Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Hur tänker du kring hela I&I-situationen?
Jag är rasist, dvs jag tycker att det finns skillnader mellan olika raser
35,82%
394 röster
Andra raser än nordeuropeiska gör sig bäst i sina hemländer
38,64%
425 röster
Eventuella skillnader mellan människor är kulturella, inte biologiska
22,91%
252 röster
Det finns inga skillnader, alla typer av människor hör hemma överallt
4,82%
53 röster
Jag är inte rasist, men invandringskritisk.
35,55%
391 röster
Vi borde stoppa all invandring med omedelbar verkan
33,64%
370 röster
Vi borde kasta ut alla som invandrat de senaste 20 åren med omedelbar verkan
14,45%
159 röster
Det är invandringen från Mellanöstern och Afrika som måste stoppas, annan invandring är OK.
33,45%
368 röster
Flyktinginvandring (med flyktingstatus) är OK, men inte anhöriginvandring och liknande.
23,00%
253 röster
Invandrare skall anpassa sig till Sverige och svenskheten, inte tvärtom (assimilation)
57,09%
628 röster
Infödda svenskar måste vara öppna och även anpassa sig till invandrare (integration)
7,45%
82 röster
Vi bör bibehålla invandringen på nuvarande nivå.
2,27%
25 röster
Vi bör öka invandringen av kvalificerad arbetskraft, men inte övrig invandring
11,91%
131 röster
Vi bör öka invandringen från alla länder.
2,91%
32 röster
Jag är starkt kritisk till den invandrings- och integrationspolitik som förts sedan 90-talet
67,91%
747 röster
Jag tycker att den invandrings- och integrationspolitik som förts sedan 90-talet är acceptabel
3,09%
34 röster
Vi måste satsa mer pengar på integration, acceptans och tolerans.
7,64%
84 röster
Vi bör minska bidrag till asylsökande, integrationsprojekt och liknande.
53,27%
586 röster
Det är svenskars/statens fel om invandrare hamnar i utanförskap.
11,64%
128 röster
Invandrare som hamnar i utanförskap har sig själva att skylla.
35,09%
386 röster
Det tas för mycket hänsyn till muslimer/islam i samhället
61,27%
674 röster
Religionsfriheten är viktig och religionsutövning bör alltid respekteras även i det offentliga
11,64%
128 röster
Alla kan bli svenskar!
14,73%
162 röster
Alla kan inte bli svenskar.
49,82%
548 röster
Annan åsikt som jag motiverar i ett inlägg i tråden.
2,00%
22 röster
2013-03-07, 14:21
  #121
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Själv saknade jag just i denna fråga vad man menar med invandrare... Vad det gäller flyktingar anser jag trots allt att vi ska ta emot varenda en som har behov av skydd no mather what... Skulle det mot förmodan bli dyrare än vi avsatt medel för får vi gå ner i standard eller betala mer i skatt.

Som Svensk är min enda stolthet solidaritetskänslan med andra människor och viljan att alla ska vara värda ett bra liv oavsett härkomst... Tyvärr ett arv som håller på att dö ut...

Vad rasisterna anser att vi ska vara stolta över har jag aldrig förstått....
Ska du bestämma över hur mina pengar fördelas till vad du brinner för? Jag kanske brinner för någon helt annan fråga och vill att du ska betala högre skatt för att sponsra den, är du beredd att göra det?
Citera
2013-03-12, 22:59
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Ska du bestämma över hur mina pengar fördelas till vad du brinner för? Jag kanske brinner för någon helt annan fråga och vill att du ska betala högre skatt för att sponsra den, är du beredd att göra det?

Om majoriteten av befolkningen röstar för detta, ja.

Denna poll speglar förövrigt vilket skevt urval människor som finns här. :-)
Citera
2013-03-12, 23:01
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Själv saknade jag just i denna fråga vad man menar med invandrare... Vad det gäller flyktingar anser jag trots allt att vi ska ta emot varenda en som har behov av skydd no mather what... Skulle det mot förmodan bli dyrare än vi avsatt medel för får vi gå ner i standard eller betala mer i skatt.

Som Svensk är min enda stolthet solidaritetskänslan med andra människor och viljan att alla ska vara värda ett bra liv oavsett härkomst... Tyvärr ett arv som håller på att dö ut...

Vad rasisterna anser att vi ska vara stolta över har jag aldrig förstått....

Nej, arvet håller inte på att dö ut. Svenskar blir mer och mer positiva till invandring enligt alla opinionsundersökningar. SDs framgångar och tusen rasister på Flasback speglar inte alls åsikterna ute i samhället.
Citera
2013-03-15, 08:45
  #124
Medlem
Rivarossis avatar
Att bejaka och rättfärdiga massinvandring, är inget annat än ett sätt att försöka döva sitt eget dåliga psykiska status.
Tillväxtpolitiken är dödsdömd, enligt alla sunda ekonomer i dag.
Vad kallas det, när invandrare själva anser att Sverige tar emot på tok för mycket löst folk?
http://hotpot.se/systemfel.htm
Citera
2013-03-21, 22:52
  #125
Medlem
Den här pollen blir ju lätt missvisande.

Eftersom den ligger i just integration och invandring...

De som kommer hit letar ju upp denna forumsdel för att de har något att säga om invandrigspolitiken, vilket oftast lär vara något negativt.

Det vore som att posta en "är pedofili okej?" I pedofili forumet

Svårt att se vad man ska få ut av pollen. Det vore intressantare om t.ex Aftonbladet etc hade haft en omröstning.
Citera
2013-03-22, 16:42
  #126
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hudsvedan
Det vore intressantare om t.ex Aftonbladet etc hade haft en omröstning.
Tror inte att de vågar göra det tyvärr. Sanningen kan ju göra ont att höra och då är det bättre att leva i sin trygga fantasi.
Citera
2013-08-15, 17:03
  #127
Medlem
Snoddlans avatar
Att säga att alla kan bli svenskar är som att säga att jag kan bli turk
Citera
2013-08-15, 19:27
  #128
Medlem
Fosterlandsvaktens avatar
Mycket tyder på att det finns rasskillnader, men inte ett enda belägg på motsatsen. Även de som har haft huvudet nedstoppat i PK-censurens sandlåda hela livet kan väl se att det finns skillnader mellan gemene europé och gemene afrikan?

Kunde samhällena som utvecklats i Västvärlden, samt Kina, lika gärna ha kunnat uppstå i subsahariska Afrika, där de fortfarande hade bott i gräshyddor om det inte hade varit för européerna? Negrerna kan ju inte ens upprätthålla en västerländsk civilisation som européer redan har byggt, utan reducerar inom några år dem till u-länder, vilket har bevisats flera gånger under historiens lopp. Afrikanerna har dessutom jordens största naturtillgångar och har haft många tusen års försprång, men kom ändå inte särskilt långt.

Det finns djurarter, som varit separerade i populationer under kortare tider än människan, som man oblygt har delat in i raser/underarter. Men det finns ju ingen politisk underton som hotas av det.
Citera
2013-08-15, 19:35
  #129
Medlem
QMs avatar
Lol, visste inte ens att jag hade röstat i den här. Varför har jag valt "Religionsfriheten är viktig och religionsutövning bör alltid respekteras även i det offentliga"?? Måste varit packad när jag röstade.

Alla som röstat "Jag är inte rasist, men invandringskritisk." är per automatik töntar förövrigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback