Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-23, 21:52
  #3013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiptronic
det jag inte fattar är varför folk ska envisas med att åka ryanair. Om alla skulle bojkotta så skulle dom skärpa sig. Men så länge folk betalar händer nog inget...

Varför folk väljer det billigare alternativet som utför det som efterfrågas, det vill säga att ta en från plats A till plats B? Ja det är konstigt. Varför väljer folk inte taxilimousin framför taxi? Eller buss framför vanlig taxi? Varför väljer folk en Toyota Corolla årsmodell 1993 framför en Volvo V70 årsmodell 2013? Varför matlåda när man kan äta på restaurang?

Jobbigt med alla dessa frågor utan svar.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnFilipNordlund
Ryanair togs upp som exempel när jag läste lite marknadsföring. Fick inget bekräftat, men det mumlades om att de "nyheter" som "läcker ut" från Ryanairs gömmor har som syfte att befästa deras position som det billiga alternativet. Följetongen på Aftonbladet är ju ett perfekt exempel "Nu får du betala för att gå på toaletten", "Nu får du stå på flygplanet", "Betala per kg handbagage" och så vidare, de som läser tänker oftast "-Jo, men så är dom ju billiga(st) också".

Jag säger inte att allt därifrån är PR, men en stor del lär vara detta.

Självfallet är det så. Vanligtvis är det just VDn som står för "nyheterna", vanligtvis tillkryddade med något lite (för journalisterna) provocerande och klickvänligt. Jag har svårt att tänka mig något annat bolag som får mer gratisreklam i Sverige.
__________________
Senast redigerad av Enupp 2013-08-23 kl. 21:56.
Citera
2013-08-24, 11:04
  #3014
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rooter

Jag har faktiskt varit med om flyg som som lyft tidigare än angivet och som helt enkelt (förmodligen) lämnat resenärer kvar.

Det händer ibland att de åker innan tidtabell. Gaten stänger ju 20 minuter innan avgång och 95-99% av passagerarna kommer nog i god tid. Det tar max 5 minuter från gaten till man sitter på sin plats om det inte är kö, i alla fall på mindre flyplatser typ Skavsta. När alla sitter ner kan de ju åka.
Om 100% av passagerarna kommer i god tid blir det ännu bättre. Ryanair är ju bra på att skrämmas, så de flesta vågar inte bli sena, man vill ju helst komma med...

Om man checkat in bagage kan de ju inte åka utan passageraren. I så fall måste de leta fram väskan och lasta av den.

Som tur är så är det inte journalister och fackföreningsfolk som bestämmer vilket bolag vi skall åka med...
Citera
2013-08-24, 11:28
  #3015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enupp
Jag har svårt att tänka mig något annat bolag som får mer gratisreklam i Sverige.

Då är ju frågan; Fattar inte Aftonbladet och de andra inte detta? Varför skriver de så ofta om Ryanair?
Räknar de bara klick och reklamintäkter?
Citera
2013-08-24, 11:32
  #3016
Medlem
Ratads avatar
Det verkar faktiskt vara en viss begåvningbrist hos de som blir överraskade av Ryanair. Vill man bli bättre behandlad ska man som kund vända sig till annat bolag.
Citera
2013-08-24, 11:46
  #3017
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det verkar faktiskt vara en viss begåvningbrist hos deM som blir överraskade av Ryanair. Vill man bli bättre behandlad ska man som kund vända sig till annat bolag.

Ja, sannerligen! Själv skulle jag aldrig sätta min fot i nåt av deras plan, eftersom jag kräver lite bättre service än deras pris låter anta erbjuds, men alla dessa klagosånger från illa behandlade resenärer, som inte tycks ha begripit på förhand, att man kan bli rövknullad, om man väljer Ryan är bara för mycket. Det är som folk som blir upprörda över att en oxfilé för 35 kr/kg visat sig härröra från trafikdödad känguru.
Citera
2013-08-26, 14:34
  #3018
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. SAS marknadsföringsbudget innebär väl avlönandet av typ 50 st journalister totalt. Sedan anser väl en del på aftonbladet att det är trevligt med SAS-löner, dvs. piloter som tjänar 100-150 tusen i månaden och flygvärdinnor som tjänar 40-70 tusen i månaden.
Stämmer inte någonstans. Inom SAS tjänar piloter ca 65 000 och flygvärdinnor upptill 25-30 000.
Citera
2013-08-27, 23:29
  #3019
Medlem
Tjenare.
Det är så att jag idag köpte flygbiljett tur/retur.
Allt var klappat och klart och jag är 100% på att jag skrev in rätt email men har endå inte fått någon sorts av bekräftelse som det borde vara.
Jag har även checkat in mitt konto.. pengarna har dragits men hurihelvete ska jag göra nu?

Bör jag vänta nån halvtimme till? Eller bör jag kontakta dem redan nu?

Har varit inne på deras sajt och försökt hitta nån mail för att skriva till dem men icke, detsamma gäller nummer.

MVH
Citera
2013-08-28, 11:59
  #3020
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pravihrvat
Tjenare.
Det är så att jag idag köpte flygbiljett tur/retur.
Allt var klappat och klart och jag är 100% på att jag skrev in rätt email men har endå inte fått någon sorts av bekräftelse som det borde vara.
Jag har även checkat in mitt konto.. pengarna har dragits men hurihelvete ska jag göra nu?

Bör jag vänta nån halvtimme till? Eller bör jag kontakta dem redan nu?

Har varit inne på deras sajt och försökt hitta nån mail för att skriva till dem men icke, detsamma gäller nummer.

MVH
Har du sparat bokningsnumret som kom upp när du hade betalat resan? För isf kommer du iaf kunna checka in (man kan bl.a. checka in med bokningsreferens och visa-kort). Dock kommer du ju inte få några mejl med påminnelser om att checka in och eventuell ändring av tid på flyget om du har angett fel adress.

Ryanair brukar vara snabbast av alla flygbolag jag har flugit med på att skicka ut mejl med resehandlingar så du bör ha fått senast någon minut efter att resan var bokad. Har du fortfarande inte fått något? Dubbelkollat spam-mappen?
Citera
2013-08-29, 20:11
  #3021
Medlem
Såg om ryanair nyss på rapport. Jag håller med i nästan allt Leary sa. Speciellt när han sa att om man inte gillar Ryaniar så kan man sluta. Det kan knappast vara svårt för piloter att hitta jobb. För om jag förstod det rätt så var piloterna de störst gnällspikarna.
Citera
2013-08-29, 20:17
  #3022
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Såg om ryanair nyss på rapport. Jag håller med i nästan allt Leary sa. Speciellt när han sa att om man inte gillar Ryaniar så kan man sluta. Det kan knappast vara svårt för piloter att hitta jobb. För om jag förstod det rätt så var piloterna de störst gnällspikarna.
Det är just precis vad det är. Piloter tillhör nog den yrkeskategorin som har svårast för att hitta jobb.
Citera
2013-08-29, 22:29
  #3023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det är just precis vad det är. Piloter tillhör nog den yrkeskategorin som har svårast för att hitta jobb.
Där ser man. Då får de helt enkelt vara glada med det de har.
Citera
2013-08-31, 15:16
  #3024
Medlem
Ryanair har ju kampanjer i stil med "Boka innan det här datumet så får ni resa för det här priset". Dock när jag bokar en utsatt resa så blir det inte det pris som de har utannonserat. Vad gör jag för fel? Ska man gå någon särskild väg i bokningsystemet för att få rätt pris?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1851686

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback