Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-21, 00:08
  #1
Medlem
.. och är i behov av fritagning vem ska man vända sig till
Citera
2012-04-21, 00:11
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dewpo
.. och är i behov av fritagning vem ska man vända sig till

En advokat?
Citera
2012-04-21, 00:16
  #3
Medlem
Hjälper inte så mycket om det är en läkare som låst in en domstolarna är en duminstans där patienten skall bevisa att han är frisk inte läkaren att han är allvarligt sjuk...
Citera
2012-04-21, 10:07
  #4
Avstängd
Askatasunas avatar
Lite fel forumdel, passar nog bättre i organiserad brottslighet....
Citera
2012-04-21, 18:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna
Lite fel forumdel, passar nog bättre i organiserad brottslighet....

Jag vill ha en kulturrevolution förfan jag är ingen brottsling
Citera
2012-04-21, 19:14
  #6
Medlem
Redoxreaktions avatar
Är du LPT:ad? Om du inte kan få förvaltningsdomstolen att släppa ut dig, så fixa permis eller frigång och rym.
Citera
2012-04-21, 19:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Är du LPT:ad? Om du inte kan få förvaltningsdomstolen att släppa ut dig, så fixa permis eller frigång och rym.

Livet på rymmen har en tendens att vara en förgänglig frihet om man inte har någon stans att ta vägen är problemet bara, är lite dåligt finansierad för att fly Sverige för Sydamerika eller något annat liberalare ställe
Citera
2012-04-21, 19:38
  #8
Medlem
Redoxreaktions avatar
Har du överklagat till förvaltningsrätten, då? En bra advokat kan som sagt få dig fri, om du inte framstår som alltför märklig inför dem.
Citera
2012-04-21, 20:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Har du överklagat till förvaltningsrätten, då? En bra advokat kan som sagt få dig fri, om du inte framstår som alltför märklig inför dem.

Svenska rättssystemet är ett skjämt när det kommer till psyk lagstiftningen. Psykiatrin är sin egen polismakt i Sverige som lagen är utformad och låser in vem dom vill med vilken motivering dom vill man är helt rättslös. Jag hade 4 olika diagnoser som vissa nu är helt avfärdade innan dom började med kombinotis diagnoser nu vet jag inte hur många olika diagnos kombinationer dom fått låsa in mig med motiveringen att jag har. Och oavsett vilken diagnos som sätts så handlar behandlingen enbart om att droga en till underkastelse. Sverige låser in dubbelt så många med motiveringen att dom är sjuka som andra jämförbara länder, det är en rätts röta utan dess like...
Citera
2012-04-21, 20:12
  #10
Medlem
Redoxreaktions avatar
Ja, Sverige är ett skitland, det enda västerländska land där folk mer eller mindre frivilligt har likriktning som i Nordkorea, men hur länge har du varit LPT:ad?
Citera
2012-04-21, 20:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ja, Sverige är ett skitland, det enda västerländska land där folk mer eller mindre frivilligt har likriktning som i Nordkorea, men hur länge har du varit LPT:ad?

Av och till sen 1996 den bilden som ges i media av hur psykiatrin fungerade på 90-talet är så skev att man mår illa. Man får intrycket att personer lämnades vind för våg och att det ledde till problem för individer och samhället, dom glömmer biten med att man låstes in ett par månader kanske ett år och läxades upp rejält och sen släpptes rejält nerdrogad. Annledningen till att det finns människor som hatar sverige som land är ganska enkelt pga av det förtryck som förkommit mot personer som annsets avvikande inte pga att vi är farliga pga av vår sjukdom...
Citera
2012-04-21, 20:22
  #12
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dewpo
Av och till sen 1996 den bilden som ges i media av hur psykiatrin fungerade på 90-talet är så skev att man mår illa. Man får intrycket att personer lämnades vind för våg och att det ledde till problem för individer och samhället, dom glömmer biten med att man låstes in ett par månader kanske ett år och läxades upp rejält och sen släpptes rejält nerdrogad. Annledningen till att det finns människor som hatar sverige som land är ganska enkelt pga av det förtryck som förkommit mot personer som annsets avvikande inte pga att vi är farliga pga av vår sjukdom...

Men du har väl inte suttit inlåst sedan 1996 utan att få frigång och permission? Har du aldrig varit utskriven?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback