Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-04-07, 16:24
  #25
Medlem
Giant Squids avatar
Såg han dyka upp i senaste Star Wars och kom och tänka på varför man aldrig ser honom i typ Skavlan eller andra svenska intervjuer. Stellan och Stormare dyker upp titt som tätt men inte Max.
Han verkar gåtfull och hemlig men ändo i klar pallplats som en utav Sveriges mest anlitade skådisar till toppfilmer.

Vem är han nuförtiden denna mystiske storstjärna?
Citera
2016-04-08, 11:28
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Såg han dyka upp i senaste Star Wars och kom och tänka på varför man aldrig ser honom i typ Skavlan eller andra svenska intervjuer. Stellan och Stormare dyker upp titt som tätt men inte Max.
Han verkar gåtfull och hemlig men ändo i klar pallplats som en utav Sveriges mest anlitade skådisar till toppfilmer.

Vem är han nuförtiden denna mystiske storstjärna?

Skulle gissa på att han valt det själv iallafall. Han ska även vara med i kommande säsongen av Game of Thrones. Så bortglömt är han då inte! En av dom bästa Sverige har.
Citera
2016-04-08, 16:03
  #27
Medlem
Rätta mig om jag har fel, men jag tror inte ens att han är svensk numer, har för mig om att han bytte medborgskap till fransos, i och med sitt senaste äktenskap.
Så det Mobergska eposet med den franske bonden karl-oskar, och den Norska kullan ullrika, kan nu inräknas i det kosmopolitiska mångfalds-exprimentet,
Herr Moberg , den gamle nationalisten, lär spinna som en centrifug i sin grav!
Citera
2016-04-08, 20:26
  #28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Rätta mig om jag har fel, men jag tror inte ens att han är svensk numer, har för mig om att han bytte medborgskap till fransos, i och med sitt senaste äktenskap.
Så det Mobergska eposet med den franske bonden karl-oskar, och den Norska kullan ullrika, kan nu inräknas i det kosmopolitiska mångfalds-exprimentet,
Herr Moberg , den gamle nationalisten, lär spinna som en centrifug i sin grav!

Men har han "sagt upp" sitt svenska? Även om han blivit fransk medborgare så tillåter ju Frankrike dubbelt medborgarskap.
Citera
2016-04-08, 21:55
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men har han "sagt upp" sitt svenska? Även om han blivit fransk medborgare så tillåter ju Frankrike dubbelt medborgarskap.
Sägs (eller sades) inte svenska medborgarskap upp vid automatik om man får/ick medborgarskap i annat land? Det var väl det som hände Uffe Samuelsson 1998 då han diskades från Tre Kronor efter att det uppdagades att han blivit amerikansk medborgare och därmed sades hans svenska medborgarskap upp.
Citera
2016-04-08, 23:01
  #30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Sägs (eller sades) inte svenska medborgarskap upp vid automatik om man får/ick medborgarskap i annat land? Det var väl det som hände Uffe Samuelsson 1998 då han diskades från Tre Kronor efter att det uppdagades att han blivit amerikansk medborgare och därmed sades hans svenska medborgarskap upp.


Det är ändrat. Nya regler som tillåter dubbelt medborgarskap trädde i kraft 1 juli 2001.
Citera
2018-12-18, 19:16
  #31
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Vore kul att bryta sig in i hans hus bara för att få höra honom säga "Vem är du?!"
Citera
2018-12-18, 19:22
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Vore kul att bryta sig in i hans hus bara för att få höra honom säga "Vem är du?!"

Varpå du svarar
- Jag är bögen. Jag har kommit för att skända dig!
Citera
2018-12-18, 19:25
  #33
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Varpå du svarar
- Jag är bögen. Jag har kommit för att skända dig!

Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback