Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-02, 11:30
  #2353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Skämt å sido, ryanair har inte branschens bästa rykte och man bör tänka sig för både en och två gånger allra helst som priset inte blir så mycket billigare än en del konkurrenter när ryans alla jävla avgifter är pålagda..

Rykte är en sak, kalla hårda siffror en annan. RYANAIR har de facto haft väldigt få olyckor.
Citera
2012-08-02, 14:00
  #2354
Medlem
billayless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Brukar du ta reseförsäkring?

Du behöver ingen extraförsäkring om du reser inom EU.

Har du bara med dig ditt European Health Insurance Card så får du samma vård som invånarna i det aktuella landet vid ev sjukdom / skada.
Citera
2012-08-02, 20:55
  #2355
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eh Whatever
http://loltarget.com/img/453481-ryan





Då jag i flyger regelbundet med dem över hela EU, måste jag ifrågasätta den där bilden. Jag har aldrig sett ett plan de använder vars vingar och motorer ser ut sådär. Då flyger jag ändå nån gång i månaden under de senaste 4 åren. Enl. wiki använder de sig bara (förutom 1 plan) av Boeing 737-800, och de planens vingar eller motorer ser inte ut sådär...just sayin'
Citera
2012-08-02, 21:17
  #2356
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Då jag i flyger regelbundet med dem över hela EU, måste jag ifrågasätta den där bilden. Jag har aldrig sett ett plan de använder vars vingar och motorer ser ut sådär. Då flyger jag ändå nån gång i månaden under de senaste 4 åren. Enl. wiki använder de sig bara (förutom 1 plan) av Boeing 737-800, och de planens vingar eller motorer ser inte ut sådär...just sayin'
Nej, bilden är på vänstra stabilisatorn på det andra planet, American Airlines 767:a

Kolla på http://www.avherald.com/h?article=45363621&opt=0 men notera att bildtexten står ovanför bilderna.

/ TT
Citera
2012-08-02, 22:20
  #2357
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Jag har också åkt med Ryanair några gånger och visst, det tar en från punkt A till punkt B på utsatt tid, men jag har ändå ett antal synpunkter.

1. De lägger på alla möjliga skumma avgifter när man bokar biljetter, exempelvis kostnad för att få betala med kort. Vad är det för larv?
2. De försöker slå mynt av allt (hade planer på att införa myntautomater på toaletterna som givits som exempel tidigare).
3. De flyger till och från små obskyra flygplatser utanför de ställen man vill till vilket ger en extra transportsträcka och kostnad (gäller dock inte alla flighter).
4. De är hopplösa att synca med andra flygbolag så har man anslutningsflyg är det kört om någon flight är försenad.
5. Om man inte bokar i väldigt god tid är det i princip ingen besparing alls.

Sista punkten får väl sägas vara deras klart största nackdel.
Citera
2012-08-02, 22:34
  #2358
Medlem
WhaleMales avatar
Om Ryanair schabblar bort mitt bagage är det då bara om jag har reseförsäkring som jag får det ersatt?
Låter dumt.
Inte så det funkar va?
Citera
2012-08-02, 22:36
  #2359
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billayles
Du behöver ingen extraförsäkring om du reser inom EU.

Har du bara med dig ditt European Health Insurance Card så får du samma vård som invånarna i det aktuella landet vid ev sjukdom / skada.

Hade ett sådant kort, men hittar ju det inte.
Kan jag fixa ett imorgon? Måste man skicka efter det eller kan man hämta det någonstans?


Är detta vanligt?


Error - Your session has been locked

We are experiencing some difficulties with the website. Please wait 10 seconds and if you are not redirected back click here.

If you have already submitted payment your new reservation or flight change MAY have been confirmed.

Before starting again please firstly check your email account to see if you have received an email travel itinerary or alternatively you can check to see if your transaction processed by going to Manage Booking section of our website and completing the information required in Option 2.

Fel – din session har låsts

Vi har problem med hemsidan. Vänligen vänta 10 sekunder och har du inte slussats tillbaka klicka här.

Om du redan har lämnat betalningsuppgifter KAN din nya bokning ha blivit bekräftad.

Innan du börjar om igen, vänligen kontrollera din e-post för att se om du har mottagit en resebeskrivning eller gå till ändra din bokning-sektionen av vår hemsida och fyll i informationen i alternativ 2, för att kontrollera om transaktionen genomfördes.
__________________
Senast redigerad av WhaleMale 2012-08-02 kl. 22:45.
Citera
2012-08-02, 22:40
  #2360
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Hade ett sådant kort, men hittar ju det inte.
Kan jag fixa ett imorgon? Måste man skicka efter det eller kan man hämta det någonstans?

Man beställer det via Försäkringskassan och det kan ta en vecka innan man får det på posten. Det gäller dock endast akutsjukvård, men inte om du behöver flygas hem med ambulansflyg eller motsvarande. men du får akutsjukvård väl på plats precis som alla andra lokala invånare på resmålet.
__________________
Senast redigerad av Spyrran 2012-08-02 kl. 23:03.
Citera
2012-08-02, 22:46
  #2361
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Man beställer det via Försäkringskassan och det kan ta en vecka innan man får det på posten. Det gälelr dock endast akutsjukvård, men inte om du behöver flygas hem med ambulansflyg eller motsvarande. men du får akutsjukvård väl på plats precis som alla andra lokala invånare på resmålet.


Utan kortet får jag ingen vård alls?

Die on the street damn swede! Eller?
Citera
2012-08-02, 23:01
  #2362
Medlem
Biggles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Utan kortet får jag ingen vård alls?

Die on the street damn swede! Eller?

Du får vård, men du får betala för vården. Med kortet blir det gratis. Du kan beställa kortet över internet.
Citera
2012-08-02, 23:05
  #2363
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Utan kortet får jag ingen vård alls?

Die on the street damn swede! Eller?

Klart du får vård. Om du nu skulle hamna i en situation där du behöver akutvård så kommer du inte bli nekad. Det är bara kostnaden för vård som varierar. Biggle säger att man får "gratis" vård. Det kan man inte förvänta sig överallt. I vissa länder så får man betala för vården, men det är en relativ låg summa och samma summa som lokalinvånare får betala. Utan kortet kan det bli riktigt dyrt.

Detta har dock ingenting med Ryanair att göra, så har du fler frågor ta det i en annan tråd.
Citera
2012-08-02, 23:11
  #2364
Medlem
WhaleMales avatar
Ok, nu är biljetten köpt.

Jag är trögare än de flesta i början, men när jag lärt mig något sitter det som berget.
Nu kan man börja resa lite mer kanske.

Detta dock:

FÖR ATT FÅ RESA MÅSTE DU CHECKA IN VIA INTERNET OCH PÅ FLYGPLATSEN VISA UPP DITT INTERNETBOARDINGKORT OCH GILTIG ACCEPTERAD RESEHANDLING. PASSAGERARE SOM INTE VISAR UPP ETT BOARDINGKORT PÅ FLYGPLATSEN KOMMER ATT BLI DEBITERADE EN STRAFFAVGIFT FÖR NY-UTSKRIFT PÅ EURO60/GBP60 (exklusive moms). (varje boardingkort måste vara utskrivet och presenteras på individuella A4-ark).

Passagerare kan checka in via Internet från 15 dagar till och med 4 timmar innan varje flygs schemalagda avgångstid.


Hur checkar jag in via internet?

Giltig accepterad resehandling? Pass eller?

Boardingkortet?

Som sagt, är beginner så kan inte lingot helt säkert.


Mycket tack till Spyrran och Biggle!!!

Detta är en Ryanair fråga.
__________________
Senast redigerad av WhaleMale 2012-08-02 kl. 23:13.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1851686

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback