Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 21:03
  #217
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
upffatningen jag har fått är att de flesta finska män verligen hatar sverige. Tycker vi är bögar osv. Men det är ju bara online. Vet faktist inte hur den allmänna synen av de så kallade "normies" är av sverige. Visst att vi svenskar kan uppfattas som självgoda och kanske aroganta och ser oss som bättre än våra nordiska grannländer. Men förstår inte riktigt hatet mot sverige nuförtiden, vi har ju inte gjort något direkt på flera hundra år nu, som kan uppfattas som stötande. Kanske för vi inte hjälpte till mer i vinterkriget ?

Generellt är det negativa och starka åsikter som sticker ut. Varför skulle en finne som inte har särskilt starka åsikter om Sverige, utan istället sköter sitt, uttala sig? Lite som att jag sällan uttalar mig varken positivt eller negativt om Finland, Norge eller Tjeckien.
Citera
2017-03-27, 21:07
  #218
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Generellt är det negativa och starka åsikter som sticker ut. Varför skulle en finne som inte har särskilt starka åsikter om Sverige, utan istället sköter sitt, uttala sig? Lite som att jag sällan uttalar mig varken positivt eller negativt om Finland, Norge eller Tjeckien.
Jo, det är sant. Men känns som det är ett återkommande tema, att de inte gillar oss dvs. Men kanske är samma 10 personer man ser hela tiden.
Citera
2017-03-27, 21:09
  #219
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Jo, det är sant. Men känns som det är ett återkommande tema, att de inte gillar oss dvs. Men kanske är samma 10 personer man ser hela tiden.

Det finns ett lillebrorskomplex hos finnar också.
Citera
2017-03-28, 04:19
  #220
Medlem
Hegernatarens avatar
De är inte germaner. Sterilisera eller repatriera tycker jag. Jag är trött på att se deras mongolansikten i mitt ariska paradis.
Citera
2017-03-31, 16:49
  #221
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Finnar är naturligtvis inget vi ska ha i Sverige. Stommen av Finnar är av östbaltisk rastyp och svenskar av nordisk rastyp. Titta på Martin Kinnunen i SD typiskt finskt utseende, känns i det närmaste rent av rasfrämmande. Så givetvis är inget sådant önskvärt här.
Saken är väl annars den att det skett någon slags rasliberalisering där allt som inte svartmuskigt från MENA är godkänt bara för att det är bättre än just detta, vilket är ett smått bisarrt synsätt.
Citera
2017-04-24, 18:37
  #222
Medlem
Jermuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
De är inte germaner. Sterilisera eller repatriera tycker jag. Jag är trött på att se deras mongolansikten i mitt ariska paradis.

Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Finnar är naturligtvis inget vi ska ha i Sverige. Stommen av Finnar är av östbaltisk rastyp och svenskar av nordisk rastyp. Titta på Martin Kinnunen i SD typiskt finskt utseende, känns i det närmaste rent av rasfrämmande. Så givetvis är inget sådant önskvärt här.
Saken är väl annars den att det skett någon slags rasliberalisering där allt som inte svartmuskigt från MENA är godkänt bara för att det är bättre än just detta, vilket är ett smått bisarrt synsätt.

Hörrni historielösa nötter. Törs ni testa er https://www.familytreedna.com/
Citera
2017-04-24, 18:57
  #223
Medlem
goran744s avatar
Jag är uppväxt med Finnar runt mig.
Hade sex stycken i min klass i sjuan.
Tycker att Finnar är ett bra folk.
Aldrig haft några som helst problem med dem och jag gillar verkligen deras jävlaranamma och raka rör.
Något jag tycker att vi Svenskar skulle behöva ha mer utav.
Citera
2017-04-24, 19:32
  #224
Medlem
Jermuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag är uppväxt med Finnar runt mig.
Hade sex stycken i min klass i sjuan.
Tycker att Finnar är ett bra folk.
Aldrig haft några som helst problem med dem och jag gillar verkligen deras jävlaranamma och raka rör.
Något jag tycker att vi Svenskar skulle behöva ha mer utav.

Jepp! Finländare är vårt broderfolk som slagits och blött tillsammans med oss på slagfält runt Europa.

"Söner av ett folk, som blött; På Narvas hed, på Polens sand, på Leipzigs slätter, Lützens kullar..."
Citera
2017-04-24, 20:37
  #225
Medlem
beyonds avatar
Germaner är de värsta av rasblandare, ariern en myt så svaret på frågan är: det spelar ingen roll.
Citera
2017-04-25, 07:12
  #226
Medlem
Linnaeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag är uppväxt med Finnar runt mig.
Hade sex stycken i min klass i sjuan.
Tycker att Finnar är ett bra folk.
Aldrig haft några som helst problem med dem och jag gillar verkligen deras jävlaranamma och raka rör.
Något jag tycker att vi Svenskar skulle behöva ha mer utav.
Svenskar har mycket att lära sig av vilket valfritt folk som helst. Ärligt talat så behövs fler jordnära folk med bägge fötterna på marken i det här landet, för detta är ju det sista man kan säga om PK-, kulturmarxist- och feministsvenskarna som tycker att det är viktigare att följa klyschor såsom "öppenhet" snarare än att deras barn ska växa upp i ett tryggt och sunt samhälle. De tänker inte längre än näsan räcker, utan följer ideologiska önskedrömmar som aldrig någonsin har fungerat i praktiken och ignorerar alla varningstecken.
Citera
2017-04-30, 16:07
  #227
Medlem
Det är inte nationalitet som spelar roll, vi är alla européer. Helt lönlöst att starta konflikt med de som som har samma kultur som oss. Nationer var ett kristet påhitt, alltså ingen europeiskt. Vikingar har funnits på Åland och i Finland. Det är bara nationsvurmande patrioter som anser sig vara annorlunda än resten utav Europa.
__________________
Senast redigerad av antilife 2017-04-30 kl. 16:10.
Citera
2017-04-30, 16:08
  #228
Avstängd
DRD4s avatar
Finnar är BÄST! ingen protest!

Det är så vi Svenskar ska förhålla oss till Finnar. <3
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback