Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-19, 14:38
  #3397
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Jag undrar om Ryanair skulle kunna flyga för €10 och gå med vinst.

Grejen med long haul är att bränslet blir en mycket stor kostnad procentuellt, och bränsle kostar som bekant ungefär lika för alla bolag. Att sälja en flygstol Dublin till säg, new york, för €10 vette fasen om det ens täcker bränslekostnaden. Jag hittar dock inga bränslesiffror för t.ex. en 787 så jag kan inte räkna på det.

Den här artikeln belyser dock problemet:
http://crankyflier.com/2014/04/28/wh...h-fuel-prices/
Fast i praktiken så handlar väl bara om att sälja just en stol för €10? Jag har för mig att deras medelkund idag betalar runt €42.
En annan sak är att de kanske behöver längre banor på vissa flygplatser för att klara långdistans.
Citera
2014-05-21, 18:02
  #3398
Avstängd
Chat på Ryan?

Jag ser ingen.
Citera
2014-05-21, 18:12
  #3399
Avstängd
Felskriv, radera
__________________
Senast redigerad av Eunomics 2014-05-21 kl. 18:33.
Citera
2014-05-25, 23:38
  #3400
Medlem
Fel i pass - Ryanair

Nu kanske det blev en dum rubrik, men jag kör ändå.

När jag checkade in på min resa med Ryanair, så råkade jag fylla i fel utgångsdatum på mitt pass. Istället för 4 februari 2018 skrev jag 18 februari 2018, tror jag.

Det jag funderar på nu är, hur kan de ha koll på detta? Jag har rest massor med Ryanair, och det står ingenstans på mitt boardingcard när mitt pass går ut. De scannar ju boardingcard, och kollar ens pass, men hur ska de kunna se att jag fyllt i fel datum?

Tacksam för svar!
Citera
2014-05-25, 23:42
  #3401
Medlem
agressivakvinnans avatar
Jag tror att dem skulle kontrollera det ifall dem misstänker dig för något. Har för mig att jag har läst det om jag inte pyskar min hjärna.. Tror ändå inte det skulle vara något problem, ring och hör annars. och juste en sak jag tänkte på nu det kanske kommer upp automatiskt när dem scannar boardingcard eller vet du vad jag har fan ingen aning hahah.. Hoppas på det bästa
Citera
2014-05-25, 23:44
  #3402
Medlem
Jo alltså de scannar ju mitt boardingcard. Och så kollar de i passet. Men de kollar alltid väldigt snabbt, så jag gissar på att de kollar att namnet stämmer med det i boardingkortet. Eller?
Citera
2014-05-25, 23:48
  #3403
Medlem
agressivakvinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Jo alltså de scannar ju mitt boardingcard. Och så kollar de i passet. Men de kollar alltid väldigt snabbt, så jag gissar på att de kollar att namnet stämmer med det i boardingkortet. Eller?

Ja precis tycker inte du ska oroa dig faktiskt. Och vad är det värsta som kan hända liksom människan kommer väll ha förstående för att du har skrivit fel ifall det nu skullr hända något. Inget att oroa sig över det löser sig
Citera
2014-05-25, 23:50
  #3404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agressivakvinnan
Ja precis tycker inte du ska oroa dig faktiskt. Och vad är det värsta som kan hända liksom människan kommer väll ha förstående för att du har skrivit fel ifall det nu skullr hända något. Inget att oroa sig över det löser sig

Fast jag har ju hört att just Ryanair kan vara väldigt petiga med sådana saker. Iallafall felstavade namn tex. Och hade det varit en sån grej hade jag såklart ringt och ändrat.

Men just den här grejen, med fel datum i passet, funderar jag faktiskt över. Rent logiskt tänker jag att de inte kollar på det. Men jag vet inte, så därför kanske det finns någon här som har större koll.

Kan ju alltid ringa, till någon engelsktalande grej som kostar multum i minuten.
Citera
2014-05-25, 23:53
  #3405
Medlem
agressivakvinnans avatar
Namn skulle väll alla bolag vara petiga med. Bagage är dem iallafall otroligt petiga med så petiga att man har lust att slå bagaget i huvudet på dem. Oroar du dig mycket så är det inte värt att ta risken utan ring och lös det oavsett kostnad. Går det inte från hemsidan logga in och ändra?
Citera
2014-05-26, 00:18
  #3406
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Fast jag har ju hört att just Ryanair kan vara väldigt petiga med sådana saker. Iallafall felstavade namn tex. Och hade det varit en sån grej hade jag såklart ringt och ändrat.

Men just den här grejen, med fel datum i passet, funderar jag faktiskt över. Rent logiskt tänker jag att de inte kollar på det. Men jag vet inte, så därför kanske det finns någon här som har större koll.

Kan ju alltid ringa, till någon engelsktalande grej som kostar multum i minuten.

Vad jag minns så kostar det 4 spänn i minuten och det är det kanske värt för att slippa oroa sig..
Citera
2014-05-26, 03:26
  #3407
Moderator
Neksnors avatar
http://www.ryanair.com/se/fragor/vil...pgifter-kravs/
Påminner det här om rutten du ska resa?
Jag gissar att att Ryanair bara hämtar uppgifterna för att skicka dem vidare till någon myndighet i aktuellt land och att de inte bryr sig mer än nödvändigt eftersom det kostar pengar att bry sig.

Jag har för mig att jag har flugit UK-Sverige i båda riktningarna med andra bolag utan att ange passinfo vid incheckning.
Citera
2014-06-01, 23:34
  #3408
Medlem
lamenames avatar
Hej, ska flyga med ryanair, för första gången, nu den kommande veckan. Behöver jag göra något mer än att checka in online samt skriva ut boardingpass?
Som jag har förstått det får man ha med sig ett kabinbagage samt en liten väska, i vilken av dessa ska påsen med vätskor vara i?

Ett stort tack på förhand, lamename
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1851686

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback