Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-23, 00:15
  #433
Medlem
Gladkillepunktses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zombieheadshot
Har testat GW2, det var ett bra spel men hade ingen själ och dom där random eventsen hände konstant så var inga random events direkt... Pvpn var okej men som sagt spelet hade ingen skön känsla det var därför det dog.

Skrev du precis att Gw2 har dött? Jag kan säga att det är fler som spelar det nu än vad det var vid release.

Dock det mmorpg som jag håller mig kärt till är Tibia. Det var det första jag spelade och jag blev förälskad direkt, har många minnen från det spelet.

Sen har vi WoW vilket jag spelat sen classic och jag skulle nog säga att det är det bästa mmorpg jag har spelat.
Jag gillar olika delar från olika mmo. PvE i WoW finns det inget annat spel som slår enligt mig och speciellt inte Gw2. Gw2 har bra PvE men inte i klass med WoW helt enkelt.

Pvpn i WoW var sjukt kul också men jag tycker dock arena kunde vart bättre på olika sätt. Jag saknar roliga battlegrounds i Gw2 och känslan att bara roama runt med sin Warrior och slakta folk.

Det finns saker jag saknar i Gw2 som bättre PvE, roligare bgs m.m som fanns i WoW men även saker jag saknade i WoW som Gw2 har t.ex WvW, Living story m.m.

Jag tycker alla mmo är bra på sitt sätt och jag respekterar alla som har sin egna åsikt om vilket som är bäst
Citera
2014-06-01, 14:51
  #434
Medlem
Tonmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskarsvensson1
Det är inte samma snack om MMO spel längre. Jag kommer ihåg Ultima Online, har fortfarande inte hittat något MMO som kommit i närheten av Ultima Online. SKulle vilja se en remake

Håller verkligen med, har försökt testa en massa som kör i samma stuk men dem får aldrig till det.

Men blan de så kallade "themepark" mmorpg-spelen så är GW2(Guildwars 2) utan tvekan det bästa, estetiskt så är det underbart vackert, lätt att komma in i och där är mycket att göra. Devsen jobbar verkligen stenhårt för att det inte ska bli stelt och enformigt med nya living world events helatiden.
Citera
2014-06-03, 10:52
  #435
Medlem
Elsharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zombieheadshot
Håller nog med om WoW men bästa alternativet förutom WoW? För känner bara att man får en typ av ångest när man startar spelet slutar bara att man bara springer i cirklar.

Det med FPS så är ju favoriten MW2 även fast det inte har något o göra med MMO/RPG men för min del gibbar jag mest BF4 nu.

Har du provat FFXIV ARR? Har provat många mmo genom åren men inget slår storyn in detta spel och inget annat spel har gett mig samma "wow" känsla. Otroligt vackert spel. Är dock en evighetsgrind när man når maxlevel och rng kan vara ett helvete. Kommer ihåg när jag jagade mitt Ifrit HM wep till min paladin och fick döda den förbannade bossen 40+ gånger innan det droppade... Och det var bara början av gearandet
Citera
2014-06-27, 18:36
  #436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaaim
Håller starkt med individerna ovan. Wow är fortfarande det starkaste, även fast det gått ut för rejält då jag slutade efter litch king. Förmodligen för att det var det första riktiga MMO och att det var riktigt stort när det kom ut samt att blizzard levererar.

För Fps måste jag säga Cs i alla dess former då jag anser att det gick ut för tex COD när wwII temat dog ut. 1.6 är en riktig mysig klassiker och cs go är den bästa av de nyare cs spelen, även fast 1.6 är den bästa och kommer förmodligen alltid varit det. Happy gaming!

WoW är möjligtvis forfarande ett av de bättre. Men det var inte det första riktiga mmo spelet och Blizzard har inte riktigt levererat sedan starcraft1.
Citera
2015-04-27, 20:01
  #437
Medlem
Relays avatar
Måste ge mig in i denna diskussionen. Har aldrig spelat WOW däremot känner jag en som var en riktigt bra WOW lirare. Har knappt ens sett WOW hur det ser ut. Funderar dock på att köpa ett MMO och jag har efter att spånat runt fastnat för dessa.

Age of Conan Online
Eve Online
The elder Scrolls Online
The secret World

Men kan planerar bara att köpa en av dessa så jag hoppas på viss hjälp.

Sedan måste jag kommentera vissa som tycker att man måste spelar hela dagarna annars så ska man inte spela MMO
(FB) Finns det något MMO som är värt att spela idag?
Är det för svårt eller tar för lång tid så kanske många tröttnar jag är själv en casual gamer, har inget val då jag har ett liv utanför spelen och heltidsjobb. Jag kan inte eller orkar lägga ner 9 timmar varje dag på spel.
Citera
2015-12-17, 23:03
  #438
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zombieheadshot
Har testat GW2, det var ett bra spel men hade ingen själ och dom där random eventsen hände konstant så var inga random events direkt... Pvpn var okej men som sagt spelet hade ingen skön känsla det var därför det dog.

Tera var ett sjukt najs spel! Combaten var sjukt grym och älskade instancerna men det kändes som man spelade i loop-holes. Det hände inget nytt...

Gw2 Har överlägset bästa pvpn av alla mmorpg..
Har inte prövat raidsen i gw2 men sägs vara svårt.

Gw2 är påväg uppåt medans WoW sjunker..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback