Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-01-14, 17:42
  #37
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Det närmaste jag kan komma att tänka på är "scoop", ett svenskt kortspel där man ska få ihop rubriker som liknar kvällspressens. Inte riktigt samma koncept men det är väl så nära en svensk utgåva man kan komma just nu.
Personligen har jag aldrig sett charmen med CAH, jag har visserligen heller inte spelat det, men känner inte heller något behov av att göra detta.

Lite kul slutsats ändå.

Men jag förstår, jag tänkte likadant till en polare drog fram det, och det var faktiskt ruggigt kul.
Mest för alla diskussioner som uppstod, ilskan och frustrationen när folk gjorde fel val.
Citera
2016-01-14, 18:03
  #38
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Lite kul slutsats ändå.

Men jag förstår, jag tänkte likadant till en polare drog fram det, och det var faktiskt ruggigt kul.
Mest för alla diskussioner som uppstod, ilskan och frustrationen när folk gjorde fel val.
Jag har spelat liknande spel och har sällan haft det speciellt roligt när jag spelat dessa. Föredrar att skippa hela party-genren med spel och om det ändå ska spelas tycker jag bäst om dixit.
Citera
2016-01-14, 23:28
  #39
Medlem
Mycket skoj spel. Förstår att det blivit såpass stort som det blivit.

Men jag har framförallt spelat via en app online och jag är osugen på att köpa kortspelet, för jag kände redan efter några dagars onlinespelande att det började bli segt när samma kort dök upp om och om igen.

Men om jag behövde ännu ett partyspel att ha hemma skulle jag köpa det. Det här är ju nåt man kan plocka fram ifall man får polare som middagsgäster och vill göra nåt enkelt efter maten.
Citera
2017-11-15, 17:37
  #40
Medlem
Antivalents avatar
Tydligen så har CAH nu blivit politiska, köpt en länga mark längs den mexikanska gränsen och gör allt i sin makt för att USA inte ska bygga muren.

Kanske ska ligga i annat forum, men va fan...

https://www.cnet.com/news/cards-agai...-donald-trump/
Citera
2017-12-10, 05:32
  #41
Medlem
BDnrjs avatar
Love this game! Always play it with my american friends. Best one I got:
Why is mommy crying?
- A salty surprise
Citera
2019-01-03, 12:13
  #42
Medlem
Det här är ett bra spel om ni vill få reda på hur pass fullkomligt värdelösa era vänner och bekantas engelskakunskaper är.

Hade förväntat mig bättre av sena 80-talister och tidiga 90-talister, men efter ett tag satt man och höll på minst hälften av korten i vetskapen om att medspelarna hade suttit och försökt tyda korten som om det var högläsning i tredje klass.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback