Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-31, 13:57
  #253
Medlem
cerealtubemans avatar
Jag har svårt för att tro på spöken. En del fenomen har inte vetenskapen lyckats förklara än som ljud Sky trumpets och hum sound.
Citera
2016-11-14, 00:35
  #254
Medlem
ebburs avatar
har sett utomjordingar men aldrig spöken
Citera
2017-04-03, 00:00
  #255
Medlem
Vette fan vad som finns men har sett skuggor utan kropp, fotsteg i korridorer (med andra som också hört utan att jag berättat att jag hör dessa). I en stuga flera mil från närmaste människa så sprang "någon" ner mot mig i en spiraltrappa från övervåningen, sett en lampa flytta sig över en fönsterbräda och katten blev galen i samband med det och gjorde kaffeved av den stängda dörren med sina klor.. Andra liknande saker.. Och nu säger jag inte att det finns spöken utan att knepiga saker sker ibland som inte går att förklara.. Personligen tror jag det finns något..
Citera
2017-04-03, 09:15
  #256
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Kallas det inte glutamatexocytos och behandlas med neuroleptika?

Skämtåsido..

Aldrig upplevt något så tydligt.
Citera
2017-04-03, 14:03
  #257
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaitumkebab
Vette fan vad som finns men har sett skuggor utan kropp, fotsteg i korridorer (med andra som också hört utan att jag berättat att jag hör dessa). I en stuga flera mil från närmaste människa så sprang "någon" ner mot mig i en spiraltrappa från övervåningen, sett en lampa flytta sig över en fönsterbräda och katten blev galen i samband med det och gjorde kaffeved av den stängda dörren med sina klor.. Andra liknande saker.. Och nu säger jag inte att det finns spöken utan att knepiga saker sker ibland som inte går att förklara.. Personligen tror jag det finns något..

Känner du någon som tror att inget finns?
Citera
2017-04-03, 21:46
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Känner du någon som tror att inget finns?
Ja visst.. Många.. Ateister.. Man föds lever och dör...
Citera
2017-04-03, 22:28
  #259
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaitumkebab
Ja visst.. Många.. Ateister.. Man föds lever och dör...

Det är inte detsamma som att inte tro att något finns. Något finns ju alldeles uppenbarligen.
Citera
2017-04-03, 23:00
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Det är inte detsamma som att inte tro att något finns. Något finns ju alldeles uppenbarligen.
Nå jo...
Citera
2017-04-14, 15:55
  #261
Medlem
Freixenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Känner du någon som tror att inget finns?
Man kan hävda att inget finns i den meningen att allt materiellt saknar beständig substans. Dvs föds-lever-dör.
Citera
2017-04-15, 10:04
  #262
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Jag har svårt för att tro på spöken. En del fenomen har inte vetenskapen lyckats förklara än som ljud Sky trumpets och hum sound.

Håller med. Har också svårt att tro på spöken. Finns spöken så skulle det också kunna vara så att drogutlösta psykoser jag ådragit mig egentligen inte varit psykoser utan skulle kunna bero på att droger och dygntals utan sömn öppnat upp sinnen i mig vilka låtit mig se saker man normalt inte ser. Då jag under en del psykoser upplevt saker som närmast kan förklaras som övernaturliga fenomen.
Citera
2017-04-15, 10:07
  #263
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebbur
har sett utomjordingar men aldrig spöken

Kan du utveckla lite? Vart såg du dem och hur såg det ut? Kanske kan du försöka göra en fantombild i paint eller på papper och scanna in sen lägga upp?

Lite OT då det handlar om spöken men vem vet, kanske du har sett utomjordingars spöke alt spöken.
Citera
2017-04-21, 17:58
  #264
Medlem
Jag förstår om folk inte tror på spöken och andar. Jag tror inte heller på att människor dör och sedan blir spöken. Vad jag däremot tror på är osynliga väsen eftersom att jag själv brukar få besök hemma. Förra sommaren trodde jag inte på sånt men efter i höstas så är det ingen tvekan om det för min del.

Oftast sker det när solen är nere och varför den dyker upp är för mig en gåta. Den kommer och går lite som den vill eftersom att vissa kvällar kan det vara knäpptyst och lugnt hemma och tvärtom. Jag är inte en sån som skriker spöken vid minsta ljud men när den syns så finns det ingen tvekan om det är naturligt eller inte. Har sett saker röra sig mitt framför ögonen på mig, figurer som går runt i lägenheten och vita/gula ljusklot som svävar. Även katten som är ganska "vaktig" uppför sig skumt.

Precis som någon skrev tidigare så behöver inte det ena utesluta det andra. Jag tror att saker och ting sker pga vetenskapliga skäl och vissa saker pga andra entiteter. Har familjemedlemmar som reagerat konstigt hemma hos mig och även kompisen som va kattvakt en helg hos mig berättade. Han sa att han sett någon svart figur stå o glo och små ljusklot sväva runt lite var som.

Från början var det skrämande och pulsen öka varje gång men blivit van med tiden.
Det tog 26 år för mig att upptäcka den här världen och jag trodde inte på det från början. Hört massor med historier tidigare men aldrig upplevt det. Än idag så kommer den ibland och börjar röra vid saker när jag sitter vid tvn eller datorn.

Jag har läst väldigt mycket på nätet för att försöka identifiera vad den är för något. Det närmaste och mest trovärdigaste för mig är att den är en "Jinn", Ande eller vad man nu vill kalla det. Har inte försökt prata med den då det står överallt att det inte är rekommenderat att ta kontakt. Den är osynlig och det gör den farlig eftersom jag inte känner till avsikten till varför den är här.

Man får tro vad man vill och jag vet att många tycker att jag pratar goja. Har försökt filma men kameran fångar ingenting förutom lite skuggor som ser konstiga ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback