Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-17, 20:14
  #1
Medlem
Hej fb!

Då jag inte har någon CD-rom på min Asus och ville installera ett program, så dunkade jag in skivan i frugans dator och förde över installationsfilen osv på ett USB-minne som jag sedan tryckte in i min dator.

När jag skulle installera programmet på min dator och tryckte på "Setup" filen kom följande fram:

"Error: Det går inte att hitta filen.

The MenuBox executable file can be run either with command line options, or from a directory containing a configuration file (e.g. menubox.ini), or from the root of a medium containing an autorun.inf file which references a MenuBox configuration file.

Tools:
- MenuBox Wizard
- Sign Project
- Check for updates

Information:
- MenuBox documentation
- MenuBox home page"

Vad är MenuBox och kan jag lösa detta på något sett, eller måste jag ordna en extern CD-rom?

Mvh
Diao
Citera
2012-04-17, 20:43
  #2
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Kan du inte bara göra en avbildning av skivan? Till exempel en .iso eller .img, flytta sedan över filen till datorn utan läsare och mounta sedan den i deamon tools på den andra datorn?
Citera
2012-04-17, 21:29
  #3
Medlem
Följdfråga: Hur gör man en sådan? :-)
Citera
2012-04-18, 07:10
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diao
Följdfråga: Hur gör man en sådan? :-)

Man kan utföra en avbildning med hjälp av ett brännareprogram, te.x med Nero Burning ROM.
Det finns en uppsjö med olika brännarprogram, men oftast så kostar dessa. Men här ett program som är gratis och som kan utföra en avbildning -> http://cdburnerxp.se/sv/features
Citera
2012-04-18, 07:34
  #5
Medlem
kimdah2002s avatar
menubox är ett html-installationsskal det brukar finnas dolda filer och mappar på cd'n. Slå på visa dolda mappar/filer och kopiera allt på cd'n till usb stickan så fungerar det...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback