Resultat: Stödjer du Anders Behring Breiviks handlingar?
Ja
18,89%
1204 röster
Nej
81,11%
5170 röster
2011-07-24, 02:53
Medlem
Ferraridatorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
När du sen gör det är det enbart en teknisk fråga. Några kängor mot kinden, blöt asfalt och sen hej då. Hoppas du gör motstånd.
Du förespråkar dödligt våld alltså, du är inte bättre än den Anders du föraktar.
Försök känga någon du, innan du hinner snöra på dig dem hör du slutstycket, knallen och känner livet rinna ur dig, negerjävel.
Citera
2011-07-24, 02:53
Medlem
_-olle-_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRADGAARDSVALSEN
Många av er som läser detta kommer fortfarande att både Anders och jag är en dåre men återgå till ditt liv och låtsas som att du gör något betydande genom att rösta vart fjärde år, heja på Chelsea... Nej det är inget liv. Det är en falsk föreställning. Bara för att man kan andas, skita, äta och knulla så innebär inte det att man lever. Att offra sig för sin familj, för sin flickvän, för sin fru, för sin bror, för sin familj, för sitt folk - det är att leva och således har Anders Behring Breivik levt mer än någon av oss!

Din verklighetsuppfattning är fruktansvärt snäv och dina tankar om ett meningsfullt liv är banala. Ett slags hopkok av självförhärligande, förakt och sociologiska/politiska felslut. Detta bleknar dock bredvid ditt osammanhängande försök att rättfärdiga massmord på obeväpnade, värnlösa barn.
Jag vill att du ska veta att det du håller så kärt, din marginalisering och ditt självpåtagna utanförskap har du gemensamt med många självupptagna och frustrerade personer, men för mig är du patetisk. Ja patetisk som en dålig skådespelare, eller en teatralisk tonåring.
Citera
2011-07-24, 02:58
Medlem
hokoshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Försök ögna dig igenom manifestet. En inte helt frisk person rör det sig om utan tvekan.

Gärningsmannen värderar det judeokristna kulturarvet och sätter det främst som bas för sina dåd. Multikulturalismen får i det här fallet antas vara den muslimska (religiösa och politiska) närvaron som han menar hotar samma kulturarv. Detta från två fronter: dels multikulturalismen/islamismen och kulturmarxismen.

Att han är emot rasism kan jag tänka mig baserar sig på hans uppfattningar att alla oavsett härkomst kan underordna sig det kristna kulturarvet som han värdesätter.

Har hängt med rätt bra i manifest-tråden, tror nog hela "boken" är citerad där snart. :P

Men det måste ju betyda att det handlar om religiös rasism/utestängning/förtryck/you name it?
Alltså vill han skapa, om jag förstår det rätt, samma jihad och anledningar till förtryck som vi "ser ner" på tidigare terrorister (främst självmordsbombare). Enligt dem själva "följer" dom ju bara sin "bok".

Sista meningen du skriver stödjer ju det jag har skrivit.

Och själv är det inte dig jag ifrågasätter utan försöker förstå gärningsmannen tankar.
Citera
2011-07-24, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokosha
Har hängt med rätt bra i manifest-tråden, tror nog hela "boken" är citerad där snart. :P

Men det måste ju betyda att det handlar om religiös rasism/utestängning/förtryck/you name it?
Alltså vill han skapa, om jag förstår det rätt, samma jihad och anledningar till förtryck som vi "ser ner" på tidigare terrorister (främst självmordsbombare). Enligt dem själva "följer" dom ju bara sin "bok".

Sista meningen du skriver stödjer ju det jag har skrivit.

Och själv är det inte dig jag ifrågasätter utan försöker förstå gärningsmannen tankar.
Någon sorts kultur"rasist" verkar han absolut vara, japp.
Citera
2011-07-24, 03:08
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokosha

Någon variant av Kristendomen får anses vara en överideologi, ja, därefter kommer det kristna kulturarvet vilket vi kan ställa oss frågande till vad som återstår av det. Det indikeras av Beiviks Tempelriddar-image och uppmaningen till det moderna korståget mot Eurarabia.

Citat:

Det förstod jag.
Senast redigerad av NS_14 2011-07-24 kl. 03:11.
Citera
2011-07-24, 03:16
Medlem
Judeschweins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Det där är ju skitsnack egentligen. Det blir alltid väldigt svårt & långsökt att hänvisa till att ett visst partis politik skulle lett till ett visst antal dödsfall till skillnad mot om ett annat parti hypotetiskt varit i regeringsställning.

Om man nu ändå likväl ska spekulera i "vem som orsakar mest död & elände" så kan jag ju tänka mig att en regering styrd av Anders Behring Breivik med likasinnade hade tagit en absolut topplacering när det gäller massmord & försvinnanden.

Att du sen har svårt att känna sympati för slaktade ungdomar som visade intresse för politik & hur samhället fungerar tyder mer än något annat på att du inte besitter några kvaliteter för att ha någon som helst ledarposition i något sammanhang.

Vill du missförstå mig lite mer är du snäll?
Jag kan försöka förklara det lite djupare en gång till...

1. Nej, jag tycker såklart inte att några ynglingar kan vara skyldiga för någon politik som orsakat så mycket lidande för så många norrmän. Det skrev jag ju!
Det hade varit bättre om man kunde ställa till svars de som faktiskt röstat igenom besluten som att t ex. skicka unga norrmän till Afghanistan som dödar civila.

2. Frågan är väl snarare varför du tycker det behöver finnas en ledarposition över huvud taget? Tänk om var man kunde få bestämma sitt eget liv istället utan att andra lägger sig i, tyvärr har allt för många människor svårt för det.

3. En regering med Anders Behring Breivik är det heller ingen som har förespråkat vad jag vet, så jag tror det inte ens hör hit...?

4. Spelar ju ingen roll vilket parti därför att samtliga partier i Stortinget har stått för betydligt mer mänskligt lidande än Anders Behring Breivik någonsin kommer att göra! Höger eller vänster, ingen skillnad.

Den enda anledning jag kan se till varför du tycker att det låter långsökt är väl helt enkelt därför att du är en vanlig korkad dumsosse precis som de flesta andra som får svårt när det gäller att se saker genom lite mer komplexa sammanhang, och eftersom du själv aldrig har sett våldet med dina egna ögon. Hade du själv sett och fått uppleva våldet och misären norska staten orsakat i t ex. Afghanistan vill jag nästintill garantera att du hade haft en annan syn på hela staten, men nu gör du ju inte det, utan det enda våldet du själv råkar se är sånt som exempelvis hände i fredags, och sen drar du dina enkla slutsatser av det.

För om vi säger att en grupp människor(staten) bestämmer sig för att det är bäst att man tar en stor del summa pengar från en annan grupp människor(vanliga människor som vill leva fria från staten) och sedan bestämmer sig för att lägga pengarna på att kunna skicka soldater till andra sidan jorden och som i sin tur har ihjäl mängder av civila. Bör det inte åtminstone klassas som massdråp?
För att inte tala om det hat som detta renderar runt om i arabvärlden som sedan kan ha sina följder i terrordåd (vilket vi sett i bl. a. Sverige, England och USA)

Även det faktum att om Norge hade haft en sundare invandringspolitik (fast snarare handlar det väl om bidragspolitik enl. mig) så hade man haft färre blattar i landet som endast bidragit till att öka kriminaliteten i landet avsevärt.

Skulle gärna vilja höra dig besvara sakargumenten för detta måste du väl ändå hålla med om, eller har du blivit så pass indoktrinerad av statlig propaganda att du inte ens kan analysera din omvärld själv?
Citera
2011-07-24, 03:17
Medlem
hokoshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Någon variant av Kristendomen får anses vara en överideologi, ja, därefter kommer det kristna kulturarvet vilket vi kan ställa oss frågande till vad som återstår av det. Det indikeras av Beiviks Tempelriddar-image och uppmaningen till det moderna korståget.

Det förstod jag.

OK, då är jag med!

Men... Är vi inte väääldigt nära att nosa på kommunismen då?
Eller ja, nära och nära, but still...
Man ska alltså ha en ledande ideologi - alltså ett religiöst diktatorskap(?).
Och om nu alla, oavsett härkomst, skulle kunna gå under kristen "flagg", betyder ju det - på kort sikt - att folk ska stanna i sina egna länder. Om du/ni är med mig? För konvertering av religion går ju inte på en blinkning så att säga. Dessutom har jag inte riktigt hittat referenser hos ABB till att konvertera, bara att "plocka undan" de som inte hör hemma.
Då är vi ju sjukt nära stängda landsgränser. Vet att han skrev om ett uniont Europa, men blir i runda slängar samma sak.

Edit: En kommunism som ABB alltså också skulle vara emot...
Senast redigerad av hokosha 2011-07-24 kl. 03:20.
Citera
2011-07-24, 03:45
Medlem
Deleteriouss avatar
Barn som är så unga att de inte har hunnit bilda egen politisk uppfattning utan ärver kompisars och föräldrars ska skjutas, check.

Barn som åker på läger för att ha roligt med kompisar/träffa tjejer/killar och är helt ointresserade av politik ska skjutas, check.

TS du är bara störd! Demokratifientlig och för massmord på barn...

JAG ÄR SÅ GLAD ATT 100 % AV SVERIGES RIKSDAG BESTÅR AV DEMOKRATISKA PARTIER.
Citera
2011-07-24, 03:54
Medlem
metamorf242gnus avatar
TS jag hoppas Säpo eller liknande håller jävligt noga koll på dig.
Citera
2011-07-24, 04:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av metamorf242gnu
TS jag hoppas Säpo eller liknande håller jävligt noga koll på dig.

Tänkte precis samma sak. Jag menar varför 'trolla' eller skämta om något sådant? Finns ju absolut ingen anledning varken rolig eller annat. Sjukt för fan, saknar folk empati till en så pass stor grad?
Citera
2011-07-24, 04:16
Medlem
kabbinets avatar
Citat:
Anders Behring Breivik har givit prov på heroism precis som den buddhistiske munken Thich Quang Duc (http://en.wikipedia.org/wiki/Th%C3%A...%90%E1%BB%A9c).
Jag ursäktar inte mitt språk. HUR FAN KAN DU JÄMFÖRA Thich Quang med Anders Behring???!!!
Utropstecknen och frågetecknen går inte att överhuvudtaget att få fram!!!

Quang Duc brände sig själv i protest i Vietnam emot regimens behandling av Buddhister.
Anders Behring har skjutit ihjäl oskyldiga människor som han själv och ett fåtal andra människor som (dig själv) anser vara skyldiga till. En "Förvittring" av din egna uppfattade "folksjäl".

Jag kan inte understryka nog hur korrupt och allvarligt psykotiskt-emotionellt-stört detta låter. Du bör i vilket fall som helst söka dig till en kurator eller psykolog i värsta fall. Att anse att det är bra att andra människor blir ihjäl skjutna oavsett vad dom har för åsikt är sjukt!

Hur som helst dödade inte Quang Duc någon. Utan istället för att låta andra lida lät han sig själv lida för det ideal han hade. Som Buddhist äcklas jag av Anders Behrings handlingar dom är så långt ifrån sunda ideal man kan ha. Att applicera lidande på andra är något Quanc Duc Var strängt emot. Var snäll och koppla aldrig ihop dessa två människor igen! För din egen skull. Och det var inte ett hot utan ett uppmaning om att du ska bli friskare i huvudet. Du mår inte bra. Jag hoppas dig väl i vart fall ändå hur mycket jag än ogillar dina åsikter. Namaste prayfallan! - Lycka och välgång över dig, tillägget betyder "Min fiende".
Citera
2011-07-24, 04:21
Medlem
-T-s avatar
Härligt att det finns så många rädda och ensamma PlastRasister som tar ut sin ilska på flashback. Att de efter en dag av förlust och förakt hos andra människor som ser vilka äckliga råttor de är sätter sig framför datorskärmen och gnäller över att de förlorar, vart de än vänder sig.

Kör hårt, det är Mohammeds fel att ett antal svenskar är misslyckade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in