Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-15, 14:28
  #1
Medlem
Vad hände med den djupfrysta apelsinjos från Florida som jag tror hette Kalle Anka? Fanns på burk förr och var jättepraktisk eftersom den var fräsch, liten och enkel att hantera!
Citera
2017-04-14, 14:24
  #2
Medlem
vetefan
Citera
2017-04-15, 22:59
  #3
Medlem
Findus hade liknande juice som drickklar gav 7,5 liter. Fanns på 70-talet, förmodligen ett tag till också. Nu finns det åtskilliga hyllmeter med juice i butikerna, men ingen fryst längre av någon anledning.
Citera
2018-03-27, 21:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Findus hade liknande juice som drickklar gav 7,5 liter. Fanns på 70-talet, förmodligen ett tag till också. Nu finns det åtskilliga hyllmeter med juice i butikerna, men ingen fryst längre av någon anledning.
Så klart inte, då tinar den ju.
Citera
2018-03-27, 21:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inbyggd
Så klart inte, då tinar den ju.

Ja, lättare att dricka när den har tinat!
För övrigt missade jag volymen tydligen, det som var i burken räckte till 0,75 liter.
Citera
2019-02-04, 08:12
  #6
Medlem
jack.danielss avatar
Hette den verkligen kalle anka? Annars håller jag med! Jag saknar den frysta juicen
Citera
2019-02-04, 08:35
  #7
Medlem
possums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Hette den verkligen kalle anka? Annars håller jag med! Jag saknar den frysta juicen

Den hette ”Donald Duck” om man ska vara noga. Jag minns att jag brukade beundra burkarna i frysdisken på den lokala ICA-butiken när man var där och handlade med morsan.

https://goo.gl/images/iGGyqh
Citera
2019-02-04, 20:29
  #8
Medlem
Mina föräldrar brukade köpa djupfryst joskoncentrat på 60- och 70-talet. Vete tusan om det fanns drickfärdig jos att köpa. Jag tyckte att det var rätt opraktiskt när man skulle blanda till en tillbringare och inte tagit fram koncentratet i förväg. Tog en bra stund innan den frysta klumpen hade blandat sig med vattnet. Man stod där med en visp och bearbetade klumpen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback