Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-19, 15:32
  #1
Medlem
Hej! Jag undrar om det går att spara en t.ex. .docx-fil på flera ställen, så att den säkerhetskopieras automatiskt liksom.

Så har jag en fråga till, om det går att typ lägga in en påminnelse på datorn som dyker upp varje vecka, varje månad etc. Om man nu ska säkerhetskopiera manuellt exempelvis.

Tack på förhand.
Citera
2012-04-20, 22:21
  #2
Medlem
Nu skriver du inte vilken version av Office du kör men i 2007 t.ex så har du autorecover alternativet under word options/save. Där kan du ställa in vart den ska sparas och med vilket intervall den ska sparas. Men det är inte riktigt vad du efterfrågar och vet inte/tror inte att det finns. Utan du får nog i sånt fall ta spara som två ggr och välja två olika platser..

Den andra frågan: Har du outlook så kan du lägga in en repeterande påminnelse i kalendern..
Citera
2012-04-20, 22:57
  #3
Medlem
Jag tror att alla backup program poppar upp en påminnelse att det är dags att säkerhetskopiera. Den brukar man kunna ställa in själv vad man vill ha.

Du kan inte få word att spara filen på 2 olika ställen automatiskt, kan rekommendera ett backup program som körs dagligen på din dokumentmapp istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback