Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-18, 11:25
  #1
Medlem
dandylines avatar
Mitt internet slutade fungera för en stund sedan. Själva internetanslutningen fungerar felfritt, det är dock en gul varningstriangel vid wlan samt att iPv4 och IPv6 anslutning saknas och har dött. Hur kan man lösa detta?
Citera
2012-04-18, 11:37
  #2
Medlem
crandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Mitt internet slutade fungera för en stund sedan. Själva internetanslutningen fungerar felfritt, det är dock en gul varningstriangel vid wlan samt att iPv4 och IPv6 anslutning saknas och har dött. Hur kan man lösa detta?

Har hänt mig tidigare. Stäng av datorn och modemet till internet i några sekunder. Sätt på modemet först och datorn efteråt. Annars får du kontakta supporten till bredbandsleverantören
Citera
2012-04-18, 11:52
  #3
Medlem
Brukar funka om du stänger ner modemet för ca 10 sekunder sen startar upp
igen och låter det ta några minuter. Har inte behövt stänga datorn.

Annars ring kundtjänsten.
Citera
2012-04-18, 12:04
  #4
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crandit
Har hänt mig tidigare. Stäng av datorn och modemet till internet i några sekunder. Sätt på modemet först och datorn efteråt. Annars får du kontakta supporten till bredbandsleverantören


Funkar ändå inte, skumt
Citera
2012-04-18, 12:27
  #5
Medlem
Jankovics avatar
Jag har haft exakt det där problemet på min stationära i 9 månader. Jag vart på flera forum, men inget hjälper. Enda utvägen om du inte hittar någon lösning är att installera om operativsystemet. Tyvärr.. Men kolla som sagt först på internet efter lösningar. Något kanske fungerar för dig
Citera
2012-04-18, 12:29
  #6
Medlem
PeterNosters avatar
Inaktivera IPv6 genom att ta bort bocken vid inställningarna. Inget du behöver och kan ställa till det.
Citera
2012-04-18, 12:35
  #7
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Är det en bärbar och du kör trådlöst så har du kommit åt knappen som inaktiverar det trådlösa nätverket!
Citera
2012-04-18, 12:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Mitt internet slutade fungera för en stund sedan. Själva internetanslutningen fungerar felfritt, det är dock en gul varningstriangel vid wlan samt att iPv4 och IPv6 anslutning saknas och har dött. Hur kan man lösa detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Jankovic
Jag har haft exakt det där problemet på min stationära i 9 månader. Jag vart på flera forum, men inget hjälper. Enda utvägen om du inte hittar någon lösning är att installera om operativsystemet. Tyvärr.. Men kolla som sagt först på internet efter lösningar. Något kanske fungerar för dig


Vad har ni för internet leverantör?

Hade detta problem tidigare och då berodde det på att jag kör med adsl från bbb o då har man endast 5 ip adresser och hade jag då haft stationära avstängd nån dag o kört med typ bärbara/ps3 eller nån telefon så kunde jag helt plötsligt inte använda stationära på ett par dagar pga av att alla ip nummer hade blivit upptagna för tydligen så har inte modemet någon router funktion så adresserna delas ut av bbb som jag fattat det o då kunde det ta flera dagar innan det nollställdes så lösningen blev en billig trådlös router som jag kopplade till modemet och kör allt utom stationära på nu o sen har det funkat utan problem.
Citera
2012-04-18, 14:21
  #9
Medlem
Jankovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piwone
Vad har ni för internet leverantör?

Hade detta problem tidigare och då berodde det på att jag kör med adsl från bbb o då har man endast 5 ip adresser och hade jag då haft stationära avstängd nån dag o kört med typ bärbara/ps3 eller nån telefon så kunde jag helt plötsligt inte använda stationära på ett par dagar pga av att alla ip nummer hade blivit upptagna för tydligen så har inte modemet någon router funktion så adresserna delas ut av bbb som jag fattat det o då kunde det ta flera dagar innan det nollställdes så lösningen blev en billig trådlös router som jag kopplade till modemet och kör allt utom stationära på nu o sen har det funkat utan problem.

Har testat hemma, hos vänner samt med USB-internet, så det är iaf inte problemet i mitt fall
Citera
2012-04-18, 16:08
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jankovic
Har testat hemma, hos vänner samt med USB-internet, så det är iaf inte problemet i mitt fall


Låter som att nätverkskortet e mupp, inaktiverade du det när du testade med usbmodem? windows brukar vilja muppa sig o försöka köra över usb med wifi/nätverkskortet om dom e aktiva och den hittar någon kontakt med något annat nätverk
Citera
2012-04-19, 10:40
  #11
Medlem
dandylines avatar
Det började fungera igen efter dryga timmen.
Citera
2012-04-19, 11:09
  #12
Medlem
Germanias avatar
eh, vad du beskriver är väl när din wifi störs ut av grannar som lägger sig på överlappande kanaler. med lite tur räcker det att koppla ifrån och ansluta, annars får mar man försöka hitta en kanal med mindre störningar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback