Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-16, 23:52
  #1
Medlem
Jag använde det inbyggda g-mail programmet som finns i iPhone för att logga in på min GMail.

När jag loggade in idag så står plötsligt mitt mobilnummer där ifylld, med knappen "save and continue" utan skippknappen som brukar finnas där. När jag tryckte på bakåtknappen så förvann alltihop.

Hur som helst: iPhone mailappen som kommer med telefonen levererar ditt telefonnummer till google.

Använd istället en separat webbläsare eller något för din GMail på iPhone.
Citera
2012-04-16, 23:56
  #2
Medlem
raajtans avatar
Den gjorde inte det för mig iallafall, men jag har inte det senaste ios5
Citera
2012-04-16, 23:57
  #3
Medlem
endures avatar
Känner inte alls igen det du beskriver. Använder Gmail med iPhones mail-app dagligen.
Citera
2012-04-17, 00:30
  #4
Medlem
Jag kan ha fel ang. detaljen om vilken app jag använt. Kanske Safari fyller i det där när man surfar in på gMail? Jag vet inte. Men en sak är säker:
jag har inte angett mitt mobiltelefonnummer i mitt g-mail konto. Det skulle aldrig falla mig in!

Jag ävnänder ios 5.1.

Det är möjligt att ni inte fått upp den där "registrera telefonnummer"-rutan än. Den verkar komma sporadiskt.

Det var inte webbläsaren som fyllde i det själv heller. Numret fanns där.

Google har på något jävla sätt kopplat mitt telefonnummer med min epost. Den mest sannolika källan jag kan tänka mig är min iPhone.
Citera
2012-04-17, 01:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nematoden
Jag använde det inbyggda g-mail programmet som finns i iPhone för att logga in på min GMail.

När jag loggade in idag så står plötsligt mitt mobilnummer där ifylld, med knappen "save and continue" utan skippknappen som brukar finnas där. När jag tryckte på bakåtknappen så förvann alltihop.

Hur som helst: iPhone mailappen som kommer med telefonen levererar ditt telefonnummer till google.

Använd istället en separat webbläsare eller något för din GMail på iPhone.

.. Och?
Citera
2012-04-17, 01:44
  #6
Medlem
freXers avatar
Ja vad spelar det för roll, utveckla?
Citera
2012-04-17, 01:48
  #7
Medlem
iAlexs avatar
Jag förstår inte problemet..
Citera
2012-04-17, 02:35
  #8
Medlem
sedans avatar
Det kan vara ett framtida problem om google skulle få för sig att skicka ut reklam, exempelvis.

Jag är aldrig bekväm med det.
Citera
2012-04-17, 02:44
  #9
Medlem
libbens avatar
Testa att ta bort nummret på något sätt?
Citera
2012-04-19, 09:43
  #10
Medlem
Daineas avatar
Jag litar personligen inte på google för fem öre. Jag hade nog funderat på en annan mailleverantör istället TS, det är förmodligen det enklaste.
Citera
2012-04-19, 16:12
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Jag litar personligen inte på google för fem öre. Jag hade nog funderat på en annan mailleverantör istället TS, det är förmodligen det enklaste.

Vad finns det att välja mellan?

Det är allmänt känt att hushmail läses av deras regering helt fritt. Godtyckliga mail läses, om jag minns rätt. Det kanske är en uppgradering om man jämför med googles profilering, en smaksak kanske.

Hotmail är ju bara att glömma. Då kan man räkna med att få sin mail lagrad för alltid i något FRA-liknande arkiv.
Citera
2012-04-19, 16:43
  #12
Medlem
gavlips avatar
Är också intresserad av ett bra alternativ till gmail.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback