Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-14, 18:35
  #1
Medlem
Ringsignalen fungerar. vibratorn fungerar. ljudknapparna fungerar inte. appar som youtube, spotify fungerar inte. testa spela in videoinspelning med ljud fungerar inte!


vad fan har hänt?:////
Citera
2012-04-14, 18:38
  #2
Medlem
Anti-WOGs avatar
Testa att återställa luren mot iTunes.
Annars så kan du köpa en riktig lur. (Android)
Citera
2012-04-14, 19:52
  #3
Medlem
lorebfs avatar
du har inte bara mutat alla ljud?
RTFM
Citera
2012-04-14, 19:57
  #4
Medlem
losermans avatar
Hej!

Exakt samma sak hände mig i höstas då en kompis till mig spillde vatten på telefonen.
Får du upp ett meddelande i Spotify som säger "No sound available" eller liknande?

Hur som helst prövade jag med att blåsa med hårfönen i laddnings- och hörlurshålet utan resultat, men sedan märkte jag att om man ruckade med laddaren när telefonen var på laddning så kunde ljudet oförklarligt börja fungera igen, en kort stund.

Jag gick då till en butik och bytte ut hela laddningspanelen och nu fungerar telefonen som ny igen!
Citera
2012-04-21, 10:50
  #5
Medlem
Precis detta har hänt mig också efter att ha haft luren i 2 veckor. Alarmet funkar som det ska men sms vibrerar bara. Inget ljud när jag ska spela musik, spotify etc. Funkar med lurarna. Jag såg att fler på apples forum hade samma problem. Är det någon som har någon aning om vad som kan vara fel?
Citera
2012-04-21, 10:55
  #6
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Testa att återställa luren mot iTunes.
Annars så kan du köpa en riktig lur. (Android)

Nu vet jag inte hur lite du har sovit, men android är ingen telefon utan att operativsystem. LG, HTC, Samsung, Sony Ericsson med mera gör telefoner som använder android som OS.

Menar du kanske att man kan köpa en "riktig lur" för 300kr, en telefon som kanske använder en variant av android, som i sig skulle vara bättre än iphone 4s?
Citera
2012-04-21, 10:55
  #7
Medlem
Uppdatering:
Jag hittade detta http://thebigboss.org/guides-iphone-...speaker-issues och skulle just testa, slog på ljudet och det fungerade. Sen tänkte jag testa en annan låt och helt tyst igen, låten som tidigare funkat funkar inte nu heller. Testade med att stoppa i och ur hörlurarna flera gånger utan resultat.
Citera
2012-04-21, 11:07
  #8
Medlem
Uppdatering 2:
Jag testade tipset om att rengöra hörlursjacket (i länken ovan) med avklippt tops, använde inte ens någon alkohol på elller liknande. Omedelbart började högtalarna att fungera :-D
Sensorn i jacket måste blivit smutsig.
Citera
2013-11-03, 15:17
  #9
Medlem
När man har en iphone måste man vara jättenoga med att skydda den från vatten. Direkt man rör den med blöta händer funkar inte ljudet. Iallafall på min. Försök med hårtork, annars lämna på lagning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback