29 256 besökare online
856 893 medlemmar • 45 816 555 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Terrorism
Svara på ämne
Ämnesverktyg
NothingToLose
Medlem
NothingToLoses avatar
Breiviks försvarsadvokat Tord Jordet: Har du också varit i kontakt med journalister efter förhöret i går?

Alpha Kallon: Ja, jag träffade två journalister efter förhöret, de kom till mig.

Jordet: Sa de vad din vän hade berättat för dem?

Kallon: De sa att historien var nästan den samma som den jag hade berättat för dem.

NothingToLose
Medlem
NothingToLoses avatar
Jordet: - Var du tillsammans med Breivik varje dag han var i Liberia?

Kallon: - Nej.

NothingToLose
Medlem
NothingToLoses avatar
Kallons historia om vad som hände i Liberia stämmer dåligt överens med det som Farhat har berättat. Dessutom har Kallon sagt att han var säker på att Breivik inte träffade någon serb i Liberia men nu visar det sig att Kallon inte har haft så stor koll på vad Breivik har gjort på kvällarna eftersom han inte bodde nära Breiviks hotell utan det var hans företag som låg nära hotellet.

doyomya
Medlem
"Hallgren; - Monrovia er jo en liten by, visste du om det bodde noen europeere der i det hele tatt?"

Monrovia är huvudstad i Liberia i Västafrika och hade cirka 1 miljon invånare vid folkräkningen 2008.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Monrovia

Är det något jag har missat? Så liten stad att man känner alla och vet allt som händer?

NothingToLose
Medlem
NothingToLoses avatar
Kallon säger att det inte var inbördeskrig i Liberia när Breivik var där.

NothingToLose
Medlem
NothingToLoses avatar
Breivik: Når jeg kom ned var Liberia i borgerkrig og rebellene hadde omringet hovedstaden.

NothingToLose
Medlem
NothingToLoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doyomya
"Hallgren; - Monrovia er jo en liten by, visste du om det bodde noen europeere der i det hele tatt?"

Monrovia är huvudstad i Liberia i Västafrika och hade cirka 1 miljon invånare vid folkräkningen 2008.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Monrovia

Är det något jag har missat? Så liten stad att man känner alla och vet allt som händer?

Breivik kommenterer Kallon : Og det var masse flyktninger i byen. Veldig uoversiktlig. Nå vet jeg ikke hva Alfa mener med «liten by», men det er i alle fall 500.000 mennesker i Monrovia, inkludert disse flyktningene. Byen var beleiret og full av flyktninger.

PhDSalander
Medlem
PhDSalanders avatar
Den här Kallon är ju helskum. I mina öron låter det som Michel och Kallon i själva verket har lurat Breivik på pengar och sagt att de ska hitta diamanter till honom. Så har de till en början varit givmilda , Kallon säger Breivik FICK pengar av honom först och fick låna bilen. Men de var ju varje gång de körde själva med! Bevisat blev nu att Breivik med all sannoliokhet inte kört bilen själv och knappast åkt någonstans själv , dels för att han "i alla fall inte skulle hitta vägen" säger Kallon.

Varför skulle två okända män ge en annan okänd man pengar? För att denna okända man sen ska skicka så mycket pengar som han gjort och lita på att dessa skall användas till att köpa diamanter?

Så säger Kallon att de pengar Breivik skickade för att de skulle köpa diamanter inte räckte ( alltså andra gången pengarna inte räckte till diamantköp) för att de var tvungna att "åka från by till by och från hotell till hotell, när de letade efter diamanter". Så jävla svårt att hitta låter osannolikt.
Alla verkar ljuga på sitt håll här!

Jag tror Breivik ljuger att det är en coverup för sin story om serben. Jag tror Michel och Kallon ljuger för att de vet att de har lurat Breivik. I inga fall har det funnits några diamanter.
Breivik måste hitta på detta för att rädda sitt ansikte att ha blivit lurad av två liberianer.
Verkar som Michel slagit i Breivik i deras inledande kontakt att " kom hit ska vi hjälpa dig att bli rik" - .

Eller vad tror ni????

NothingToLose
Medlem
NothingToLoses avatar
Två saker som är märkliga är att Alpha Kallon kallar miljonstaden Monrovia för en liten stad där alla känner alla och att han säger att det inte var inbördeskrig där år 2002.

Grandioso
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Breivik:
– Den här serben som jag skulle träffa var väldigt rädd för att avslöjas, och jag var rädd för att han skulle avrätta mig.

Jösses...tänka sig att Breivik har varit rädd...det trodde jag inte om honom, denne
store starke man med sitt enastående självförtroende...

Nej fan - någon eller några serber existerar inte i den här historien, det är ju bara rent
jävla trams och det fattar ju snart alla, även de konspiratoriskt lagda! Bullshit, nothing else.
Breiviks fantasivärld med riddare och mentor och allt vad det är kan han försöka pracka på
oss bäst han vill. Det förblir sagor. Däremot är det han gjort sig skyldig till verkligt nog.
" Medan Översverige mässar “inkludering”, “tolerans” och “mångfald” från sina privilegierade trädgårdsidyller plågas allt fler svenskar av en vardag som är långtifrån “tolerant”, men där otrygghet, våld och politisk demonisering av oliktänkande ökar mer och mer. Hur hycklarna i den svenska överklassen kan se sig själva i spegeln dag efter dag är en gåta för anständiga människor.” (Danska filosofen Eva Agnete Selsing.)

christery
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Breiviks fantasivärld med riddare och mentor och allt vad det är kan han försöka pracka på
oss bäst han vill. Det förblir sagor. Däremot är det han gjort sig skyldig till verkligt nog.

Men han har lagt ut denna fantasivärld på nätet, får massmedia i en otrolig uppslutning via rättegången.

Det djävliga med rättegången är ju att han får mer "PR", som någon vitsig sagt så är all PR utom din egen dödsruna bra PR. Och i ABBs fall så är jag inte ens säker på undantaget.
Senast redigerad av christery år 2498 kl. -07:62 .

NothingToLose
Medlem
NothingToLoses avatar
Varför skulle Breivik ljuga om detta när han inte har ljugit om något annat i polisförhör tidigare?

Det kom ju fram nu att Kallon inte bodde i närheten av Breiviks hotell och på kvällarna visste han inte vad Breivik gjorde. Kan inte Breivik ha träffat någon då?

Citat:
18 mars 2002 köpte Anders Behring Breivik två rådiamanter och en lins hos butiken Bergmannen i Oslo.
http://www.dagbladet.no/2012/05/30/n...epet/21845891/

Och varför köpte Breivik två diamanter innan resan till Liberia? 17 april reste han till Liberia.

Svara på ämne
Topp Dela »