31 399 besökare online
857 863 medlemmar • 45 856 387 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Arbetsliv och arbetsmarknad
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Cave
Medlem
Caves avatar
Alltså jag har läst på AMS.se och högskoleverket mm för att se vad man kan bli om man läser statskunskap/samhällsvetenskap. Jag funderar för närvarande att söka till samtliga samhällsinstitutioner där man inte kräver Matematik C men den utbildning jag främst är intresserad utav är fred och konfliktprogrammet i Umeå. Så nu vill jag gärna höra vad folk som har gått samhällsvetarprogram blivit efteråt samt helst erfarenheter från Umeå som studiestad och någon som ev gått just det programmet där?

bayern
Medlem
Gör Ma-C, ta en pool.mag examen i statsvetanskap. Traditionell utbildning med ett bra rykte. Sen så på dina uppsatser riktar du in dig på de områden som du är intresserad av, te.x freds och konfliktforskning.

Georg Christoph Lichtenberg

Cody
Medlem
Mohahaha, vill du bli arbetslös så ta en pol mag-examen... Visst, bra utbildning, men en sjuk jävla konkurrens när du söker jobb sen. Lycka till.

Säkre Sammy
Medlem
Säkre Sammys avatar
Vem skall anställa dig efter den utbildningen då? Tror du att det är stor efterfråga på personer med en Mag inom det området?

Cave
Medlem
Caves avatar
Mmm det kan man ju undra. Men frågan här i livet är ju om man ska utbilda sig inom något man är intresserad utav eller om man ska utbilda sig till något man får jobb inom men som man inte är intresserad utav?

Cody
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cave
Mmm det kan man ju undra. Men frågan här i livet är ju om man ska utbilda sig inom något man är intresserad utav eller om man ska utbilda sig till något man får jobb inom men som man inte är intresserad utav?

Det är en mycket intressant fråga att ställa sig efter att man varit arbetslös i ett halvår efter sin examen.

Malik
Medlem
Maliks avatar
Arbetslivsmöjligheter måste väl bero lite på inriktning också? Freds- och konfliktforskning måste ju rimligen vara sämre rent jobbmessigt än tex Handelsrätt eller Statistik?

Säkre Sammy
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cave
Frågan man skall ställa sig är om du kommer klaga på att du inte har arbete efter studierna....

Svara på ämne
Topp Dela »