Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-09, 11:04
  #337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savour
Åter till frågan.. ni som hävdar att ni ser spöken, vilken känsla får ni när det inträffar? Vill ni se dessa och vad gör ni när det väl händer?

Får ett lugn. Känner mig trygg och är aldrig rädd. Har aldrig blivit rädd av de som besökt mig hemma. Det spökar dock inte här, utan de jag sett är såna som har hälsat på, kommit och sett så allt är bra.

Gör inget speciellt, de är inte här så länge, men tillräckligt för att jag ska hinna känna lugnet och tryggheten. Jag vet vilka de är.
Citera
2017-07-09, 15:21
  #338
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterbium
Får ett lugn. Känner mig trygg och är aldrig rädd. Har aldrig blivit rädd av de som besökt mig hemma. Det spökar dock inte här, utan de jag sett är såna som har hälsat på, kommit och sett så allt är bra.

Gör inget speciellt, de är inte här så länge, men tillräckligt för att jag ska hinna känna lugnet och tryggheten. Jag vet vilka de är.

Ju mer detaljer desto bättre, försöker förändra världen!
Du är högt värderad för vittnesmålet du delar med dig!
Citera
2017-07-09, 15:30
  #339
Medlem
Vindarna ute är faktiskt igentligen spöken. dom går och lägger sig på natten presis som vi, men dom syns inte men dom känns, dom har bara kännslor inget kött och blod, den helige anden amen.
amen vad har Gud med spöken å göra nu då hehe

Gud har ju sagt till mig , när vi dör kommer vi orbita jorden i tusentals år och kunna se ner på när och
kära, spökena är isf vi själva när vi dött. molnen är vi . själen svävar bland molnen.

Spökena är dom som vill ner till jorden igen av någon anledning avundsjuka på vissa för
vad dom missade i livet, därav lyckas dom på någe sätt ta sig ner till vår nivå för att
dom vill få del av vårat liv igen.

blir ju rätt jobbigt sväva runt i tusentals år å tänka vad man borde gjort

tid att tänka !
__________________
Senast redigerad av troligengud 2017-07-09 kl. 15:38.
Citera
2018-03-07, 23:59
  #340
Medlem
Jag såg ett spöke när jag gick i en korridor svart äcklig kvinnligt hår (ansiktslös) säger inte mer än så
Citera
2018-03-10, 01:29
  #341
Medlem
grey.eagles avatar
Ni borde läsa lite om Doris Bither. Gjordes till o med en film om det hon var med om. The entity

https://www.ranker.com/list/true-sto.../jacob-shelton
Citera
2018-03-10, 21:34
  #342
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Jag upplever spöken i stort sett bara i gränslandet mellan dröm och vakenhet, vilket skulle kunna förklara dem som att delar av hjärnan fortfarande drömmer, medan andra delar av hjärnan börjat vakna.

För något år sedan vaknade jag och upplevde att det stod en mörk gestalt vid sängen. Jag bad den argt försvinna för jag ska sova, så vände jag mig om och sov vidare. En dröm?
På morgonen stod en pall bredvid sängen som jag alltid har vid väggen på andra sidan rummet. Hade jag varit uppe i sömnen och flyttat pallen till min säng? Eller hade någon suttit vid min bädd under natten?

De flesta upplevelser kan för den rationelle förklaras bort som drömmar, trötthet, förändrat medvetandetillstånd, sensorisk över- eller understimulering eller etc men upplevelserna kan ändå kännas verkliga.

Jo, jag kan välja att se saker skeptiskt, men väljer att tro på övernaturligheter för det är kul och religioner och andliga inriktningar innehåller ibland intressanta filosofier.
Citera
2018-03-10, 22:06
  #343
Medlem
Buhos avatar
tro inte allt e spöke, på andra sidan
Citera
2018-04-01, 00:28
  #344
Medlem
musse4711s avatar
Spöken !.. vist jag är gift med ett.
men säg inget.
Citera
2018-04-01, 20:07
  #345
Medlem
Mandateofheavens avatar
Jag brukar prata lite med dom. typ tja läget då?
Citera
2018-04-02, 01:53
  #346
Medlem
Trolltestets avatar
Jag ser spöken ALL THE FUCKING TIME, och de var ett sannt problem för mig ända tills jag insåg att samtliga var skapade av min egna fantasi och min förmåga att kunna skapa mönster utan luft, särskilt i mörker.

Efter det har jag vidhållit vetskapen av att de är fantasifoster, men behållit tanken om att de är mina vänner, vilket skapat en medvetet psykologisk Placeboeffekt som jag har nytta av än idag.


Citat:
Ursprungligen postat av Mandateofheaven
Jag brukar prata lite med dom. typ tja läget då?

Det är en BRA inställning till "dem".
Citera
2018-04-02, 03:06
  #347
Medlem
Mandateofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag ser spöken ALL THE FUCKING TIME, och de var ett sannt problem för mig ända tills jag insåg att samtliga var skapade av min egna fantasi och min förmåga att kunna skapa mönster utan luft, särskilt i mörker.

Efter det har jag vidhållit vetskapen av att de är fantasifoster, men behållit tanken om att de är mina vänner, vilket skapat en medvetet psykologisk Placeboeffekt som jag har nytta av än idag.




Det är en BRA inställning till "dem".

Ja man kan även lägga till "Hur fördriver du din dötid då? Spelar du CS?"

Nej men att prata med döda är "Necromancy" vet inte vad det kallas för på svenska.

Det är en mörk magisk förmåga. Så det är bra att hålla sig borta ifrån det.

Ett bra tips är att inte vara någon spökjägare och jaga ner alla stackars spöken. Dom blir mer rädda för er en vad ni blir för dom.

Jag brukar ha som regel att spöken får kontakta mig om dom vill nått. Jag söker aldrig upp spöken jag inte känner pågrund av att det är "Necromancy". Spöken är vad vi kallar döda människor vars själar är kvar på jorden typ. Jag går inte runt på stan och jagar människor... det är typ samma sak.

En fråga till dig bara Trolltestet. Ser du dom lika tydligt som du ser levande människor? Att du inte kan se skillnad på vem som är levande eller död på stan? Eller är det typ som att du ser dom i "The spirit dimension" att dom är så att säga lite transparanta?
__________________
Senast redigerad av Mandateofheaven 2018-04-02 kl. 03:33.
Citera
2018-04-02, 04:06
  #348
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandateofheaven
Ja man kan även lägga till "Hur fördriver du din dötid då? Spelar du CS?"

Jag personligen fördriver tid genom att meditera i sittande position för att sedan kort därefter tillåta mig att klardrömma.
Via en kombination av sk. "Mikrosömn" samt en portion "Klardrömsfantasi" så kan man skapa relativt intressanta holografiska världar för sig själv under sådant tillstånd.


Citat:
Ursprungligen postat av Mandateofheaven
Nej men att prata med döda är "Necromancy" vet inte vad det kallas för på svenska.

på Svenska heter det HUMBUG, och är ett resultat av vågade psykologiskt medvetna som valt att skapa en mystik kring egenskaper som vilken människa som helst kan behärska, för att sedan försöka få det att framstå som något som bara DE kan göra (samt de som betalar för och fullföljer deras träningsprogram).


Citat:
Ursprungligen postat av Mandateofheaven
Det är en mörk magisk förmåga.

I helvete heller.
Din tolkning av detta är DJUPT Ortodox Kristen till sin natur.
Om jag inte visste bättre så skulle jag kalla dig för Ryssjävel by now...


Citat:
Ursprungligen postat av Mandateofheaven
Ett bra tips är att inte vara någon spökjägare

"Spökjägeri" tillät mig att bryta ned och analysera dessa mysterium i dess beståndsdelar och analysera dem en och en, vilket sedermera ledde mig till mina Nuvarande slutsatser.

I UNDERSTAND why the Christian Status Quo would find a PROBLEM with that.
Do You?


Citat:
Ursprungligen postat av Mandateofheaven
En fråga till dig bara Trolltestet. Ser du dom lika tydligt som du ser levande människor?

Nope, levande människor har en helt annan typ av aura än döda.

Jag ser MER än så dock. Jag kan se skillnad på Mindset's och Mindset's, bland LEVANDE människor, och jag behöver oftast inte ens se något de skrivit innan, utan VET det INTUITIVT.

För den förmågan har jag dock ingen vetenskaplig förklaring ännu, annat än att vi via "timescape" är en och samma individ, och där enda skillnaden är vår fas- och frekvens. Om någon människa skulle lära sig avkoda denna fas- och frekvens however, så skulle denne människa troligtvis kunna läsa varenda människas nuvarande mentala setup genom att enbart FOKUSERA på personen ifråga.

Scary, eh?

__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2018-04-02 kl. 04:56.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback