Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-05, 22:55
  #1201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Om podden verkligen handlade om det negativa bemötande/behandling pappor kan mötas av vid separationer borde de intervjuat en sådan pappa. Att pappor särbehandlas negativt förekommer givetvis, det vet vi ju alla, men att då använda sig av en gnällspik som själv försatt sig i situationen gagnar ju inte syftet så att säga.
Jag hör vad du säger och håller med till viss del men podd-skaparen använde sig av fel exempel-person för att belysa problematiken.

Din läsförståelse verkar ej bättre och att du hör vad jag säger på Flashback är oslagbart!!!!!!!

Jag konstaterar att du har en massa åsikter om podden men ej vet vad den handlar om.

Istället för att tagga mig så kanske du skulle lägga 10 m på att läsa och lyssna vad syftet med podden är!

Har du synpunkter på podden så kanske du skall fråga skaparna istället för deltagarna.
Citera
2023-02-05, 22:57
  #1202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Nej då, jag har haft mycket stor insyn i detta vilket inte du kan ha. Att som journalist endast låta en sida spy galla utan att ens ifrågasätta tycker du är bra journalistik? För en gång skull gör myndigheter, skolor etcetera rätt. Barnen vill inte träffa N- vad är det du och han inte fattar? Det är inte C som hjärntvättat dem, men de vill inte ha något med sin svikare till farsa att göra. Vi snackar inte om bebisar här utan om en myndig son och en i senare tonåren. De kan tänka själva och har sett sin farsa ”in action”. Menar du att det är rätt att myndigheter ska TVINGA barn att umgås med en man bara för att han är biologisk farsa? Han har skrikit, bråkat och vrålat på barnen när de var mindre och försökt utöva makt gentemot dem. Varje gång de sågs slutade i tårar hos barnen.

Han väljer nu att strypa sonens Swish ”bara för att han kan i egenskap av vårdnadshavare”. Varför? Jo, han vill jävlas med C. Att sonen mår psykiskt dåligt av hans agerande struntar han i. Att sönerna gått i terapi pga honom skiter han också i. Han ska bara ”vinna” och inte vara en ”looser” enligt egen utsago. Är det kärlek och omtänksamhet tycker du?

Samtliga myndigheter anser också detta varpå de inte heller går vidare eller råder honom att göra det. Det enda han vill är att ständigt sätta käppar i hjulen för C och barnen. Han anser att han ska informeras om precis allt- trots att han inte har någon kontakt med barnen. Han begär att han ska få godkänna om de vill åka på semester, vilka skolor de vill gå i etcetera. Hans söner har sagt att de känner sig trakasserade och att pappan inte respekterar deras viljor. Han skyller då åter igen på C.

Myndigheter och vi som har koll vet att han endast är en ljugande rättshaverist.


Du verkar snacka skit. Pernilla Wahlgren tog nicolas sida i en podcast. Och hyllar honom som en bra pappa och inte alls aggressiv eller galen som du beskriver. Mamman charlotte har faktist skärmat av pojkarna och det är flera i deras vän krets som vet detta. Pernilla wahlgren gick ut öppet om detta i en pod från december med wistam.
Citera
2023-02-05, 23:08
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cricke71
Vänta va?! Vad handlar det där om?
Har hon lånat 50 mil av kriminella?

Charlotte har säkert 125% koll på sin ekonomi för det ligger i hennes natur.

Hårt arbetande under många år och smålänning.

Chariter i denna tråd som hävdar att hen har stor insyn i Charlotte familjeliv skrev följande inlägg i blondinbella tråden.

Ja nu när hon ändå själv gått ut med nyheten kan jag avslöja att det handlar om ca 50 milj och dessa pengar lånades av syriska maffian. Hur i helvete de fick kontakt vet jag dock inte. Otroligt men sant.

Då alla vet i dag att detta är en lögn så kan man ifrågasätta hennes fakta.

Med andra ord full av skitsnack.
Citera
2023-02-06, 08:12
  #1204
Medlem
För er som inte kan googla så kommer skyldigheterna somCharlotte inte fullföljt här

Gemensam vårdnad:

Båda föräldrarna har samma skyldigheter även om de inte bor ihop. Om du är vårdnadshavare har du också rätt att få information om ditt barn. Det betyder att du har rätt att få veta saker om ditt barn från förskola, skola, sjukvård, socialtjänst, polis och andra myndigheter.
Citera
2023-02-06, 08:40
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Din läsförståelse verkar ej bättre och att du hör vad jag säger på Flashback är oslagbart!!!!!!!

Jag konstaterar att du har en massa åsikter om podden men ej vet vad den handlar om.

Istället för att tagga mig så kanske du skulle lägga 10 m på att läsa och lyssna vad syftet med podden är!

Har du synpunkter på podden så kanske du skall fråga skaparna istället för deltagarna.
För det första har jag inte taggat dig, däremot har jag citerat dig eftersom du kom med det löjliga påståendet att podden inte handlar om N och C.
I övrigt har jag inga åsikter om podden, vad vill du att jag ska fråga skaparen om?
För det andra, om vi nu ska prata läsförståelse kan vi nu konstatera att din läsförståelse inte ens finns - ”jag hör vad du säger” används ofta i skrift av oss som gått ut grundskolan.
Seså, återgå nu till skolböckerna och återkom när du vet hur man uttrycker sig i skrift.
Citera
2023-02-06, 08:48
  #1206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simbalainen2021
För er som inte kan googla så kommer skyldigheterna somCharlotte inte fullföljt här

Gemensam vårdnad:

Båda föräldrarna har samma skyldigheter även om de inte bor ihop. Om du är vårdnadshavare har du också rätt att få information om ditt barn. Det betyder att du har rätt att få veta saker om ditt barn från förskola, skola, sjukvård, socialtjänst, polis och andra myndigheter.
Återigen - hon har inte gjort sig skyldig till att överträda någon av dessa hennes skyldigheter.
Det är Nicola som under flera år struntat i sina barn och därmed blir det svårt att komma långt senare och tvinga barnen att umgås med honom. Han har själv försatt sig i den här situationen och att så här långt efteråt komma och gnälla, när barnen är vuxna, är ju så pinsamt så det går inte att beskriva.
Alla vet att det här handlar inte om barnen utan att han vill försöka styra och utöva makt över Charlotte.
Hur står hans nya fru ut med att han fortfarande efter alla år är så besatt av sin exfru?
Citera
2023-02-10, 12:01
  #1207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Det här är ett praktexempel på riktigt dålig journalistik. Inga kritiska frågor alls till N, utan enbart hans version av det som hänt.

Jag känner båda parter, N mer än C, men trots detta är jag inte på N’s sida. Han har betett sig riktigt svinigt mot C och vidare sket han fullständigt i barnen deras första år. När de väl träffades var han aggressiv och utåtagerande och barnen fann det obehagligt att vara i hans närhet. Han snackade bara skit om deras mamma till allt och alla. De ville inte träffa honom då de bara blev ledsna. C tog deras känslor på allvar, men begärde inte ensam vårdnad trots att hon egentligen rent praktiskt hade det. N har också varit hotfull mot C och spårat ut helt. Han umgicks med fel personer och tog för mycket kola.

Jag vet dock att han älskade och saknade henne och var bitter för att han blivit utslängd och därmed utblottad. Han fattade inte riktigt själv hur svinig han varit. Tagit hennes pengar och slösat på älskarinnan när C var höggravid tex. C anlitade en privatdetektiv för att spåra honom då hon misstänkte att allt inte var som det skulle.

Han gör bort sig i podden när han spelar upp de inspelade samtalen. Det framgår mycket tydligt att han enbart vill bråka och bestämma för att han är ”vårdnadshavare”. Ni som försvarar honom- han har inte träffat barnen på flera år, inte brytt sig om deras skolgång, men ändå river han upp hela världen och vill ha skadestånd från Lundsberg för att ”han inte skrivit på”. Hans söner ville gå där med sina kompisar och trivs bra. Han ringer och bråkar utan att precisera vad han vill. Blandar in advokater. Vill han sätta barnen i Botkyrka eller vad är det frågan om tror ni?

Barnen är på semester i Spanien och han hetsar och orosanmäler för att han inte informerats. Sen när den 17-årige sonen är hemma i Sverige fortsätter han sin maniska jakt. Orosanmäler och påstår att han ”är orolig” för att 17-åringen kanske är ensam hemma. Detta trots att han inte har något umgänge med barnen för att de inte vill träffa honom.

Han bråkade och bråkade och bråkade om ”sin rätt till barnen”.
Men han ringde inte, hälsade inte på eller tog kontakt med sina söner direkt. Bråkade enbart med Charlotte, hotade, var aggressiv och utåtagerande.

Jag visste att N bråkat men när jag lyssnade på podden framstår han verkligen som den narcissist han är. Självklart kan en sådan man älska sina barn, men här är det uppenbart att det endast handlar om makt och inget annat.

Det här blev ett långt inlägg, men jag blev så jäkla frustrerad och förbannad när jag lyssnade på podden!

Nicola aggressiv och utåtagerande ? Snälla ..

Han har inte pratat med barnen för att han inte får , han är blockad överallt .

Alla föräldrar har rätt att veta om sina barn är sjuka , om de är utomlands , vilken skola de går på . Oavsett om barnen inte vill ha kontakt , så ska ju C bistå med så viktig information om barnen till den som hon ändå valt att skaffa två barn med .

Att göra som hon gör är att säga att 50 % av barnen är fel , att allt de har ärvt från sin pappas gener som utseende och sätt och hälsa är något dåligt .
Citera
2023-02-22, 12:02
  #1208
Medlem
Vilken adress har Perrellis villa i Åre? Någon som kan hjälpa mig med det? Tack
Citera
2023-02-23, 08:45
  #1209
Medlem
Jensens nya look får följarna att häpna
https://www.svenskdam.se/noje/anders...gQomp8eANZUGhI
Ni ser tecknade ut !

Har Jensen fixat ännu vitare o större tänder ?
Citera
2023-03-04, 16:08
  #1210
Medlem
En ny AI tjänst (FALdetector) kommer snart kunnas användas av alla.

Den visar områden samt hur hårt olika areas av har blivit photoshoppade.

Kommer bli spännande köra på Charlottes "naturliga" bilder. 😁👍

Återkommer till tråden med resultat.
Citera
2023-03-04, 18:23
  #1211
Medlem
Någon annan som har funderat på varför hon bara lägger ut inlägg från alla deras öyxiga boenden och när hon har bakat och hur lycklig hon är med glasmästare-Jensen etc.
Om hon nu jobbar så otroligt hårt som hon hävdar (och vissa här i tråden.....), varför lägger hon aldrig ut bilder från när hon är på turne, jobbar i studio, är i studio och tar foto för skivomslag, pressbilder etc.
Sådanna bilder på instagram som andra artister lägger ut. Svaret är tror jag.....att hon inte alls jobbar som artist längre. Hon har inga bilder från t.ex. turneer att lägga ut, eftersom hon nu enbart är glasmästarens lilla lyxhustru. Vad tror ni?
Citera
2023-03-04, 18:41
  #1212
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Någon annan som har funderat på varför hon bara lägger ut inlägg från alla deras öyxiga boenden och när hon har bakat och hur lycklig hon är med glasmästare-Jensen etc.
Om hon nu jobbar så otroligt hårt som hon hävdar (och vissa här i tråden.....), varför lägger hon aldrig ut bilder från när hon är på turne, jobbar i studio, är i studio och tar foto för skivomslag, pressbilder etc.
Sådanna bilder på instagram som andra artister lägger ut. Svaret är tror jag.....att hon inte alls jobbar som artist längre. Hon har inga bilder från t.ex. turneer att lägga ut, eftersom hon nu enbart är glasmästarens lilla lyxhustru. Vad tror ni?

Hon har komplex. I grund och botten är hon bara en tönt från en liten håla i Småland. Noll bildning. Noll utbildning. Numera låtsas hon dock vara någon slags överklasskärring från Djursholm. Sätter ungarna i privatskola. Visar upp sina kritvita tänder, sina lyxboenden och lyxrenoveringar på instagram; ett fullkomligt plastigt och ytligt liv. Hon lever i en lögn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback