonnigt att köra hel-rakat numera. WT-porrigt.

Själv kör jag pungen och vägen bak mot anus rakad då och då. Mest för att jag gillar när damerna fingrar i de områdena.
Citera
2012-04-21, 20:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Håret har ju en ursprunglig funktion. Hålla rent. Hålla rätt temperatur. Men ända sedan gay-modet slog igenom i heterokalsongen så har ju dessa naturprinciper halkat ur logikens ur-hål och dinglar numera fritt i godtycklighetens omförbytliga vind.

Sedan så har är det rätt bonnigt att köra hel-rakat numera. WT-porrigt.

Själv kör jag pungen och vägen bak mot anus rakad då och då. Mest för att jag gillar när damerna fingrar i de områdena.

jepp, pubes hjälper både hygienen och lukten. onaturligt att raka sig, både för killar pch tjejer, iallfall om man vill vara så ren och fräsch som möjligt.
Citera
2012-04-21, 20:05
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DVDG
Det är ju så jävla osoft att ha pubes?! Kliar och är jävligt. Kör alltid helrakat, varannan eller var tredje dag. Sen tänker jag som så att då jag föredrar en rakad fitta så föredrar säkert hon en rakad balle. Och man vet aldrig när nästa lyckliga tjej hamnar i ens lakan så det gäller att vara förberedd.

Dock måste jag erkänna att om jag befinner mig på landet så kanske det får växa ut lite, även fast jag förbannar min lathet när det börjar irritera mig.
Snarare tycker jag det är extremt osoft, om jag ska använda din vokabulär, att köra rakat som någon annan småpojke. Man är väl för tusan en vuxen man med hår runt snasen. Får nästan pedofilvibbar av rakade kön på vuxna män. Självklart kan man trimma håret, man behöver inte gå runt med någon regnskog. Dylikt är kvinnor med helrakade kön lika illa tycker jag.
__________________
Senast redigerad av HowlinWolf 2012-04-21 kl. 20:09.
Citera
2012-04-21, 20:17
  #12
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Att köra helrakat som kille känns jäkligt gay.
Jag håller med, lite kort hår ska vara kvar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback