8 599 besökare online
856 942 medlemmar • 45 818 064 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Hem, bostad & familj > Relationer och samlevnad > Relationsakuten
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Iscarbot
Medlem
Hejsan alla goa flashbackare, behöver era råd!

Jag började för ett halvår sedan prata med en spansk tjej (eller det var faktiskt tjejen som började prata med mig). Vi började prata mer och mer och gick på lite dejter. Jag har aldrig varit tillsammans med någon på riktigt eller ens kommit så här långt men det kändes så otroligt härligt att sitta på bion första gången och hålla varandra i handen (nervös så att jag kunde dö var jag också).

Vi gick på en fest, båda blev jättefulla, kvällen slutade med att vi strulade (hon ville dessutom ha med mig på toaletten men där satte jag stopp för jag är trots allt nybörjare). Efter många om och men blev vi tillsammans, även om hon flera gånger sagt att HON VILL VARA "FRI" UNDER SOMMAREN, för att kunna hångla etc. på fester för hon är också nybörjare. 4 dagar senare gör vi slut då jag förstår att hon faktiskt inte KAN vara tillsammans men ändå inte sluta prata med mig.

Jag ställde ultimatum. Skära av kontakten helt eller vara tillsammans. Det var så jag kände. Men hon kunde inte bli tillsammans. Då återstod bara att skära av kontakten. Men hon fortsatte att prata med mig och jag med henne för vi gillar varandra verkligen. Så det hände 2-3 gånger att vi besökte skoltoaletten och ja, inte hade sex, men gjorde andra grejer så att säga.

Efter ett tag får jag reda på att hon börjat prata med en annan kille, smsa/chatta. Detta inkluderade sex-sms och dylikt, dock inga bilder. Nolltolerans mot sådant tänkte jag och slutade prata med henne helt. Men tro det eller ej, fastän hon visste att jag visste vad de höll på fortsatte hon att prata med mig, detta har pågått i flera månader och på det senaste har jag börjat avvisa henne och blivit lite arg för att få henne att förstå.

Så min fråga är gör jag rätt? Borde jag avvisa henne fastän hon verkligen försöker bli vän med mig? Vi har verkligen kul tillsammans och hon säger att jag verkligen kan få henne att skratta (eller tja, hon gapskrattar). Jag har inte svårt för att få tjejer och det vet hon (inget skryt, sorry ).

Grejen är att jag gillar henne och har känslor för henne och det kan svida något fruktansvärt ibland men det är lättare nu. Jag kan liksom inte lita på henne. Det känns som om hon är en sådan tjej som kan vara otrogen utan att tveka. Men jag saknar henne

AbdullahSvensson
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iscarbot
Jag har inte svårt för att få tjejer och det vet hon (inget skryt, sorry ).

Hur kan du veta det om hon var första tjejen utan att haft någon annan sen henne?

Tycker OnT att du kan vara vän med henne, det betyder mer än du tror. Hitta en ny tjej sen
"Om stavning är så viktigt för dig borde du väl läsa en bok istället för att lägga ner tid på att skriva struntsvar här inne.. eller?" -Angel86

Iscarbot
Medlem
Tack för svar. Grejen är att jag umgås mycket med tjejer och har flera gånger blivit utbjuden av tjejer på dejter bland annat.

Enhetscirkeln
Medlem
Enhetscirkelns avatar
Ännu en broder som stupat i the friendzone.

OnT, tycker att du kan prata med henne ordentligt och säga som det är, att du verkligen har känslor osv. Blir bara jobbigt för dig i längden att umgås med henne bara som kompis, har sett fenomenet förr!

steveharrisffs
Medlem
steveharrisffss avatar
Wow, vi är typ i samma situation...

Jag försöker gå vidare. Visst, vänner kan man vara. Men inte umgås för ofta.
Klipp banden till en början dock, HELT. Tills dina känslor är borta, annars blir det bara problem med vänskapen. Tro mig!

Lycka till nu!

Mvh SteveHarrisFFS

Iscarbot
Medlem
Uppskattar verkligen era svar, men grejen är att hon sårade mig och det på sätt och vis kändes som om hon var otrogen mot mig när hon skrev sex-sms med en annan kille (som hon säger är mer åt kompis-hållet ändå).

Dessutom har det liksom blivit så att vi har hånglat och lite sånt när vi egentligen skulle träffas som "kompisar" så jag tror att det kommer bli så om vi fortsätter att träffas?
Visst, aldrig fel att hångla, men om hon sårat mig känns det ju lite?

steveharrisffs
Medlem
steveharrisffss avatar
Citat:
Uppskattar verkligen era svar, men grejen är att hon sårade mig och det på sätt och vis kändes som om hon var otrogen mot mig när hon skrev sex-sms med en annan kille (som hon säger är mer åt kompis-hållet ändå).

Dessutom har det liksom blivit så att vi har hånglat och lite sånt när vi egentligen skulle träffas som "kompisar" så jag tror att det kommer bli så om vi fortsätter att träffas?
Haha, okej. Det är fastspikat. Vi ÄR i samma situation.

Precis så har det blivit för mig med när vi bara ska umgås som vänner.
Strulat, fingrat etc. Och ja, hon sårade mig på samma sätt. Så det känns fel.

Gör som mig, låt det rinna ut i sanden ett tag. Ignorera henne totalt.

Det gjorde jag, hon slutade höra av sig och inatt ringde hon mig och grät för att hon saknade mig så mycket. Låt dom komma krypandes. Haha! Nej men, bryt kontakten tills dina känslor är borta. Det är det bästa för er båda. För hon är för kåt för att hålla sig bara till en och du förtjänar någon som är trogen. Det är mitt tips iaf.

Peace

scheutz
Medlem
scheutzs avatar
Citat:

För att vi ska kunna svara på detta behöver vi naturligtvis din ålder.

stalinpannkaka
Medlem
stalinpannkakas avatar
Citat:

Tycker att nolltolerans är rätt väg. Du litar ju uppenbarligen inte på henne nu, och oavsett om ni bara blir vänner eller inte (för övrigt, vill man ha kvar en vän man inte litar på?) så kommer fylle-smsen ligga kvar i ditt huvud och påverka din bild av henne. Det blir helt enkelt svårare att lita på den här tjejen, oavsett vilken relation ni har.

Det låter lättare än vad det är, men eftersom du inte har några problem att få tjejer så skulle jag släppa all kontakt och hitta någon annan som inte utnyttjar dig när hon har lust och sen släpper dig som en treåring lägger ifrån sig en leksak.

Dr.sex.
Medlem
Dr.sex.s avatar
Citat:

Vi gick på en fest, båda blev jättefulla, kvällen slutade med att vi strulade (hon ville dessutom ha med mig på toaletten men där satte jag stopp för jag är trots allt nybörjare).

Så du tackade nej till sex med en het(?) brud?
Visst du sa att du är nybörjare (nytt ord för oskuld ?) men att bjuda hem henne för sex på ett ställe som är lite mer bekvämt än en toa hade nog inte skadat eller ?

OT, så det enda hon har gjort va lite sex sms efter att du hade ställt ditt "ultimatum" ?
i så fall gjorde hon inget fel efter som inte inte var tillsammans längre IMHO.

Men tjejer som vill vara singlar under sommaren ska du passa dig för, annars blir du lätt en reserv leksak för henne.

ålder ? detta låter som ett klassiskt högstadie drama..

Iscarbot
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.sex.
Så du tackade nej till sex med en het(?) brud?
Visst du sa att du är nybörjare (nytt ord för oskuld ?) men att bjuda hem henne för sex på ett ställe som är lite mer bekvämt än en toa hade nog inte skadat eller ?

OT, så det enda hon har gjort va lite sex sms efter att du hade ställt ditt "ultimatum" ?
i så fall gjorde hon inget fel efter som inte inte var tillsammans längre IMHO.

Men tjejer som vill vara singlar under sommaren ska du passa dig för, annars blir du lätt en reserv leksak för henne.

ålder ? detta låter som ett klassiskt högstadie drama..
Med nybörjare menas att jag inte har hållit på med att ragga/ligga runt/vara med massa olika tjejer. Men ja, jag är också oskuld, precis som henne. Det hon gjorde var att hon sex-smsade och skickade lite bilder (inga nakenbilder, men ändå urringade bilder), detta hände medan vi var tillsammans och pågår fortfarande.
Det är så det känns. Som om jag är en leksak hon tar fram när den behövs och lika kvickt stoppar undan när jag inte behövs.

Jag är 18 år.

Svara på ämne
Topp Dela »