Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-01, 14:34
  #2281
Medlem
Hur mkt sobril för o ta bort ångest? Har rätt grov ångest nu. Käkat en hel del xanor senaste tiden.. Men varit utan benzo en vecka, om toleransen nu gått ner..
Citera
2018-11-14, 13:34
  #2282
Medlem
Sobril, beroende av ett paket?

Hej. Fick sobril utskrivet av min läkare att ta vid behov då jag lider av rätt mycket ångest.

Jag bad om minsta paketet (25tabletter) då jag verkligen inte vill bli hooked på benzo & få en avtändning

Kan jag få ett beroende på 25 tabletter tror ni? Inte planerat & ta varje dag, men kan tänka mig de är slut I januari någon gång.

Ursäkta min okunskap. Ha de!
Citera
2018-11-15, 04:44
  #2283
Medlem
Hehe nej, du kan va lugn.
Citera
2018-12-02, 17:39
  #2284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
Kan det vara folk reagerar olika på denna? Jag diggar faktiskt den, känns som stesolid light när man kommer upp i lite mg.

Underskattad enligt mig.

Absolut ! Verkligen olika från person till person! Jag kan säga att Xanor & Stesolid är sämre än Sobril för mig men tvärtom för andra jag känner , väldigt knepigt de där..
Citera
2018-12-28, 13:43
  #2285
Medlem
Precis fått från psyk mot ångest. 10mg bara 2ggr per dag. Känns lite som en skitdos som inte kommer göra något men jag kan inte påpeka detta till läkaren pga mitt alkoholmissbruk. Då lär jag inte få något alls. Theralen i flytande form hjälper mig mer än detta.
Citera
2018-12-30, 17:03
  #2286
Medlem
Flusons avatar
ul8
Citat:
Ursprungligen postat av Maffis
Precis fått från psyk mot ångest. 10mg bara 2ggr per dag. Känns lite som en skitdos som inte kommer göra något men jag kan inte påpeka detta till läkaren pga mitt alkoholmissbruk. Då lär jag inte få något alls. Theralen i flytande form hjälper mig mer än detta.
Är du ordinerad att ta Oxascand 2 ggr per dag vid behov? Jag är ganska insatt i benso och delar absolut inte samma åsikt som en del knaprare som anser Oxazepam som att vara en skitmedicin. Den funkar jättebra vid rätt dosering.

Var inte rädd för att klaga, men börja inte uppenbart fiska efter piller bara. Oxascand brukar vara den första benson alla läkare börjar med. Sobril/Oxascand ges ju i 5 mg, 10 mg och 15 mg. Du kan ju säga att det hjälper en aning men det räcker inte ända fram när du mår som sämst. Skulle Oxascand inte fungera så kommer du möjligtvis få prova ett annat preparat, kanske en lågdos Stesolid skulle fungera bättre. De brukar vara acceptabelt för alkoholavvänjning, men det är inte direkt så man ser alkoholmissbrukare springa runt med ett recept för Xanor stavar typ, hehe Så vissa restriktioner förstår man att de har gentemot oss med missbruksbakgrund.
Citera
2019-01-07, 09:45
  #2287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
ul8
Är du ordinerad att ta Oxascand 2 ggr per dag vid behov? Jag är ganska insatt i benso och delar absolut inte samma åsikt som en del knaprare som anser Oxazepam som att vara en skitmedicin. Den funkar jättebra vid rätt dosering.

Var inte rädd för att klaga, men börja inte uppenbart fiska efter piller bara. Oxascand brukar vara den första benson alla läkare börjar med. Sobril/Oxascand ges ju i 5 mg, 10 mg och 15 mg. Du kan ju säga att det hjälper en aning men det räcker inte ända fram när du mår som sämst. Skulle Oxascand inte fungera så kommer du möjligtvis få prova ett annat preparat, kanske en lågdos Stesolid skulle fungera bättre. De brukar vara acceptabelt för alkoholavvänjning, men det är inte direkt så man ser alkoholmissbrukare springa runt med ett recept för Xanor stavar typ, hehe Så vissa restriktioner förstår man att de har gentemot oss med missbruksbakgrund.
Tack för tipsen
Citera
2019-01-09, 00:26
  #2288
Medlem
Jag jar ganska svar deprotion
Kan jag ta valium för att lindra detta
Bill inte fstna in något missbruk
Har bra jobb och familj som inte skall förstöras
Citera
2019-01-09, 02:02
  #2289
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M811
Jag jar ganska svar deprotion
Kan jag ta valium för att lindra detta
Bill inte fstna in något missbruk
Har bra jobb och familj som inte skall förstöras

Nej inte långsiktigt men du bör softa på flöddret ikväll...
Citera
2019-01-15, 23:26
  #2290
Medlem
Kedoslavs avatar
Sobril utskrivet mot PTSD/Panikångest Beroende?

Tjena Flashback, Har fått Sobril utskrivet nu och ska börja ta dom imorgon 3 gånger om dagen mot min PTSD, Panikångest och Agorafobi, nu är frågan hur stor är risken att jag bli beroende av denna medicin? Jag är inte ute efter ett rus eller nog liknande utan endast vill kunna känna lugn då inga andra mediciner hjälpt mig men Sobril och Valium har räddat mig i många situationer, Är extremt jävla rädd för att bli beroende då jag sett hur folk gräver ner sig i just Benzo och andra missbruk!
Citera
2019-01-15, 23:37
  #2291
Medlem
sir.Amsterdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Tjena Flashback, Har fått Sobril utskrivet nu och ska börja ta dom imorgon 3 gånger om dagen mot min PTSD, Panikångest och Agorafobi, nu är frågan hur stor är risken att jag bli beroende av denna medicin? Jag är inte ute efter ett rus eller nog liknande utan endast vill kunna känna lugn då inga andra mediciner hjälpt mig men Sobril och Valium har räddat mig i många situationer, Är extremt jävla rädd för att bli beroende då jag sett hur folk gräver ner sig i just Benzo och andra missbruk!


Hej
Jag beklagar din situation och vet att det inte alltid ar latt att veta vad man skall gora.
Sobril ar en benzodiazepin vilket ar beroendeframkallande. Det visste du sakert. Den ar bland dem mildare varianterna sa jag bedommer inte att det finns nagon storre risk for beroende utifran din beskrivning.
Dock sa skapas tollerans vid frekvent forbrukning vilket inte skall forvaxlas med ett samre maende och darav ursakt till hogre dos.
Du verkar vara en smart manniska sa det kommer nog att ga bra skall du se.

Lycka till och ma val!

Amsterdam
Citera
2019-01-16, 17:36
  #2292
Medlem
Finns det personer som käkat sobril och stått på samma dos utan toleransutveckling? Det verkar som att medicinering är det enda alternativet för att få bukt på min sociala ångest. Jag frågar eftersom jag har skiten på recept och ska ta den vid behov. Tyvärr är det varje dag man känner såhär så jag undrar ifall man kan knapra varje dag utan att oroa sig? Det är väl bara att trappa ut medicinen när man vill sluta, eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback