Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-17, 17:01
  #1
Medlem
Quarrels avatar
Enligt uppgift blev Unto ihjälslagen med en spade. Mördaren dömdes till tio års fängelse och släpptes efter halva tiden.

Här är ett par artiklar om mördarens frigivning:
NT: Ett brev meddelade att mördaren var fri
NT: Ovanligt att morddömd friges efter halva tiden

Är det någon som sitter inne med mer information? Vem är GM?
Citera
2012-05-01, 15:18
  #2
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt uppgift blev Unto ihjälslagen med en spade. Mördaren dömdes till tio års fängelse och släpptes efter halva tiden.

Här är ett par artiklar om mördarens frigivning:
NT: Ett brev meddelade att mördaren var fri
NT: Ovanligt att morddömd friges efter halva tiden

Är det någon som sitter inne med mer information? Vem är GM?




Enligt rykten så hade Unto blivit ihjälslagen med en spade o sedan skulle GM ringt polisen o när polisen kom till plats var GM på väg att lasta in Unto i bagautrymmet på en bil.

Sommaren 1997 mördades 49-årige Unto Korhonen i Hults bruk av en 35-årig Åbybo. Mordet ägde rum under en fest och båda männen var kraftigt alkoholpåverkade. Det började med en diskussion om försäljningen av en fastighet i Karelen. Det slutade med att 35-åringen slog en spade flera gånger mot Unto Korhonens hals.
35-åringen dömdes till tio års fängelse. De anhöriga lämnades att leva med det plågsamma minnet.
Citera
2012-05-01, 17:56
  #3
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Enligt rykten så hade Unto blivit ihjälslagen med en spade o sedan skulle GM ringt polisen o när polisen kom till plats var GM på väg att lasta in Unto i bagautrymmet på en bil.

Sommaren 1997 mördades 49-årige Unto Korhonen i Hults bruk av en 35-årig Åbybo. Mordet ägde rum under en fest och båda männen var kraftigt alkoholpåverkade. Det började med en diskussion om försäljningen av en fastighet i Karelen. Det slutade med att 35-åringen slog en spade flera gånger mot Unto Korhonens hals.
35-åringen dömdes till tio års fängelse. De anhöriga lämnades att leva med det plågsamma minnet.
Tack för det. Finns det någon som vet mer?
Citera
2012-05-29, 20:04
  #4
Medlem
maxipowers avatar
Bump
Citera
2020-04-28, 15:50
  #5
Medlem
Jag har landställe bara stenkast från stugan där brottet i fråga begicks. Jag existerade inte vid incidentens tidpunkt men vad jag har förstått så stämmer det att bråket var gällande en fastighetsaffär. Dock har jag även hört att mannen som bodde där tillverkade och sålde bl.a hembränt och att det kanske också var med i bilden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback