2012-07-20, 23:22
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
Här i Thailand påstås det att IKEA kommer de att sälja sin öl på varuhuset i Bangkok. Tror inte det kommer att hända i Sverige enl artikeln. Hmm IKEA-öl, låter inte så lockande men man vet aldrig.

Jag har dock svårt att tro att IKEA skulle börja producera öl. Känns inte helt sant...men men.

Kostar den 5 kronor så.
En korv och en starköl tack! Förfest på IKEA.
Citera
2012-07-21, 01:15
Medlem
Ännu ett företag som ska sluta fokusera på sin på det som gjorde dom kända.

Hemelektronik och Öl för ta och skärp er och håll er till det ni är bäst på.

Snart kommer säkert elgiganten och siba börja göra möbler
Citera
2012-07-21, 01:19
Medlem
ScrantonStranglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Pioneer slutade med tillverkningen av plasma-TV för flera år sedan. Panasonic köpte tekniken och använder den i sina apparater.

Samsungs dyraste modeller är grymma
Aha ok. Jaha då blir det till att fortsätta köra med panasonic då Samsung blir det icke igen för mig del då alla mina har rasat. Men då har jag inte kört med deras dyrare modeller heller.
Citera
2012-07-21, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScrantonStrangler
Aha ok. Jaha då blir det till att fortsätta köra med panasonic då Samsung blir det icke igen för mig del då alla mina har rasat. Men då har jag inte kört med deras dyrare modeller heller.
Ursäkta att jag svär i Samsung-kyrkan här va, men jag är Sony-mannnen. Japp, jag erkänner. Jag gillar Sony. Men OK, ja, Panasonic är bra också.
Citera
2013-02-01, 00:51
Medlem
Pankreatits avatar
Bumpar denna och hör om någon har provat/köpt?
Citera
2013-02-12, 20:16
Medlem
Jaha, det är kinesiska TCL som tillverkar tv och ljudsystem åt
IKEA Uppleva.

Men, vem köper en tv eller ljudsystem utan att ens få läsa specen?
Senast redigerad av Pytt-I-Pannan 2013-02-12 kl. 20:21.
Citera
2013-04-28, 09:58
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Bumpar denna och hör om någon har provat/köpt?

Jag vet att Ljud&Bild har testat och idag fanns i princip samma test i Sydsvenska Dagbladet. Tyvärr fungerar inte länken till artikeln.

Sammanfattar man Sydsvenskans artikel bör man nog satsa sina pengar på något annat än hemelektronik från IKEA...vilket vi visste från början.

Enligt Sydsvenskan "fungerar inte TVn bra till film eller sport" och "ljudet lämpar sig inte speciellt väl till musikåtergivning".
Citera
2013-04-28, 11:49
Medlem
slarvers avatar
Tja!

Köpte en ´UPPLEVA´ tv på 32" på IKEA till dotterns rum, med wifi-dongle och väggfäste så gick kalaset på ca 4k.

Valet på IKEAs tv var just att man ialla fall på pappret får mkt för pengarna.

Hade väl inga riktigt stora förväntningar, är heller inge audiofil, så jag bryr mig egentligen inte så mkt emellan bra bild och bäst bild!

Men TV är helt ok, än så länge, slimad och snygg design.
Gränssnittet är basic, och navigeringen i menyerna känns en aning seg.

Sen har den inte stöd för java så det sket sig att streama från svtplay, vilket jag hade hoppats på, lite surt.

Men den inbyggda mediaspelaren funkar fint och de flesta formaten funkar att köra från en usb sticka.
Citera
2013-04-28, 14:46
Medlem
Nytt-kontos avatar
Bara lyssnat på den på IKEA i deras provlyssningsrum. Lät ungefär som dom inbyggda högtalarna i en bättre tv. Vet inte om dom hade låst volymen men hade dom inte så var det bland det lägsta ljudet jag har hört för ett så pass "stort" högtalarsystem. Och bas? nä det fanns det ingen där..
Citera
2014-02-08, 19:46
Medlem
Ratis avatar
Dom är då i alla fall inte billigare än någon annan nätbutik.
Citera
2014-02-09, 08:06
Medlem
Rebali179s avatar
Det är Thomson som gör TV;n åt IKEA. Vissa tycker att "Uppleva" är en flopp & andra tycker att det är bra saker, Själv så äger jag inte någon "Uppleva".

När det gäller ÖL på IKEA så finns den i Linköping. Ljus & Mörk Lager av Krönleins Bryggeri.
Den ljusa ÖLen är rätt blaskig. dock så kostar den 40 kr & bara säljs i Resturangen
dock inte där man köper Korv med bröd
Citera
2014-02-18, 03:12
Medlem
Roligt, inget som påminner om konkurrens skall man klaga på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in