Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-09, 19:17
  #589
Medlem
fwtns avatar
Kroatien är fantastiskt. Kan rekommendera att segla.
Citera
2019-05-31, 22:29
  #590
Medlem
Någon som vet hur lätt det är att få tag på koks i Kroatien? På Hvar? Eller i Split?
Citera
2020-05-21, 22:25
  #591
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey
Någon som vet hur lätt det är att få tag på koks i Kroatien? På Hvar? Eller i Split?


Du behöver inte ens leta, det finns överallt.

Hvar vet jag iof inte, men tror inte att det är någon skillnad
Citera
2020-05-21, 22:36
  #592
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
Du behöver inte ens leta, det finns överallt.

Hvar vet jag iof inte, men tror inte att det är någon skillnad

Brukar ligga ganska många lyxbåtar i Hvar med diverse krösusar, kändisar och oljesheiker, så kokset flödar nog fritt.
Citera
2020-05-21, 22:42
  #593
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Brukar ligga ganska många lyxbåtar i Hvar med diverse krösusar, kändisar och oljesheiker, så kokset flödar nog fritt.

ja absolut, även dörrvakter kränger skit, är inte jätte insatt då det inte är ngt för mig. Men polarna har inte haft större problem att hitta det dem vill ha.
Citera
2020-09-07, 15:46
  #594
Medlem
Jag hade tänkt dra 6 veckor till USA denna sommar, men tji fick jag. Så jag drog en vecka till Kroatien istället, spontanhyrde bil och drog omkring. Snacka om land som förstörts till stor del av turismen. De "feta haken" inne i Dubrovnik eller Makarska är solklara fällor. Svindyrt och "sisådär kvalitet".

Istället vill jag rekommendera diverse lokala hak, gärna så långt ute i ödemarken som du kan komma! T.ex. käkade jag på Konoba Ivankovi uppe i bergen bakom flygplatsen (Dubrovnik). Som att komma in i en familjs 500 år gamla källare. Inga menyer, bara käk som fanns "fräscht tillgängligt", fisk fångad för dagen o.s.v. Helt makalöst bra (bland det bästa jag ätit) och framförallt billigt.

En av dagarna förbeställde vi lamm som tillagats i stor ugn ute på gården i tre timmar innan vi kom dit. Förrätt med lokalproducerade ostar, korvar o.s.v. Lamm till huvudrätt och egengjord cheesecake till efterrätt. Självklart med lokalproducerad cherry, lokalproducerat vin o.s.v. till maten. Ca 350 kr för hela baletten (2 personer). Så jävla värt! Rekommenderas!
Citera
2021-02-26, 15:41
  #595
Medlem
Jag ska till Split i Kroatien i Maj och har lite frågor.

* Vad är rimligt att betala för taxi från flygplatsen och in till Split? Jag vet hur taxichaufförer brukar ta överpris för turister på flygplatsen nämligen.

* Vad är kostnaden för att hyra bil? Jag planerar nämligen att åka över till Mostar, Bosnien med en hyrd bil.

* Hur ser det ut nu iom Corona i Split, jag älskar att gå på marknader och köpa fotbollströjor och annat kul. Jag såg på bilder på Google att dom verkar ha en eller flera gatumarknader där och undrar om dom har det nu med fastän det är Corona.

* Hur lätt är det att fixa brajja i Split, några tips på vilka man ska gå till och inte gå till och vad ligger priserna på? hur är kvaliteten på rökat där nere och vad säger lagen angående cannabis i Kroatien. Undrar också om man kan få tag i kul saker på apoteken där utan recept? Jag såg att man kunde köpa Kaffetin utan recept (kodein, koffein, paracetamol), vad mer kan man få tag på och hur ser det ut i Bosnien? Kan tänka mig det är lite lättare i Bosnien att få tag i roliga mediciner.

* Vad rekommenderar ni att göra för saker i Split för jag är inte den som pallar ligga i en jävla solstol flera timmar varje dag. Hur ser det ut med färjor över till Italien. Staden Pescara ligger ju precis rakt över från Split. Hur ser priserna allmänt ut där nere typ paket cigarretter, öl i affären och öl på restauranger och även pris för maten och andra saker?
Citera
2022-07-17, 16:07
  #596
Medlem
R5As avatar
Hur är Makarska för par? Tänkte då igrane eller podgora, verkar prisvärt.
Citera
2023-01-19, 14:09
  #597
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Är du i Zagreb ska du definitivt passa på att besöka plitvice nationalpark. Vackraste i hela Europa. Tar ca 45 min med buss från Zagreb. Bussarna går flera gånger om dagen.


https://www.visit-croatia.co.uk/croa...litvice-lakes/
Såg ett fantastiskt program härom natten om Plitvice med sina sjöar och vattenfall och lade till platsen på min bucket list. Vattnet med sin höga halt kalciumkarbonat såg magiskt ut.

Funderar på att åka på hösten då det sägs att det är väldigt fullt med turister på våren och sommaren. Någon som varit där då?
Citera
2023-04-25, 17:17
  #598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Såg ett fantastiskt program härom natten om Plitvice med sina sjöar och vattenfall och lade till platsen på min bucket list. Vattnet med sin höga halt kalciumkarbonat såg magiskt ut.

Funderar på att åka på hösten då det sägs att det är väldigt fullt med turister på våren och sommaren. Någon som varit där då?

Jag har varit i Kroatien både på våren och hösten. Turistmängden som är på våren går ej alls att jämföra med sommaren. Men beror nog på vart man åker tror jag. Dubrovnik är nog alltid mkt turister. Varit i Kroatien i april, maj, sep och okt. Varit ganska tomt på turister då.

Sep och okt är perfekt att åka. Tempraturer på 21-23 grader medan det är 10 grader i Sverige. Kroatien på våren är ganska kallt faktiskt, pga något som kallas för burra. Frysit på våren där, medan jag har gått i linne i okt.
Citera
2023-04-25, 20:51
  #599
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Jag har varit i Kroatien både på våren och hösten. Turistmängden som är på våren går ej alls att jämföra med sommaren. Men beror nog på vart man åker tror jag. Dubrovnik är nog alltid mkt turister. Varit i Kroatien i april, maj, sep och okt. Varit ganska tomt på turister då.

Sep och okt är perfekt att åka. Tempraturer på 21-23 grader medan det är 10 grader i Sverige. Kroatien på våren är ganska kallt faktiskt, pga något som kallas för burra. Frysit på våren där, medan jag har gått i linne i okt.
Tack för jättebra information! Ja, men då tror jag faktiskt att jag ska satsa på det.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1851765

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback