Citat:
Ursprungligen postat av TRADGAARDSVALSEN
text
Det var inte barn han sköt.
mer text
Öööh, nehe... Men... Hmm... Öööh... Ehm...
Sen ser jag inte riktigt hur man "attackerar politikerna" genom att attackera barn (och vuxna) som bestämmer... över vad? Visst, många av dessa barn kanske möjligtvis skulle ha politiska åsikter som du inte håller med om i framtiden. Kanske... Möjligtvis...
Kanske du också kommer göra vid närmare eftertanke... Men du blev väl inte skjuten? Nej...
Att sedan dra upp en parallell till fetma...? Om man vill göra en fettsugning eller ändra sin livsstil är väl ett personligt val? Kan väl inte du veta vad som är bäst för alla enskilda individer? Eller är du både allas politiske talesman och en allvetande personlig tränare nu?
Sedan snackar du ibland om Skandinavien och ibland om Sverige. ABB sköt med stängda ögon och blandade in Europa. Hur ska du/ni ha det nu?
Och det där Sverige som du vill överta och bevara - du förstår att det handlar om ett land och gränser som inte ens syns på marken, utan det handlar om en karta var den är ditritad? Dessutom verkar idén bara gälla dagens karta. Eftersom Sverige tidigare har sett annorlunda ut.
Och självklart tycker jag att du får ha en egen åsikt - jag frågar bara för att jag inte riktigt hänger med helt och hållet / inte förstår detaljerna.